Ik heb de dvd speler via coax op de receiver aangesloten en middels pre out naar de stereoversterker. De cd speler en de minidisc ( jaja ik geloofde er destijds in ) heb ik wel rechtstreeks naar de stereobak aangesloten.
overigens zit ik dus sterk te denken om zowel surround als stereo weg te doen in hiervoor in de plaats een receiver als bijv de SR7001 aan te schaffen. Deze kom je tegenwoordig al vrij scherp geprijsd tegen.
Voordeel lijkt me dus de HDMI aansluiting. Op dit moment draai ik films via een ps3, qua beeld vind ik deze beter dan de dv7600, qua geluid niet. Maar zoals ik het lees zou de audio vd ps3 over hdmi ook een stuk beter kunnen klinken. Tevens zou je dan van HD audioformaten gebruik kunnen maken toch? Hooguit ga ik dan de sacd mogelijkheid vd dv7600 missen, dan moet de cd speler maar zijn werk doen
En een voordeel, het ruimt wel op. Op dit moment staat er bij me een dvd speler, cd speler, mindisc, surround receiver, stereobak, ps3. Het plasma scherm heeft ook nog een losse tuner ( oudere generatie van Pioneer) plus de kabeldecoder. En dan heb ik ook nog een plasma pro enchancer, maar die staat momenteel werkloos elders.
Met bijv een SR7001, mits een goed alternatief voor de stereo van mijn pm4001, zou ik afscheid kunnen nemen van de surroundbak, de stereobak en de dvd speler. Dat ruimt wel ff op en het is een hogere funding voor een nieuwe aankoop.