Citaat van: Willem A op juli 30, 2013, 23:57:08
FF andere vraag dan de versterker upgrade. Ik heb nu een DV7001 speler waar ik ook SACD op speel. Zal een SA15 een grote verbetering geven?
Alternatief is volledig streamen wat ik al doe met een sonos. En dat is heeeeel gebruiksvriendelijk. Maar moet volgens mij wel beter kunnen.
En kan de Sonos via een SA15 dac spelen? En heeft dit zin?
Ik moet er weer even inkomen, vandaar mijn vragen.
Ik ken de DV7001 niet goed, maar een SA15 zal wel wat verbetering geven verwacht ik ja. Zal geen verschil dag en nacht zijn hoor. Je zal absoluut niet van je stoel vallen, maar iets beter zal het denk ik wel zijn. Blijft gissen, je zal ze naast elkaar moeten horen hiervoor.
En de Sonos kan wel via de SA15s2 (LE en niet LE) spelen. Deze cd-speler heeft een 'DAC-Mode'. Maar niet via de SA15s1 (heeft dus geen 'Dac-Mode').
En ja dat geeft een verbetering. Althans ik vind het streamen via de DAC van de SA15s2 beter klinken dan via de Dac van de Sonos. Daar waar ik bij een aantal andere externe DAC's geen verbetering hoorde. Heb ik al eerder gepost op dit forum (beetje zoeken geeft ook vaak een hoop antwoorden).
(Overigens kan je de Sonos laten 'modden' met bijvoorbeeld de Magna-Modificatie (o.a. verbeteringen aan de voeding en een Tentlabs Clock module). Deze mod doet overigens niets aan de DAC omdat ze uitgaan van het gebruik van een betere externe DAC. Laat ik nu ook doen en deze verwacht ik binnenkort. Ook op het zusterforum veel over te vinden. Maar dat zou ik nu nog niet doen, eerst de rest van je set en later beslissen of je dat uberhaupt een optie vindt).
Maar een goede tip is inderdaad zoek mooi gebruikt spul zoals de SA en PM15s1. Zijn voor leuke prijzen te vinden nu. Als je meer te besteden hebt kan je kijken naar de s2 serie (en heb je meteen een externe DAC).