set van mc_alistair

Gestart door mc_alistair, februari 21, 2013, 12:23:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

RoGEK

het is dat er geen LIKE button is hier maar ziet er echt strak uit man !
:yes:
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

retriever

Leuke set, zonder twijfel !!  Welkom op dit toffe forum !!  HB
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

cz79

Citaat van: Whisper.nl op februari 21, 2013, 21:45:44
Moet je stapje voor stapje doen.  :mrgreen:

Elke dag 5 cm verder de kamer in en blijven volhouden dat ze altijd al zo stonden  clown1

Groet Whisper. byebye

ps welkom op dit levendig forum.
:-D :yes: Dat werkt inderdaad nog wel eens (heb ik van horen zeggen), mooie set en welkom hier  hello

pameijer

Ben wel benieuwd naar je HTPC, zelfbouw? En met welke componenten en welke behuizing/voeding?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

mc_alistair

#19
Ten eerste allen dank voor de complimenten  redface


Citaat van: pameijer op april 07, 2013, 08:41:59
Ben wel benieuwd naar je HTPC, zelfbouw? En met welke componenten en welke behuizing/voeding?

Ik dacht dat niemand het zou vragen  :-P maar hier komt de lijst:

1. Behuizing = Silverstone SST-GD04B (standaard voorzien van 3x 120mm fans)
2. Case Fan Control = Xigmatex Mono Cool CSF-CBK33-U01 (maakt de 3 case fans super stil)
3. Voeding = Nexus Value 430 (tip van Hardware.info, maar is ook echt stil)
4. MoBo = Asrock FM2A85X Extreme4-M (ivm speciale CIR header voor koude start vanaf remote)
5. CPU = AMD A10-5700 (65W tdp versie)
6. CPU Fan = Scythe Big Shurken 2 (120mm fan super stil)
7. Mem = Kingston 8GB DDR3 1866MHz kit (wat meer dan nodig ivm shared Ram met videokaart)
8. SSD = Samsung Pro 256 GB (boot Windows 7 in 5 sec, naar de desktop en in totaal 8 zit je in XBMC)
9. Optical = Lite-On BlueRay Brander IHBS112 (als je dan toch iets bouwt dan maar de full monty)
10. OS = Windows 7 Ultimate 64bits
11. Control 1 = Logitech K400 (slimline keyboard en touchpad in 1)
12. Control 2 = Internal CIR Infrared Receiver met RC6 protocol, Model CIR2-01

Opmerkingen
- bij 8: Waarom zo'n grote SSD? Nou ik ga hem wellicht ook als SAT ontvanger gebruiken in de toekomst en dan wil ik de recordings ook op de SSD erbij kwijt. Alles wat ik wil bewaren kan ik eventueel moven naar m'n NAS/HomeServer
- bij 11: Gebruik ik niet super veel maar is wel ideaal voor eerste setup en troubleshooting, ik gebruik eigenlijk alleen de Logitech Harmony One
- bij 12: Dit Printplaatje is de reden waarom ik een Asrock MoBo heb gekozen. Asrock bied als een van de weinige namelijk een zgn CIR header op het moederbord waar je die print op aan kan sluiten.
Dit maakt het mogelijk om de HTPC te starten vanuit full shutdown. Normaal kan dit alleen vanuit Standby of Hibernate. ik heb de print hier vandaan http://www.cohaus-berlin.de/shop/RC6-Infrared-Receiver/Internal-CIR-Infrared-Receiver-with-RC6-protocol-Model-CIR2-01::86.html

Afgezien van de CIR print is alles aangeschaft en geassembleerd bij Afuture. Installatie heb ik zelf gedaan.

Als er nog vragen zijn... jullie weten me te vinden byebye



Marantz SR7007, Dali IKON 5 MK2 + VOKAL, Cambridge Audio Minx Min 21 Surround + Minx X300 Sub,  Philips - 42PFL9803H  (LED TV),  Logitech Squeezebox Touch, VU+ Solo2 (SAT), Maatwerk HTPC systeem

Kajuni

Hoi Benjamin.
Mooie set heb je hier staan. Ik heb een aantal vragen over je htpc.

Ten eerste: als je windows 7 of 8 hebt met xmbc hoe zit het dan met afspelen van bijv mkv of hd dts bestanden?
Heb je dan aparte software of codecs nodig of zit het al in xbmc verwerkt en kun je in principe met alleen windows uit de voeten?
De andere vraag gaat over de ir plaat die je op je moederbord hebt gezet. Werkt dat als bijv de kast dicht zit of moet hij aan de voorkant van de case zichtbaar zijn? Is die ir printplaat inmiddels ook in Nederland verkrijgbaar?

Ben benieuwd aangezien ik mijn dune wil vervangen voor een zelfbouw htpc.

Groeten Kees

Sr7002/Dv7001    Bowers & Wilkins 683/Htm61.  REL T1 Sub        Rega Rp1             Sonos Connect/play 5              Dune Smart D1                    Synology 209+

mc_alistair

Citaat van: Kajuni op januari 06, 2014, 14:20:47
Hoi Benjamin.
Mooie set heb je hier staan. Ik heb een aantal vragen over je htpc.

