Marantz 1300DC monster.

Gestart door HAL9000, mei 01, 2015, 16:27:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik  heb  voor  de  derde  keer  een marantz  1300DC  op  de  tafel  Gehad,  Heb ook  al eens een  PM-8 Esotec  gehad  is  een MKII  versie  op  de  1300dc  eigenlijk.  Ik  ga  echter  toch  voor  de  1300DC  voor  het  uiterlijk  en  de  contour regeling.   Dit  exemplaar  heeft  helaas  niet een aardig  bestaan  gehad,  Linker  boven hoek  zwaar  beschadigd  en beide  eindversterkers  gerepareerd, totaal nieuwe  output  torren. 


Verder  viel  me  ook  op  dat vreemd is  gewerkt, de  eindversterkers  zijn  wel  gerepareerd maar,  sommige  verbrande onderdelen  zaten er  nog  in !!!! 




Laat  staan  dat  de  oude  rottende  torren  er nog  in  zaten naast  een nieuwe ?????  heel vreemd.

vervang  het  dan  beide,  die  andere  gaat  ook ooit.

allereerst  ben  ik  met de  voeding  begonnen,  gelukkig  niks  geks  gevonden.

Torren  op  het koellichaam  hebben  betere  tijden  gezien,  zijn  roet zwart  en  wat  verkleurd.

nieuwe  geplaatst.

Merkte  gelijk  dat  het  koellichaam minder heet  werd  maar  wel  dezelfde  spanning  gaf.  pompom

Daarna  ben ik naar  de  phono  stages!  gegaan,  merendeel  professioneel monteur  stop  hier  al.

slik!



Die  chemische  zooi  tast  metaal  aan. 

Ik  heb  die  verbande/verkleurde  Hitachi  torren verwijderd  en  een  stel  erin gegooid  die  mooi passen.


Ik  heb ook alle  printen door  gesoldeerd  en  schoongemaakt.  zie  hier  voor  en na.




Phono  1  met MM/MC schakeling  ook  gereviseerd.

Door gesoldeerd  en  schoongemaakt.


Daarna  ben ik naar  de  audio versterkers  gegaan.  Belangrijk  is  dat  je ene  volume  deel  hebt  en een  toon deel.


Merendeel  monteurs  laat  dit  zitten

twee verkleurde  vermoeide  9MM  torren. Die  ook nog  een los  uit  het  tin staan.


Nieuwe  Torren  en elko's  en alles door gesoldeerd.





volume versterker.



Dat  was  een bende  werk. 

En als  laatste  de  eindversterkers  beide  wel  werken maar  een op  130mV
'

Geen  print bindingen  door gesoldeerd  heel erg  voor  haarscheurtjes,  niet bevorderlijk  voor  de  stabiliteit.

nieuwe  transistoren waar  nodig  en  elko's  ook  alles  door gesoldeerd.

andere  kanaal.

dit  is  het  beste  wat  ik  kon  doen,  ik  moest  hoogspanning  torren die ook nog  eens  HF waren  Deze  waren  de  enige alleen  B en E  anders  om.  Kleine  modificatie .  Echter  wel ene juist  complementair  paartje.

alles  door gesoldeerd  en  schoongemaakt.  Hier  en daar  nog  wat  hars  maar niet  veel  bijzonders.

Alle  oude  zooi.

Ik moet zeggen dat  het  eigenlijk  best  een  sterke  versterker  is maar  mishandeld  helaas.





Ik  heb  er  zelf  ook  een,  heel  mooi  hebbeding  maar wel  een met  een paar  probleempjes.
Dit  heeft  mij  trouwens  3  hele  dagen  gekost.    HLP
Nu moet  ik  3x4400  1x2385 en een  voor eind  rotel  set  doen.   byebye
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Rob46

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een Marantz opengeschroeft op een tafel zag.... Ook dit is weer vakwerk, kan niet anders zeggen. Openschroeven gaat mij wel lukken, maar dan haak ik af .......pfffffff :gp:

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

RHK

Het is monnikenwerk, maar geweldig om te zien hoe deze reanimatie voltooid is. Je bent een ware Marantz monnik.  pompom pompom
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

HAL9000

idd  marantz  monnink, of  kluizernaar !! :P
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

willem50

Geweldig om te zien, je bent zeer goed. Overigens met de 2245 die ik nu heb staan kom ik nog eens langs voor een revisie. Momenteel draait de 1060, klinkt gewoon frisser (  doordat je hem hebt gereviseerd).

Vinyl_Fuchs

Dit is met recht 'heavy metal' en geen plastic shit. Maar goed dat er nog mensen zijn die deze apparaten een langer leven geven.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

Jon, mijn bek valt soms (figuurlijk) open van verbazing als ik jouw revisiewerken volg. Ga zo door met dat vakwerk! hello hello notworthy notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

i2Paq

Ook een droom van een versterker.

Zonde van die hoek!

Wat doet zo'n ding nou in redelijke staat?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thanatos

Mooie bakken!

Gecompliceerd werken idd.

Waar trek je de grens met reviseren ? Bij een totaal revisie zou ik vandaag de dag gaan voor complete her opbouw van de printen.. Niet alleen een paar heet geworden torren maar ook alle oude diodes, zeners, potmeters.

Ook bij compleet doorsolderen loop je tegen risico aan door het thermisch stressen van oudere torren..

Bij alleen een recap blijf je het risico behouden op storingen omdat veel parts al over hun betrouwbaarheidsdatum heen zijn  :-D

Ik heb die van mij verkocht en eigenlijk geen spijt van gehad. Maar ze blijven wel rete lastig te vinden..

SB_Marantz

Mijn model gaat niet weg.  8-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: thanatos op juni 23, 2015, 15:50:21
Mooie bakken!

Gecompliceerd werken idd.

Waar trek je de grens met reviseren ? Bij een totaal revisie zou ik vandaag de dag gaan voor complete her opbouw van de printen.. Niet alleen een paar heet geworden torren maar ook alle oude diodes, zeners, potmeters.

Ook bij compleet doorsolderen loop je tegen risico aan door het thermisch stressen van oudere torren..

Bij alleen een recap blijf je het risico behouden op storingen omdat veel parts al over hun betrouwbaarheidsdatum heen zijn  :-D

Ik heb die van mij verkocht en eigenlijk geen spijt van gehad. Maar ze blijven wel rete lastig te vinden..


Ja  dat  is  een belangrijke  afweging.  Ik  haal  hier  alle  9 mm  torren weg  soldeer  alles  door.  Bij  die  oude  torren  moet  je  slim zijn,  eerst  een  pootje,  daarna   totaal  ergens  anders  verder  gaan,  dan het  tweede  enz.    Zo  houd  je  ic's  en torren  wel  heel.   Ik  heb 2  weken  geleden  nog  een  defect  ic  gekregen door  solderen.  Toshiba  lijn ingang,  ding  was  al niet  zo  stevig. 

Ik  heb  mijn 1300dc  en pm8  ook  weg gedaan.  Die  druk  schakelaars  word  ik  gek van,  heb ze  zelfs  in ultrasoon gegooid.  Heeft geen  effect. 

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!