Hallo,
Even een verslagje van de stand van zaken.
Murphy is nadrukkelijk aanwezig, laat ik dat voorop stellen.
Op voorhand 1 kanaal 'uit' gezet, de stuurtorren verwijderd en de collectoren van de eindtransistors losgehaalt.
Wat ik al eerder vermelde, er loopt een hoge AC stroom wanneer ik de variac opdraai tot ik ongeveer 2x15DC heb, de stroom is dan ongeveer 1750mA, in de netleiding.
Vanmorgen begonnen eerst de eindtransistors te controleren en de stuurtorren, maar dit was allemaal okay, niets verwisseld en alles heel.
Toen opnieuw de spanning erop...en het lijkt te werken, ongelooflijk, kon de spanning opvoeren naar zo'n 2x40volt, scoop op de uitgang, vóór het relais, en ik had signaal, vanaf de ingang.
Maar ik had m'n twijfels, dit kan niet, niets kapot, niets vervangen, en toch.
De euforie was maar kort, bij het wat verder opdraaien van de variac, hield het ineens op, geen netspanning meer?
Wat bleek, de stroom was ineens weer opgelopen, boven het 2A bereik van de unimeter, en dus lag de zekering er van uit.
Nu ja, alles weer bij het oude. Toen dacht ik aan de brug gelijkrichter met ontstoor c's, die ook totaal vervangen, maar neen, nog steeds hetzelfde als voorheen.
Er zitten 3 zekeringen bovenop, die voeden ook een andere brug (van de beveiliging), ook die losgehaald, maar neen....
Onbegrijpelijk, het moet ergens een sluiting hebben, maar Joost mag het weten waar.
Wordt vervolgt.