marantz 1150D marktplaats aankoop

Gestart door HAL9000, juni 27, 2014, 21:37:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik  had  een  Marantz  1150D  in  goede  optische  staat  gevonden  ergens in t  hoge Noorden.
Even met  de  verkoper  gepraat  en  het bleek  dat  rechter  kanaal  kapot  was.  De beste  man had  er  zelf  650,-  voor  betaald  op ebay,  heeft  even goed  gespeeld  en toen rook.   HLP 

Ik  heb hem overgekocht  voor  helft  van de  prijs.  Op zich nog steeds  wel  duur,  maar ik ben niet van plan  deze  uit  mijn collectie  meer te gooien,  het is wel  een van de mooiste  marantzen  van 70's


alles  nog  origineel,  dat  is goed.


Dit  is  minder goed  nieuws,  power  aansluiting  is  los  gemaakt  dus  zeker  een defect  kanaal.


Helaas  waren  de  power  torren kapot,  Ook 1  driver  was  stuk,  en de bias  tor  ook.   frusty
Ik heb  beide  kanalen  symmetrisch  opgebouwd.

MJ15004 en 3  Rede  waarom  ik  deze torren  gebruik en niet  15022 en 23  is  dat ik deze  torren altijd  van ONSEMI  kan  kopen.  Ik vertrouw  MULTICOMP  en  ISC  niet!! belettering  is  shit  en  bij ISC  heb ik al  vaker  nieuwe  torren  gehad  met  0 HFE......dat is  gewoon kapot.   :x


voeding  gereviseerd.

phono  1  kanaal  stuk,  gelijk betere  Transistoren gebruikt.


buffer  totaal  gereviseerd, nieuwe  torren  en  elko's.


nieuwe  klein signaal  torren,  allemaal  waren  van HITACHI  en  waren  corrosief.


dolby  voorzien van nieuwe  elko's  de  1150 D-olby, heeft  een  extra  dolby  versterker voor  ruisende  Tape decks  of  Lp's.


Niieuw  relais  geplaatst  en  de  shit  combo  elko  vervangen door  2  lossen.

alles  nieuw. 






 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jrm


100%Marantz

Mooi werk Jon, ween nieuw leven in een mooie Marantz.

Waarom is dit een van de mooiste marantzen van de jaren 70?
Wat heeft hij speciaal?
marantz, what else?

bas focal marantz

Citaat van: 100%Marantz op juni 30, 2014, 15:13:32
Mooi werk Jon, ween nieuw leven in een mooie Marantz.

Waarom is dit een van de mooiste marantzen van de jaren 70?
Wat heeft hij speciaal?
Ja dat willen we wel weten.

SB_Marantz

Simplistisch van opzet.
Maar dan ga ik voor de non D versie, dus zonder dolby circuit, heb je niets aan.

Equivalent van de 3200/140.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Ik vind  het  de  beste  en mooiste  omdat het  front  lekker  druk  is,  alle  functies  zitten erin. 
Goed  warm  en helder geluid.   Ook  genoeg  vermogen voor  laag  rendement  speakers.  Word  niet  warm  Bij idle  gebruik en  als  je  op  z'n  start  trapt valt  het ook nog  te  overzien.  Marantz  1200B  komt  ook  in deze  catagorie  voor.  Ik  vind  dat ook een fijne  versterker.  Terwijl  1120  een  rot  ding  is. 

Dolby  geeft  voor  de  ruisende  akai's  wel  een verbetering.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...