Welke Marantz amp heb jij?

Gestart door Maurice, oktober 03, 2005, 02:17:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: Frits op oktober 11, 2008, 22:41:53
Ik was 22 toen ik mijn 3200-140 kocht.
Ze zijn afgelopen maart 30 jaar geworden! pompom
En ik ben er nog steeds zeer tevreden mee, wat een kwaliteit! notworthy

Groet,
Frits byebye
Kijk goeie berichten, nog een vintage man. notworthy byebye hello
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Frits Denon

Ja,voor de volle 100%.  notworthy

Ik kon destijds niet bedenken dat ik mijn Marantz'en zolang zou houden en nog belangrijker, dat ze het zo goed zouden blijven doen. Het was destijds voor mij een hele investering. Heb er nog een cassettedeck Nakamichi 480 bij, een Kenwood CD speler, Thorens TD 115 draaitafel en een Akai reverse spoelenrecorder. De draaitafel en de spoelenrecorder wil ik ook weer gaan aansluiten, cassette deck gebruik ik amper maar is nog in uitstekende conditie, speelt nog met prima geluidskwaliteit.

Groet,
Frits byebye
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

TurboMarco

Ja die PM-251 van mij doet het ook nog steeds  :yes: ,evenals de CD-75,SD-55,EQ-10,EQ-340,ST-310,en zelfs de oude buizenradio uit het jaar kruik doet het nog steeds  :lol: ,wel leuk dat vintage spul  :mrgreen:

Mn 20jr oude Denon cd spelert doet het ook nog steeds,ik ben wel benieuwd of de denon de leeftijd vd CD-75 gaat halen ?
Ik moet wel zeggen dat de PM-251 wel wat kraakjes en kreuntjes laat horen,maar ach ........ als ik zo oud ben .... :-P
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Bandit1200

#408
Citaat van: Frits op oktober 11, 2008, 22:41:53
Ik was 22 toen ik mijn 3200-140 kocht.
Ze zijn afgelopen maart 30 jaar geworden! pompom
En ik ben er nog steeds zeer tevreden mee, wat een kwaliteit! notworthy

Groet,
Frits byebye

Edit (nu genuanceerder...)  - hoe klinkt dat nu in vergelijking met de huidige apparatuur ?

Lapti

Citaat van: Bandit1200 op januari 03, 2009, 23:15:26
Eh, moet ik nu echt gaan geloven dat oude meuk van 30 jaar oud nog steeds goed klinkt in vergelijking met de huidige apparatuur ?

Ik geloof er geen barst van.....



Hangt er natuurlijk vanaf waarmee je de 30 jaar "oude meuk" vergelijkt, maar als je het vergelijkt met ongeveer dezelfde prijsklasse van nu als wat je er 30 jaar geleden voor betaalde zul je nog verbaast staan te kijken!
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Bandit1200

Citaat van: Lapti op januari 04, 2009, 11:43:40
Hangt er natuurlijk vanaf waarmee je de 30 jaar "oude meuk" vergelijkt, maar als je het vergelijkt met ongeveer dezelfde prijsklasse van nu als wat je er 30 jaar geleden voor betaalde zul je nog verbaast staan te kijken!

Eh, heb mijn posting net aangepast, nu wat genuanceerder.....   Was niet zo bedoelt.


TurboMarco

Een paar jaar geleden hebben we een meet & greet georganiseerd ,daarbij stond het samenstellen van een budget set centraal ,ach lees het hier maar verder : http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=1554.120
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Frits Denon

Citaat van: Bandit1200 op januari 03, 2009, 23:15:26
Edit (nu genuanceerder...)  - hoe klinkt dat nu in vergelijking met de huidige apparatuur ?


Ik heb beneden een Sony surround staan 5 x 100 Watt met een JBL set front/mid/back en actieve subwoofer. Heb eerst mijn Celestions als hoofdspeakers gebruikt, maar dat was vanwege het lage rendement toch geen succes. :no:

Deze daarna weer op mijn opgeduikelde en afgestofte vintage aangesloten, dat klonk toch een stuk beter. En na de revisie van mijn voor- en eindtrap bij SB helemaal. Daar staat op dit forum een topic over. Sinds ik een stel Tannoy's 613 erop heb staan met een B&W Acoustitune (passieve) subwoofer is het helemaal genieten geblazen. HB

Maar om een goed vergelijk te krijgen zou je de oude bakkies in een gelijke opstelling met een nieuwe versterker van hetzelfde vermogen moeten zetten om het zeker te weten. Ik denk dat je dan zult horen dat de vintage wat warmer klinkt.

Ik ben in elk geval zeer tevreden met het geluid uit mijn "oude meuk".. :schater: :schater:

Het is nu nog het leukst om uit te zoeken of je met dezelfde basis met andere speakers een nog beter resultaat kunt krijgen, daar is m.i. de meeste resultaatverbetering snel te behalen. En dat maakt het voor mij ook zo leuk. Je moet je basis wel proberen gelijk te houden, anders ben je snel "los" en wordt het vergelijk al snel moeilijker voor een goed vergelijk. Maar als je een andere versterker vind die het op jouw set veel beter doet is dat natuurlijk ook prima. :yes:

Groet,
Frits byebye
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4