Hoe stereo te integreren in HT set

Gestart door haythijs, november 09, 2007, 09:54:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

Met een beetje sub blaas je zo de goedheilig man weer de schoorsteen uit.

Maurice

Mooi om te horen dat het nu al bevalt!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Arnoud-(KoyBoy)

Ik heb ook nog even een vraag hierover;
Ik heb nu een sr 5300 voor de surround en sub met een pm 7000 voor mijn front-luidsprekers.
Alleen als ik de afstandsbediening gebruik voor het volume van de sr gaat ook het volume van de pm mee omhoog of omlaag.
Ik heb dit tijdelijk opgelost door een bierviltje voor het ir-oog van de pm te zetten maar dit is natuurlijk geen kijk.
Misschien een domme vraag maar kan dit ook anders????
notworthy In afwachting van Uw alwetendheid notworthy
:-D :-D

WYWH

Ow jee, dat zuigt!!!!
Is allebei rc-5 code van philips, dus ze zullen altijd blijven reageren op de ab. Je kan niet intern het kanaal veranderen van de ab of het ontvangende apparaat. Je zou wel, als je het voor de pm7000 niet nodig vindt, intern de ir-kabel loshalen vanachter het ir-oog. Anders blijft afplakken vanaf de binnenzijde een idee.

Arnoud-(KoyBoy)

Tja das idd jammer...
Dan zit er niks anders op dus dan het ir-oog af te schermen aan de binnenzijde maar leuk is anders want als ik een keer gewoon naar de stereo wil luisteren moet ik dus elke x het volume met de hand omhoog of omlaag doen.
(wel goed voor m'n conditie)hehehehe..... :lol:

Arnoud-(KoyBoy)

Dit probleem heeft zich inmiddels alweer opgelost.(Heb een klein stukje zwart iso. plakband netjes over het ir-oog geplakt).
Maar nu komt mijn volgende vraag,kan ik mijn Dali's ook bi-amping aansluiten met deze 2 twee versterkers?
En heeft het wel nut?

TurboMarco

#36
Citaat van: Mr Marantz op november 09, 2007, 22:51:05

Zo zou ik het dus niet doen!

Beter is; alle bronnen aansluiten op een voor/eind of geintegreerde versterker aansluiten behalve je dvd speler natuurlijk.

Pre out van je surround bakkie naar een tape ingang van je pre of geintegreerde.
Volume daarvan half open zetten en de surround daar op afregelen in het menu'tje...........klaar!




ik zou het zo dus niet doen,wel geprobeerd maar geen prettig resultaat  :no:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

haythijs

#37
Inmiddels draai ik al een tijdje met de PM4001 en de SR6300, naar volle tevredenheid.
Echter, het upgrade virus blijft immer slapende, en zo zit ik te overwegen om langszaam de stap richting het HD gebeuren te maken. Momenteel heb ik een ps3 in me bezit, en wat ik gezien heb op Blu Ray, dit ziet er prachtig uit.
Daarom zit ik de dubben om zowel de SR6300 als de pm4001 weg te doen/verkopen etc. Niet meteen, maar binnen een termijn van ongeveer een jaar.
Om gebruik te maken van de HD audioformaten, is het volgens mij raadzaam een receiver aan te schaffen met een of meerdere hdmi aansluitingen. Nu zou een losse Blu Ray speler ook analoog naar een receiver kunnen, maar bij de ps3 wil dat dus niet, alleen optisch. Misschien dat ik in de toekomst wel een losse BR speler aanschaf, maar op dit moment kan ik ook erg genieten al van een ps3, zeker de beeldweergave is prima!
Het gaat me dus om het audiogebeuren. Een eerste speurtoch leert me dat de Maranztmoddellen SR6001 of zelfs SR7001 hiervoor geschikt zijn, althans gezien het budget wat ik er voor denk uit te willen geven. Wat ik me dan afvraag, is bij dergelijke receivers het stereogedeelte ook zodanig dat ik eventueel de pm4001 zou kunnen verkopen? Is de stereoweergave van deze dus op het niveau van een dergelijke stereoversterker als de pm4001? Want uiteraard verruim ik min of meer mijn budget als ik de pm4001 ook in de verkoop zou doen, mocht deze dus geen toegevoegde waarde meer hebben tov bijv een SR7001.
Overigens zie ik op het HTforum ook een 2e hands SR8500 te koop staan, en ook een Onkyo 989. Dit zijn echte bakbeesten volgens mij, wellicht ook een optie. Dan heb ik niet het voordeel vd hmdi audio, maar als deze versterker als een zeer hoog niveau van zichzelf hebben, is die extra winst van de HD geluidsformaten wellicht minimaal. De Onkyo was destijds toch 1van de grote supermonsters, zou deze nog meekunnen met de huidige series? Mocht ik een losse BR speler aanschaffen, dan kan deze ook via analoog toch naar bv de SR8500 of de 989.
Kortom dus, is een nieuwe serie als de sr6001 of 7001 raadzaam mbt hd audio en ook stereoweergave tov huidige set, of wellicht geen HD audio nog en de zware jongens als SR8500 of de genoemde Onkyo in het oog houden?
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme

