Marantz SR 9600 en stereo kwaliteit vs Marantz SR 7009

Gestart door JanvanO, februari 18, 2015, 21:38:54

Vorige topic - Volgende topic

Spikes25

Even of topic.
Ik maak me ook geen zorgen, op den duur ga je mee met de stroom. Zeggen ze.....
Kijkende naar de SONOS, een speaker, and that's it. Prachtig geluid, maar ik heb er niets mee.

Nu komt het geluid uit het midden, ik was best gecharmeerd van het zogenaamde ping pong stereo, al had dit weinig te maken met een Live optreden.

Maar ik bemerkt, dat ik steeds meer getrokken wordt naar het bekende stereo gebeuren.
Gewoon een cd of een LP opzetten..... Het zou inderdaad jammer zijn als het stereo tijdperk gaat verdwijnen.

Ik heb vroeger een tijdje bij Philips gewerkt, ten tijde van het uitkomen van de CD speler. Toen al waren ze bezig met ontwikkeling van een muziekdrager, die niet aan mechanische slijtage onderhevig was. En toen dacht ik nog, dat zal ik niet meer mee maken.....
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

JanvanO

Bedankt voor de vele reacties tot nu toe, iedereen bedankt voor hun bijdrages.

Ik ga mijn sr 9600 maar NIET verkopen, heb ik besloten.
Deze week nog naar wat HD tracks geluisterd via een Cambridge DAC, aangesloten op een analoge ingang vd 9600.
En........volop detail, een genot om naar te luisteren, ik heb geluisterd naar o.a. Beth hart, Chris Isaak, Led Zeppelin en UB 40 ( Madame Medusa)
Ook nog wat films gekeken, o.a. Lone survivor en act of valor, prima DDigital EX is ook niks mis mee.

Audio-groeten aan iedereen.

Jan
JanvanO

Zoldar

Goed besluit. Weet je wat je ook kan doen. Een oppo met een puike 7.1  analoge uitgangen. Heb je meteen hd audio formaten.

Ik zou zo een marantz 9600 kopen vanwege de prachtige bouw en eindversterkers. Stel dat je de stap nog wil maken naar een atmos config zou ik een sr7009 nemen en die alleen de atmos kanalen laten ampen. Of je zet er een maranzt pre pro voor.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Perfect_audio

Citaat van: AkTeVox op februari 20, 2015, 22:20:17
Bij mijn AV7701/MM7055 is audyssey niet eens geconfigureerd omdat dat het nergens op lijkt.
Audyssey kan je helpen bij akoestische problemen maar dan neem ik het probleem liever hardware matig aan i.p.v. de boel te laten krom te trekken. Vroeger klooiden we een equalizer.  :-D :-D :-D

Vroeger.......
Tegenwoordig hebben we Audyssey Pro.
Dat heb je nog niet met jouw set gehoord. Daar kan 'hardware matig' niet tegenop.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Perfect_audio

Citaat van: Maurice op februari 18, 2015, 22:28:49
Heeft de 9600 audyssey? Indien niet, dan denk ik dat je er met de 7009 juist daarom op vooruit zal gaan. Ik ben een echte stereo man maar puur voor de room correction zou ik wel een receiver willen.

De SR9600 heeft geen Audyssey, maar wel pre-out / main-in bruggen. Daar kun je prima de Audyssey stand alone processor op aansluiten (8-kanaals). Heb ik in het verleden ook gedaan. Dan heb je wel iets bijzonders!!

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

AkTeVox

Citaat van: Perfect_audio op februari 26, 2015, 22:38:09
Vroeger.......
Tegenwoordig hebben we Audyssey Pro.
Dat heb je nog niet met jouw set gehoord. Daar kan 'hardware matig' niet tegenop.

ron

Of iemand het nou mooi klinken vind of niet laat ik in het midden maar het blijft een kunstmatige ingreep door een processor dus rommelen met het signaal. Bij HT kan dit leuk zijn maar bij stereo is het korst mogelijke signaalpad het beste pad.  :yes:

Akoestiekcorrectie: het begin voor perfect HT geluid!  :-D :-D :-D :-D

Perfect_audio

Citaat van: AkTeVox op februari 27, 2015, 17:19:00
Of iemand het nou mooi klinken vind of niet laat ik in het midden maar het blijft een kunstmatige ingreep door een processor dus rommelen met het signaal. Bij HT kan dit leuk zijn maar bij stereo is het korst mogelijke signaalpad het beste pad.  :yes:

Akoestiekcorrectie: het begin voor perfect HT geluid!  :-D :-D :-D :-D

En nu zijn we dus precies aangeland waar de gedachte van 'kortst mogelijke signaalpad' fout is.
Er wordt hierbij altijd gedacht aan het elektrische pad, maar daar houdt het signaal niet op.
Ooit is het signaal akoestisch geweest, luchtdrukvariaties. Om het bij de mensen thuis te brengen moeten er wat kunstgrepen worden toegepast.
De puristen denken niet verder dan de luidspreker. Maar het geluid moet ook nog door de kamer je oren bereiken. En nu juist deze laatste stap geeft aanleiding voor vele problemen.
Maar vreemd genoeg wordt dat door de 'analogen' geaccepteerd. Een dsp is vloeken in de kerk, maar wat de kamer aan het signaal verknoeit, dat mag dat is puur.

Ik ben van mening dat je de negatieve invloed van de kamer moet corrigeren, fysiek en/of elektronisch. Met de huidige apparatuur is dat geen enkel probleem. Vooral als de correctie plaatsvindt via een meting vooraf. Eerst meten, dan corrigeren wat er fout is.

ron

AkTeVox

RHK

Ik ben PRO  8-) Was er eerst ook sceptisch over. Ik krijg het handmatig nooit zo mooi geequalizerd als de Audyssey, tenminste, dat vind ik. Het klinkt gewoon dynamischer en voller, tja..... zoveel smaken, zoveel instellingen.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Maurice

Citaat van: AkTeVox op februari 27, 2015, 18:15:01
Je hebt steeds pro & contra, ik ben het laatste :wink:
En ik ben als echte stereo man pro, al heb ik het zelf niet maar weet wel dat dit er gaat komen. Stereo klinkt bij mij goed, maar met room correction wordt het beter. Als je eenmaal hebt gehoord wat een goed ingestelde set doet tov zonder, dan denk ik dat jij je mening snel zal bijstellen [emoji6]
Ik heb het gehoord met mijn eigen speakers.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude