Ik 'kaap' dit topic ook maar even, aangezien het over hetzelfde onderwerp en dezelfde receiver gaat.....
Bij mijn SR6001 is dus hetzelfde probleem opgetreden, 1,5 week terug. De receiver is in mei van dit jaar gekocht. Bij mij is hij inmiddels ook retour dealer en ik ben benieuwd wanneer ik hem terug krijg en wat er dan allemaal aan gedaan is
.
Overigens (in de hoop dat de andere SR6001 bezitter(s) dit nog leest) heb ik nog wel een vraag over het apparaat: De SR6001 is me door de dealer aanbevolen in combinatie met mijn Mordaunt Short 908i speakers (fronts) en surrounds in dezelfde serie (902 en 905). Uiteraard met als argument de "broer-zus match" tussen Marantz en Mordaunt Short. Ik heb 'm eigenlijk blind gekocht omdat ik niet snel over de mobiliteit beschik om 2 beesten van speakers mee te zeulen.
Ik heb vanaf het begin al mijn bedenkingen gehad bij de nieuwe (x001) serie en mijn speakers. Verschillende mensen vinden de nieuwe serie "fris" klinken en bij mij uit dit zich in een naar mijn smaak TE fel hoog. Ik weet dat Mordaunt Short van nature erg helder hoog heeft, maar ik had de indruk dat de SR6001 het hoog wel erg overstuurd. Zo erg dat hoge vrouwen-stemmen (met s'en en f'en) schel gaan klinken, alsmede violen. Mijn 5 jaar oude Kenwood KRF-5060D receiver klinkt een stuk zuiverder, in ieder geval (hoewel die power en detail mist).
Heeft iemand de nieuwe serie ook met Mordaunt Short 9xxi speakers draaien?
Nog iets 'raars' dat me steeds opviel: Als de receiver in source direct of pure direct modus speelt, hoor ik na enige tijd (minstens 5 minuten) een relais klikken. Een zelfde klik hoor ik als ik vervolgens het volume verander of iets anders bedien. Nou kan ik me een klik wel voorstellen op het moment dat de "-direct" modi ingeschakeld worden, maar toch niet ps na enkele minuten??
Anyway, ik hoop dat ook het in mijn oren verstoorde geluid straks na reparatie weg blijkt te zijn en dat dat ook onderdeel was van een 'defect'. Anders moet ik misschien ook de receiver nog gaan vervangen door een andere....
Een ouder model, zoals de 5500 of een 7500 zou dan nog een optie zijn maar dan moet ik weer kiezen of ik een minder toekomst-gerichte receiver wil ivm. hdmi aansluitingen, upscaling e.d.