Reeds geruime tijd zoek ik info over DAC's.
De Eastern Electric MiniMax Plus stond samen met nog anderen op mijn interesse lijstje.
Per toeval kwam ik erachter dat de hoofdverdeler van Eastern Electric voor de BeNeLux niet ver van mij vandaan woonachtig was, lekker makkelijk voor mij vermits ik geen eigen wagen heb.
Ik heb toen contact gehad met deze man maar deze reageerde steeds erg laat op mijn vraag om een luister afspraak te maken, zodoende is deze afspraak niet doorgegaan, zou ik dit voorjaar gaan doen.
Hij maakte mij duidelijk dat de Eastern Electric MiniMax Plus DAC moeilijk te verkrijgen was, zelf zou hij slechts 2 DAC's in voorraad hebben gehad.......... wou ik er eentje hebben moest ik snel beslissen of erg lang wachten.
Ik had me toen voorgenomen dat, indien er eens een Eastern Electric DAC tweedehands zou worden aangeboden ik het risico zou nemen om deze "blind"te kopen, zeker niet mijn principe en misschien ook niet slim maar........tot mijn grote verbazing zag ik deze week per toeval een Eastern Electric MiniMax Plus DAC tweedehands te koop, en wat me niet snel overkomt gebeurde, mijn nieuwsgierigheid deed mij besluiten om een poging te wagen ....... een bod uitgebracht en ..... visje gevangen.
De Eastern Electric MiniMax Plus DAC zal hier eerstdaags worden afgeleverd.
Slechts één iemand heeft mij ooit verteld dat het buisje in de DAC
nutteloos zou zijn en dat de DAC zijn meerprijs voor het buisje niet waard zou zijn..... voor de rest steeds lovende kritieken gelezen.
Natuurlijk zal ik zelf moeten ondervinden of de Eastern DAC voldoet aan mijn eisen m.b.t. de klankkleur.....ik ben benieuwd.