De set van Ozzie

Gestart door Ozzie, november 28, 2013, 13:51:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

Een projectiescherm zou ook niet missstaan  :roll: :roll: :roll:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Ozzie

Citaat van: pameijer op december 18, 2013, 10:44:46
Een projectiescherm zou ook niet missstaan  :roll: :roll: :roll:

Dat is de volgende missie.
We moeten toch ergens naar toe werken !!!
Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

MauZ

Chapeau!!! Voor zowel de inspanning als resultaat..  HB

Geniet maar lekker van.. :wink:
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

100%Marantz

Citaat van: Ozzie op december 18, 2013, 13:24:06
Dat is de volgende missie.
We moeten toch ergens naar toe werken !!!

Je houd de LCD voor gewoon TV kijken en neem een scherm dat ervoor komt om films te kijken met een projector. Je kan gemakkelijk een scherm hangen op het plafond.

TV kijken met een projector is niet goed. Er moet een andere dimensie zijn als je films bekijkt.

Een vriend van mij heeft dat gedaan en is echt TOP.

maar dat is voor later.  :-D
marantz, what else?

ValentinoA

Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

Ozzie

Nou alweer even van mijn nieuwe wand en akoestiek aan het genieten maar toch nog wel hier en daar een update gedaan.

Een nieuwe centerspeaker omdat de kef niet echt mee kon met het geweld van de klipsch dus toch maar een klipsch center er neer gezet.
Onder de mains de soundcare superspikes gemonteerd en wow wat een mooi verschil in looks en sound. en jumpers van audioquest er tussen gezet overgenomen van een forum genoot.

Toch maar even een blu-ray speler gekocht omdat het verschil met streamen toch wel heel erg groot is.

Nu wil ik graag een subdude II onder mijn subwoofers plaatsen.
Heeft iemand hier ervaring mee op een tegelvloer ik heb het idee dat het met de subdudes iets strakker kan worden nog !!

En dan nog even sparen voor klipsch surround speakers want ik ben nu toch niet echt blij met de kef's die er hangen.
Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

Stadium III

Zo gisteren bij Ozzie langs geweest om zijn SR 7008 te bewonderen en aftestellen  pompom

Bij aankomst valt meteen op dat hij zijn installatie netjes heeft ingebouwd zodat kabels end tot een minimum zichtbaar zijn
Ook panelen gemaakt om het geluid te verbeteren in zijn ruimte wat goed is
Naar wat te drinken hebben gekregen zijn we eens gaan kijken hoe de opstelling is gemaakt met de speakers en de 2 subwoofers
Deze stond op het eerste instantie goed , Ozzie gaf aan dat bij wat film geweld de subwoofer achter de bank stoorlijk was,dus deze mee naar voren gezet zodat de energie beter weg kon
Gaan luisteren nu en eens beoordelen hoe alles reageerde in de ruimte
Bass was teveel en te dik aan getrokken op de luisterplek , drummer was ergens verstopt waar ik hem moeilijk kon vinden en de man met het gitaar had zich verstopt achter een deken .
Dus daar konden we zeker wel wat aan doen, Audyssey afgezet en daar gaan we
Eerst maar eens de subwoofers samen bekeken en wat testen mee gedaan vanaf de 33 hz zat er een piek dat tot een 28 hz doorloopt en dan word het heel snel minder
De subwoofers samen geintegreerd dat alles wat soepeler en netter zijn best deed
Op naar de front speakers ook een piek in het laag net als de subwoofers maar verder vrij dun kwa laag weergave
De fronts zijn geen kleine jongens en verwachte eigenlijk wel wat laag maar goed laten we eens gaan meten

Audyssey eens aangeslingerd en eerst beide subwoofers eens 75 db ongeveer per stuk gegeven, dit op de eerste meetplek
Daarnaar eens een test gadaan met 1 meting en de resultaten eens bekeken

Front : 150 hz
Center 60 hz
Rear 60 hz

Uhhh huh dat klopt niet we gaan maar eens zoeken want het is wel heel hoog 150 hz
Nou cd van whitesnake gepakt waar lekker vet laag inzit eens die maar eens aangeslingerd .
Audyssey weer uit en maar eens bekijken als de bekabeling end allemaal wel ok zat,
Dit zat ok een keer fase gewisseld maar hierin werd het wat dunner dus ook niet goed
Dan toch maar eens de speakers naar de buitenkant trekken en naar achteren zetten
Heej daar kwam het laag naar de luisterplek beetje bij beetje
Nou alles nog verder naar buiten en wat indraaien en daar kregen we het laag terug en Ozzie bego zijn speakers weer terug te kennen.

Dus weer 1 meting gedaan en nu kregen we dat de front op Fullband ging en de meting klopte
Weer alles gereset en op naar de 6 metingen die we hebben voltooid en eens gaan zitten luisteren
Alle luidsprekers zijn op 60 hz gezet met aanvulling van de 2 subwoofers en dit samen gaf een aangenaam en goed resultaat
Meer rust en een drummer die nu wel aanwezig is en de deken van de gitarist is weg !

Al bij al een lastig begin maar met een mooi resultaat, de XT 32 werkt perfect en doet zeer veel goeds in correctie
De Subwoofers van Final geven een verassend goed resultaat in de ruimte en voor het geld zeker al helemaal niet te klagen

Ozzie kan zijn collectie opnieuw gaan bekijken , en bedankt voor de gastvrijheid !

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Ozzie

Jongens toch en ik maar denken dat ik het redelijk voor elkaar had.
Toch maar gevraagd of Rob nog eens langs kon komen om mijn set eens goed af te stellen en damn wat een verschil toen hij weg ging  hello hello

Is het heel erg dat ik daarna niet meer van de bank ben gekomen en tot diep in de nacht alleen maar heb zitten luisteren en genieten !!!

Nee een aanrader voor iedereen die er wel wat verstand van heeft maar toch denkt dat het niet beter kan, nou dan kan ik je vertellen dat je toch maar eens Rob moet vragen om langs te komen.

Thx Rob voor de inspanning en het resultaat is gewoon fantastisch.

Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

pameijer

Klinkt goed allemaal, figuurlijk en dus ook letterlijk! Is het misschien een idee om een keer iets van een workshop te organiseren zodat we dit allemaal zelf thuis kunnen doen zonder dat Rob stad en land afreist (tenzij dit zijn nieuwe baan gaat zijn natuurlijk  :angel:)
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Ozzie

Citaat van: pameijer op januari 12, 2014, 11:37:04
Klinkt goed allemaal, figuurlijk en dus ook letterlijk! Is het misschien een idee om een keer iets van een workshop te organiseren zodat we dit allemaal zelf thuis kunnen doen zonder dat Rob stad en land afreist (tenzij dit zijn nieuwe baan gaat zijn natuurlijk  :angel:)

Ik ben ervoor en ga zeker meedoen als dit van de grond komt.
En waar maakt me niet zoveel uit. ik ga er zeker ruimte voor maken.
En zou er hier ook wel ruimte voor willen maken.
Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

joep

Citaat van: pameijer op januari 12, 2014, 11:37:04
Klinkt goed allemaal, figuurlijk en dus ook letterlijk! Is het misschien een idee om een keer iets van een workshop te organiseren zodat we dit allemaal zelf thuis kunnen doen zonder dat Rob stad en land afreist (tenzij dit zijn nieuwe baan gaat zijn natuurlijk  :angel:)

Als iemand dan een verslag schrijft of nog beter een filmpje van maakt voor hier op het forum.  pompom

Ozzie

Nou Na het bezoek ban Stadium III helemaal super tevreden met het geluid wat er uit kwam alleen waren we het beiden erover eens dat mijn surround speakers nog wel wat te wensen overlieten omdat alles in de front opstelling van klipsch was konden de kef surrounds niet echt mee!!
Dus op zoek gegaan naar een setje goede surround luidsprekers van Klipsch en gelukkig ben ik daar van de week in geslaagd met de RB-81 alleen die waren een stukje groter dan de kef dus muur bevestiging was geen optie meer dus gisteren even een setje speakerstands gehaald alles gisteren opnieuw laten meten met Audyssey XT32 en wow dat scheelt een boel in het surround gedeelte alles in het front gedeelte stond natuurlijk nog helemaal goed.

Maar rob het was een goed idee van je om de surrounds te gaan verwisselen.

hierbij nog wat foto's

En by the way gaan we nog eens iets regelen met rob voor een workshop ??
Ik denk dat we daar allemaal heel veel baat bij hebben  hello
Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

Cornelis1921

Ozzie, welgefefeliciteerd met deze winst en aanwinst(en). pompom :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Yep, en toffe ondersteuning!  HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.