Wat is de essentie van goede componenten en reparatie vaardigheden.

Gestart door HAL9000, oktober 23, 2008, 12:29:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik begin dit topic voor een nu nog onbepaalde rede, dat zal in de toekomst wel veranderen.   :wink:
1e om bepaalde dingen op de kaart te brengen.


1e, Aangezien Ik niet de eenigste ben die ''afentoe''  :roll: iets repareert, is het wel eens interessant om te zien hoe een ander te werk gaat. Echter, wanneer iemand vreemde dingen vermeld die niet te beargumenteren vallen. Kan iemand daar aanzienlijk moe van, laat staan behoorlijk geirriteerd

even een citaat van een ander topic:

Citaat van: Snow op oktober 22, 2008, 21:13:05
CITAAT: "Ik heb veel gerepareerd voor mensen de afgelope 1.5 jaar, en rond die tijd ben ik ook met panasonic begonnen, je hoort duidelijk verschil in klank, veel helderder en voller.(levendiger/dynamischer"

Geloof je dit nu werkelijk, wat je hier verkondigd.


SNOW: ja, en meerdere malen is dit door andere bevestigd op het forum.
Met name koppel condensatoren in de voorversterker.
en afvlak gedeeltes in de voorversterker, hier is de essentie dat de elko's zo snel mogelijk samen met de transistor de boel recht trekt. Nu is het leuk om te weten, welke elko het snelste is en welke het meeste stress (current) aankan. stress is goed voor voedingen of stabilisatie circuits(van cpu's op een computer moederboard)

En nog even iets van mij:Capacitor power supply units rubycon corporation.

http://www.rubycon.co.jp/en/products/alumi/pdf/Life.pdf

http://www.rubycon.co.jp/en/products/alumi/pdf/Process.pdf

http://www.rubycon.co.jp/en/products/alumi/pdf/Construction.pdf

http://nl.farnell.com/1144638/passives/product.us0?sku=rubycon-63yxf100m10x12-5
voorbeeld en vergelijking: een 63V 100uF elko  van rubycon kan van -40 tot 105 graden functioneren.
kost 47 cent en kan een maximale current vervangen van 300mA

mijn keuze:
http://nl.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=retrieveTfg&Ne=4294961420&Ntt=panasonic+FC&Ntk=I18NAll&Nr=AND%28avl%3anl%2csearchDiscon_nl%3aN%29&Ntx=mode%2bmatchallpartial&Ns=stockPolicy_nl%7c1%7c%7cnew_nl%7c1&N=4294955744+4294912171+4294912152&binCount=147&Nty=1&selectAttribute=100%CE%BCF#breadCrumb
panasonic FC ook weer een 63V 100uF kost 18 cent en kan een current van 533mA aan.

bereken ik een 77.6% efficientere elko  :wink: en dat voor een 18 cent.
Ik merk ook op dat rubycons assortiment meer in de voeding (100V+ waarders) zit ipv lage waarders.
lekkage heb ik nog niet gelet. Ga ik ook even zoeken.

Dit zijn uiteraard maar twee merken, we vergteten grote spelers als BC vishay en nichicon.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

#1
lekkage: rubycon 63uA
            panasonic Fc: nog net 3uA

:-D

Laat toch wel zien dat rubycon of NOS is of het is niet mee gegaan met de tijd.
Voor mij geen rubycon.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Snow

Moe of geirriteerd moet je vooral niet zijn. Jij claimt hier op dit forum dat je met het monteren van Panasonics elcos de geluidsweergave of zelfs de kwaliteit kunt verbeteren. Deze stelling moet je eens op het zelfbouw forum deponeren. Nemen ze je gelijk niet meer serieus. Overigens condensatorvergelijken dmv ABXtesten zijn er ook al verschillende geweest. De uitslag mag je twee keer raden.

ìrelevante info verwijderd,laten we het wel serieus houden.

SB_Marantz

De geposte gegevens kloppen ook al niet.

