Beste Mensen,
Wie kan/wil mij helpen met het volgende probleem.Heb hier reeds jaren een kapotte SM-6 staan, het kapotte slaat op de 'voltage amplifier'
Het probleem is dat zoals te doen gebruikelijk voor dit type de VA na verloop van tijd verbrand. Zo ook in dit geval.
De versterker was van mijn zwager, en kwam op een gegeven moment met de klacht dat er iets knetterde in het apparaat. Wel bij het openen bleek dat de VA als behoorlijk aangetast was door de hitte. Heb toen een ventilator ingebouwd met klixon die bij 75 graden de boel moest gaan koelen.
Helaas na een aantal jaren bleek dat niet afdoende geweest te zijn want de print was volledig verbrand.
Inmiddels had mijn zwager maar een Pioneer gekocht en gaf de SM-6 aan mij.
Heb nog een poging gewaagd, maar wat kun je met een print doen waar gedeelten gewoon verkoold waren....weg gooien. Zo gezegd zo gedaan. Het was de bedoeling om er maar een andere versterker in te bouwen en daarbij de kast/meters en voeding te gebruiken. Maar iets knaagde in mij, en ik vond het zonde om het orgineel niet te gebruiken.
Zodoende ben ik onlangs begonnen om de layout m.b.v. Photoshop opnieuw te creeeren, wat me redelijk gelukt is, zie bijlagen.
Maar, toendertijd had ik VA al weg gegooid, en dat had ik niet moeten doen, namelijk er zijn altijd details die nodig zijn om de print weer op te bouwen.
De halfgeleiders/ic's zijn reeds binnen, de condensatoren en weerstanden maak ik me ook geen zorgen om, maar nu zie ik op wat foto's van leden hier op het forum dat er aan de printzijde wat componenten zijn geplaatst, o.a. 2 condensatoren van 1uf en nog 2 c'tjes waarvan ik de waarde niet kan zien.
Mijn vraag is, wie kan mij een detail foto laten zien, van zowel de print als de componenten zijde laten zien, waarbij ook de eerder genoemde parts met waarden wordt vermeld. Ik zou u zeer dankbaar zijn hiervoor. En denk dat ik met uw hulp het apperaat weer aan de praat zal krijgen.
O ja, nog een laatste vraag: wat gebruikt men als beschermlaag op de print, na voltooiing?