Inmiddels draai ik al een tijdje met de PM4001 en de SR6300, naar volle tevredenheid.
Echter, het upgrade virus blijft immer slapende, en zo zit ik te overwegen om langszaam de stap richting het HD gebeuren te maken. Momenteel heb ik een ps3 in me bezit, en wat ik gezien heb op Blu Ray, dit ziet er prachtig uit.
Daarom zit ik de dubben om zowel de SR6300 als de pm4001 weg te doen/verkopen etc. Niet meteen, maar binnen een termijn van ongeveer een jaar.
Om gebruik te maken van de HD audioformaten, is het volgens mij raadzaam een receiver aan te schaffen met een of meerdere hdmi aansluitingen. Nu zou een losse Blu Ray speler ook analoog naar een receiver kunnen, maar bij de ps3 wil dat dus niet, alleen optisch. Misschien dat ik in de toekomst wel een losse BR speler aanschaf, maar op dit moment kan ik ook erg genieten al van een ps3, zeker de beeldweergave is prima!
Het gaat me dus om het audiogebeuren. Een eerste speurtoch leert me dat de Maranztmoddellen SR6001 of zelfs SR7001 hiervoor geschikt zijn, althans gezien het budget wat ik er voor denk uit te willen geven. Wat ik me dan afvraag, is bij dergelijke receivers het stereogedeelte ook zodanig dat ik eventueel de pm4001 zou kunnen verkopen? Is de stereoweergave van deze dus op het niveau van een dergelijke stereoversterker als de pm4001? Want uiteraard verruim ik min of meer mijn budget als ik de pm4001 ook in de verkoop zou doen, mocht deze dus geen toegevoegde waarde meer hebben tov bijv een SR7001.
Overigens zie ik op het HTforum ook een 2e hands SR8500 te koop staan, en ook een Onkyo 989. Dit zijn echte bakbeesten volgens mij, wellicht ook een optie. Dan heb ik niet het voordeel vd hmdi audio, maar als deze versterker als een zeer hoog niveau van zichzelf hebben, is die extra winst van de HD geluidsformaten wellicht minimaal. De Onkyo was destijds toch 1van de grote supermonsters, zou deze nog meekunnen met de huidige series? Mocht ik een losse BR speler aanschaffen, dan kan deze ook via analoog toch naar bv de SR8500 of de 989.
Kortom dus, is een nieuwe serie als de sr6001 of 7001 raadzaam mbt hd audio en ook stereoweergave tov huidige set, of wellicht geen HD audio nog en de zware jongens als SR8500 of de genoemde Onkyo in het oog houden?