Ten eerste: als je windows 7 of 8 hebt met xmbc hoe zit het dan met afspelen van bijv mkv of hd dts bestanden?
Heb je dan aparte software of codecs nodig of zit het al in xbmc verwerkt en kun je in principe met alleen windows uit de voeten?
De andere vraag gaat over de ir plaat die je op je moederbord hebt gezet. Werkt dat als bijv de kast dicht zit of moet hij aan de voorkant van de case zichtbaar zijn? Is die ir printplaat inmiddels ook in Nederland verkrijgbaar?

Ben benieuwd aangezien ik mijn dune wil vervangen voor een zelfbouw htpc.

Groeten Kees

He Kees sorry voor de late reactie ik zit niet dagelijks op het forum.
Windows 7 of 8 met XBMC zorgt ervoor dat je niets hoeft te doen, alles werkt gewoon. MKV, HD DTS, MASTER HD noem het maar op. Ik heb een Dolby DIgital Test Blueray gedownload en alles werkte qua "exotische" audio formaten.
Ik heb niets aan extra drivers geinstaleerd. Dat is ook Exact de reden waarom ik niet voor een embedded of OpenElec versie ben gegaan. Het Windows OS geeft me vrijheid en flexibiliteit.

Wat betreft de IR Print die die heb ik aan de achterkant van de HTPC maar ik heb ook een Marmitek IR Control 8 die ik daar weer op geplakt heb dus dan maakt het weer niet uit. Anders moet je er voor zorgen dat je het IR oog van de printplaat (zichtbaar) aan de voorkant van de kast kan krijgen.
Ik heb de IR print bij http://www.cohaus-berlin.de/ besteld en dat ging prima. Perfecte levering en betalen via Paypal.

Ik heb heel veel mediaboxjes verstelen, ook gekeken naar Dune's maar dit is zo'n verademing.
Alles maar dan ook alles speelt ie af en je hebt gewoon vrijheid om er een ander stuk software op te zetten als je dat fijn vind. Ik kan het iedereen aanraden. Kost wel wat meer dan een media boxje maar als je er een paar versleten hebt ben je net zoveel kwijt.  :lol:

Ben benieuwd wat je gaat doen / of al gedaan hebt

Marantz SR7007, Dali IKON 5 MK2 + VOKAL, Cambridge Audio Minx Min 21 Surround + Minx X300 Sub,  Philips - 42PFL9803H  (LED TV),  Logitech Squeezebox Touch, VU+ Solo2 (SAT), Maatwerk HTPC systeem

Gerkro

Hoi Benjamin,

Wat een super toffe set heb je staan!! Mijn complimenten!!

Wat ik me afvroeg is: komt het geluid niet veel vrijer en opener uit je set als je je Dali's iets meer ruimte gaat geven?

Als het goed is hebben die Dali's de baspoort aan de voorkant toch? Zo niet dan zou ik ze helemaal meer ruimte geven ;-)

Merkte zelf met een paar speakers geleden dat toe ik ze voor mijn tv kast uit liet komen, het stereo beeld werd wel drie keer zo groot en de stemmen kregen meer plaats.

Het is maar een tip ;-)

mc_alistair

Citaat van: Gerkro op februari 22, 2014, 22:57:26
Hoi Benjamin,

Wat een super toffe set heb je staan!! Mijn complimenten!!

Wat ik me afvroeg is: komt het geluid niet veel vrijer en opener uit je set als je je Dali's iets meer ruimte gaat geven?

Als het goed is hebben die Dali's de baspoort aan de voorkant toch? Zo niet dan zou ik ze helemaal meer ruimte geven ;-)

Merkte zelf met een paar speakers geleden dat toe ik ze voor mijn tv kast uit liet komen, het stereo beeld werd wel drie keer zo groot en de stemmen kregen meer plaats.

Het is maar een tip ;-)

He Gerkro,
Bedankt voor de complimenten... en ook voor je tip.
De tip is al eens eerder gegeven echter ze staan nu zover als dat "het ministerie van huisinrichting en decoratie" toelaat.  :wink: :wink: :wink:
Marantz SR7007, Dali IKON 5 MK2 + VOKAL, Cambridge Audio Minx Min 21 Surround + Minx X300 Sub,  Philips - 42PFL9803H  (LED TV),  Logitech Squeezebox Touch, VU+ Solo2 (SAT), Maatwerk HTPC systeem

Gerkro


Citaat van: mc_alistair op februari 23, 2014, 11:19:15
He Gerkro,
Bedankt voor de complimenten... en ook voor je tip.
De tip is al eens eerder gegeven echter ze staan nu zover als dat "het ministerie van huisinrichting en decoratie" toelaat.  :wink: :wink: :wink:

Wat een leuke benaming voor je vrouw/vriendin hahahaha

Blijft altijd een gedoe maar desalniettemin heb je een super mooie set en een beetje schuiven met de speakers als vrouwlief niet thuis is kan geen kwaad ;-)

Whisper.nl

Citaat van: Gerkro op februari 24, 2014, 16:50:20
Wat een leuke benaming voor je vrouw/vriendin hahahaha

Blijft altijd een gedoe maar desalniettemin heb je een super mooie set en een beetje schuiven met de speakers als vrouwlief niet thuis is kan geen kwaad ;-)

mmm, volgens mij heeft CZ79 daar een oplossing voor gevonden.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet