marantz 2330 revisie

Gestart door HAL9000, oktober 02, 2015, 23:51:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb weer eens een topper op de tafel  gehad. Op zich  zou  de receiver  helemaal werken, dat was wel waar maar  er  waren wel een aantal  problemen  zichtbaar.  Overal was vocht schade  te  zien. Vocht is  een doder voor  electronica. desondanks werkte de 2330 wel.  Ik  merkte  ook  op dat  een van de  voeding elko's (75v15000uF)  lek was. Als  en ventiel springt of bol staat is dat geen goed teken, meestal is de eindversterker niet helemaal stabiel.
Dat bleek ook het geval te zijn.

De foto's:


Een van de grote  voeding elko's  had al een  bovenkant verloren. Het plastic was vertrokken waardoor een bovenstuk los  is  geschoten. Dat betekend dat die  elko warm is geweest.  Warm mag niet. 


overal vocht geweest. witte schimmen op het  print en componenten.

wel de  originele  eindtransistoren.  Wel met ruikend  vies koel vet.

kapot ventiel.  Defect dus.  Elke  Elko met gesprongen of  bol staand ventiel is  rot.


de eindversterkers oud. Veel rotte  klein signaal torren, ook veel mindere  print bindingen.


alle  eind  transistoren met  nieuw  fris  koel vet.


alles door gesoldeerd  en schoongemaakt.


nieuwe  elko's  en  klein signaal torren.


systematisch beide  eind versterkers.


voeding oud  en versleten, stonk ook,  hoofd torren corrosief. 


alles  goed door gesoldeerd.

FM  gereviseerd.


Ontvanger  oud



alleen elko's

voorversterker  unit oud.


alleen elko's en schoonmaken



de  oude  onderdelen.





ben helaas de  voeding vergeten te  fotograferen. Er zitten nu nieuwe  elko's  transistoren en relais.

Super receiver is dit,  een van de  betere  en zeldzamere. Ik heb ooit  een 2285  ge-erft van mijn vader, is  in wezen dezelfde receiver  alleen veel meer  power. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

Wat een prachtig beestje is dit. :yes: notworthy :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm


HAL9000

hele mooie  zeldzame  power  bak!!!! 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!