63 micro Ampere is al 3 x niks maar het is in feite maar 3 micro ampere.


Rubycon:

Attributes
Attribute Type Attribute Value
Capacitance 100μF
Voltage 50V(dc)
Capacitance Tolerance 20%
Package Radial
Maximum Operating Temperature 105°C
Lead Pitch 3.5mm
Length 11.5mm
Diameter 8mm
Leakage Current 0.01 CV or 3 μA
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Laat maar zien op een site waar dat staat
Ben wel benieuwd..  Ik heb de links al gepost..
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Citaat van: Snow op oktober 23, 2008, 17:00:19
Moe of geirriteerd moet je vooral niet zijn. Jij claimt hier op dit forum dat je met het monteren van Panasonics elcos de geluidsweergave of zelfs de kwaliteit kunt verbeteren. Deze stelling moet je eens op het zelfbouw forum deponeren. Nemen ze je gelijk niet meer serieus. Overigens condensatorvergelijken dmv ABXtesten zijn er ook al verschillende geweest. De uitslag mag je twee keer raden.

ìrelevante info verwijderd,laten we het wel serieus houden.

Ik ga ervan uit dat mensen bij zelfbouw Wel nieuwe componenten gebruiken. ipv 30/35 jaar oude.
uiteindelijk gaat het om het uiterste van de verschillende series of merken.  :wink:
laat staan dat ik niet alleen panasonic heb in mijn assortiment.

CiteerOverigens condensatorvergelijken dmv ABXtesten zijn er ook al verschillende geweest. De uitslag mag je twee keer raden.

Laten we er wel vanuit gaan de gepubliceerde gevens juist zijn.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Frits Denon

De essentie is: Weer genieten van mooie muziek van een installatie die je dertig jaar geleden gekocht hebt om zijn muzikkaliteit. notworthy

En na installatie van goede componenten middels de reparatievaardigheden van een enthousiaste Marantz hobbyist van ons forum weer het gevoel krijgen van 30 jaar geleden! YES!  HB

Daar draait het voor mij om! :yes:

Groet,
Frits byebye
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Dat is inderdaad een hele andere benadering.  :-D
net zo goed.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Frits Denon

Het gaat toch eigenlijk allemaal om muziek te kunnen luisteren?
Je hebt goede techniek nodig om dit te kunnen doen.
Gelukkig heeft Marantz die techniek, daar zullen we het hier wel over eens zijn. :yes:

We hebben een Marantz forum om over de techniek vragen te stellen en met elkaar te kunnen praten en ook ( soms stevig!  violent1) te discussieren.

Zolang het maar niet persoonlijk wordt,  nonono, dan vind ik het hier geweldig! hello

Groet,
Frits byebye
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Maurice

Essentie is het gebruik van het juiste bron materiaal. Een leverancier die meerdere/andere specificaties voor hetzelfde product geeft lijkt niet mij niet bretrouwbaar.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op oktober 24, 2008, 23:12:14
Anderen in discrediet brengen is niet toegestaan!
Ik krijg nu het gevoel dat het een AFBRAND topic begint te worden.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Frits Denon

Citaat van: Frits op oktober 24, 2008, 15:07:19
Het gaat toch eigenlijk allemaal om muziek te kunnen luisteren?
Je hebt goede techniek nodig om dit te kunnen doen.
Gelukkig heeft Marantz die techniek, daar zullen we het hier wel over eens zijn. :yes:

We hebben een Marantz forum om over de techniek vragen te stellen en met elkaar te kunnen praten en ook ( soms stevig!  violent1) te discussieren.

Zolang het maar niet persoonlijk wordt,  nonono, dan vind ik het hier geweldig! hello

Groet,
Frits byebye

Dit bedoel ik dus...... frusty
Jammer.... Doei!
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Paul

Citaat van: Frits op oktober 24, 2008, 23:21:05
Dit bedoel ik dus...... frusty
Jammer.... Doei!
Zie mijn vorige posting.....ik begrijp je opvatting.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site