Marvin

ik denk dat je in stereo met de sr8500 aardig wat lichtere stereo-versterkers het bos in stuurd....  :wink:
en idd, gewoon een bluray speler met analoge uitgangen en je hebt het HD-signaal eruit getoverd...
zelf ga ik het ook zo doen met de sr8300..

gr marvin

Stadium III

Als je de ps3 gebruikt zou ik een sr 7001 gaan zoeken of hoger

Je kunt dan in princiepe de ps3 met hdmi verbinden en geluid laten versterken door de 7001 (uncompressed PCM )

Analoog is natuurlijk ook een optie om te gebruiken met aanschaf nieuwe BD speler

Ik zou een sr 7001 gaan zoeken of een sr 8001 en dan heb je mooie apparaten die in mijn ogen in de stereo richting een heel mooi stukje spelen !

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Zelf heb ik zo'n half jaar geleden ook beslist om te gaan voor de SR8002 ipv mijn SR7500 uit te breiden met een stereo versterker, voor steeo geluid en extra vermogen voor mijn fronts.

Het is voor mij een succes geworden. De stereo weergave is stukken verbeterd. Ik heb niet meer de indruk dat mijn fronts wat meer power konden gebruiken.
Een 2e reden was dat ik heel wat audio en video componenten wou aansluiten, vooral video componenten die HD compatible waren. Echter de SR7500 had geen HDMI enkel 4 component ingangen. Inmiddels heb ik 6 video bronnen die HD ondersteunen.

Mijn PS3 is aangesloten via HDMI. De PS3 kan DTS HD Master niet streamen. De PS3 decodeerd het geluid en stuurt het als PCM naar mijn receiver.
Als ik het goed heb zijn de audio mogelijkheden van de PS3 beperkter via de optische uitgang.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

Zijn idd een stuk beperkter

Verder moet als het goed is metde laaste update wel dat je DTS HD kunt streamen met de ps III

Dt heb ik vernomen van theo
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

haythijs

De SR7001 kom ik af en toe al redelijk scherp geprijsd tegen, nu de nieuwere 7002 ook beschikbaar is.
Vandaar dat deze dus ook mijn aandacht heeft, qua prijs verschilt deze dan weinig met de iets lichtere SR6001.
Voordeel van deze modellen lijkt me dus de HMDI aansluiting. de ps3 hoeft het signaal dan alleen maar door te geven toch?
Hoewel de SR8500 mij dus ook wel boeit. lijkt me geen slecht alternatief. Niet helemaal up to date, maar of deze een mindere weergave heeft?
Oftewel, testtijd de komende maanden ;) Ideetjes en andere opties zijn altijd welkom!
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme

Willem-A

#43
Ga als volgt te werk:

