Citaat van: fla-ts op augustus 22, 2014, 11:27:17
Squeezebox is al een tijdje verkocht, vervangen door Bluesound Node, erg goed, momenteel staat hier een Nad M50 aangesloten, dat is nog een heel stuk beter, hij is top.
De Pioneer was okee maar flauwe app
De Marantz NA8005 zeer goed van geluid maar 0,0 voor app
De Bluesound Node geluid = Marantz (bij A/B testen en over en weer lopen, iets anders doen .. moest ik gaan kijken welke van de twee eigenlijk bezig was), app = de beste
De NAD overtreft alle vorige, zeer audiofiel, app idem als Bluesound.
Wie beweert dat enkel de aangesloten Dac het geluid bepaald heeft het mis . Ik gebruik(te) voor alle 4 de streamers de Music Fidelity M1Dac
Ik heb die NA8005, en die 0.0 voor de app vind ik er persoonlijk wat over. Voor mij dient die app enkel om muziek te kiezen en af te spelen, net zoals ik vroeger een CD uit de kast haalde en die in het ding deed. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in alle grafische poeha voor zo'n app.
Er is 1 ding dat ik wel mis in die Marantz, en dat is een makkelijke manier om de lyrics van nummers te bekijken. Maar als je BubbleUPnP gebruikt in samenwerking met MusiXmatch is dat opgelost...
Er zijn apps genoeg te vinden om dergelijke tekortkoming op te lossen.
Daarnaast : meestal speel ik nog altijd de volledige "CD" af en dan gebruik ik zelfs de afstandsbediening om de muziek te selecteren : kan je nagaan...
Om afspeellijsten te maken gebruik ik de app die bij mijn synology-NAS zit en meestal doe ik dat op mijn PC en niet via de tablet, omdat ik een muis nog altijd handiger vind dan een touchscreen...
Die apps komen dus enkel boven, als ik eens goesting heb om te zappen tussen muziek, of om eens wat lyrics te lezen van de muziek die speelt...
Die Marantz-app is zeker niet ideaal, maar voor mij is dat zeker geen reden om de NA-8005 niet te gebruiken.
Hier wordt alles gestreamd vanaf een NAS, naar die NA-8005, alles via ethernet (ook DSD) en dat werkt perfect. Er zullen in DAC-land nog wel betere toestellen zijn qua klankkwaliteit, maar die Marantz legt de lat toch al behoorlijk hoog, zodat ik niet de behoefte voel om er nog een andere DAC tussen te schakelen.