Sluit de DVD/CD/Multispeler aan op de receiver via de digitale uitgang voor het weergeven van DTS/Dolby Digitaal.
Sluit de DVD/CD speler aan via de analoge uitgang op een stereo versterker voor het weergeven van stereo geluid.
Sluit de receiver aan op de stereoversterker via pre-out links + rechts (front) op een lijningang van de versterker, (bijvoorbeeld Aux).
Sluit de center en surround speakers aan op de receiver.
Sluit de front speakers aan op de stereo versterker.
Sluit de sub(s) aan op de stereoversterker via pre-out of via de luidspreker aansluitingen (high level input). Op deze manier heb ik het gedaan en er ontstaat dan een zeer homogeen geluid met een rustig en een niet na-ijlend laag als er muziek word geluisterd. deze voordelen zijn er echter ook bij het beluisteren van een soundtrack in een film, die voldoende punch heeft, maar zeer beheerst is en niet overdreven klinkt. Op deze manier is/zijn de sub(s) ook gemakkelijk inzetbaar bij het luisteren naar muziek op de stereoversterker. Word deze manier van aansluiten gebruikt, zet dan het subwooferkanaal in het menu van de receiver op ''none'' en de fronts op ''large''. Alle laag zal nu naar de stereo-versterker worden gestuurd, incl. het LFE. Uiteraard kan/kunnen de sub(s) ook op de subwooferaansluiting van de receiver worden aangesloten, maar hierbij vond ik het resultaat niet echt bevredigend en werden mijn subwoofers niet gebruikt bij muziek. Nu spelen ze zeer beheerst en nauwelijks aanwezig mee, maar het effect is zeer goed.
Zet in een Marantz receiver in het menu de uitgangvolumes van de fronts op ongeveer +8 à 9 db.
Speel je een DVD dan regel je alles met de receiver.
Draai je een CD dan (werkt of) kan dat ook alleen via de stereo versterker.
Om de front kanalen aan te sturen vanuit de receiver maak je de betreffende ingang op de stereoversterker actief (bronkeuze) (dus daar waar de pre out van de receiver op aangesloten is, in mijn voorbeeld Aux) en regel je het volume zo dat het klopt met de andere speakers. Neem b.v. de "12 uur stand" en regel de zaak dan met een db meter af op de receiver. Als je dan een DVD wilt spelen kun je de versterker altijd op 12 uur zetten waarna de balans klopt. (Via de pre out van de receiver, kan je het volume desgewenst nog veranderen). Pas wel op, dat je het volume van de stereo-versterker lager zet als je alleen via deze muziek gaat luisteren en schakel niet over van de ene naar de andere bron bij een hoog volume. Maar daar moet je eigenlijk altijd op letten. Alles wat je in stereo wil luisteren kan worden aangesloten op de versterker, alles wat je in surround wil luisteren loopt via de receiver. Je kan dus heel eenvoudig een digitale uitgang van een speler op de receiver aansluiten en de analoge op de stereo-versterker. Zo kun je eenvoudig overschakelen. Het lijkt moeilijk, maar dat valt, als je er wat in thuis bent, erg mee. De winst die je behaald is groot. Zo kun je er b.v. een versterker van de premium serie achter hangen, die ook dedicated gebruikt kan worden. De tuner kan eenvoudig op de stereo-versterker worden aangesloten, zodat je eventuele partner geen moeilijke handelingen behoeft te doen om even een muziekje te luisteren. Ik draai zo al een aantal jaren met zeer veel plezier mijn muziek en films.

PS, ik dek in deze configuratie wel altijd de sensor van de stereoversterker af, om ongewenst reageren op de afstandsbediening te voorkomen.

Groet, Willem.

dmeerpa

Citaat van: Stadium III op juli 20, 2008, 20:46:49
Zijn idd een stuk beperkter

Verder moet als het goed is metde laaste update wel dat je DTS HD kunt streamen met de ps III

Dt heb ik vernomen van theo

Neen sinds één van de laatste updates is de PS3 in staat om DTS HD zelf te decoderen, voordien kon hij dat helemaal niet.
Naar het schijnt zal dez PS3 nooit DTS HD kunenn streamen. De HDMI zou wel versie 1.3a zijn, maar een één van de gebruikte chips zou het niet toelaten om DTS HD te streamen.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25