Sansui Au517 & tu 517

Gestart door HAL9000, november 29, 2012, 13:11:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb een set  517 van Sansui op de  tafel gehad.  Forst  apparatuur, heldere tuner, mooi duo gebouwde  versterker.
versterker schakelde  niet  meer in.

intern oud

stoffig maar origineel!





lek geslagen elko!  dat kom je niet vaak tegen.


Modaal gebouwd.  Erg netjes.

phono stage.

pre  oud

Bij de voeding  waren de  9 mm's geoxideerd.

nieuwe  elko's  nieuw  relais, nieuwe 9 mm's

gloednieuwe  epcos  elko's, alle  originele  van nichicon waren kapot. 50%  eraf en een  defect.

nieuwe mkp 1uF

eindversterkers, origineel.  De  DUO FET  van sony was prima.

alle  elko's en klein signaal transistoren vervangen  De rest  origineel.  er zitten ook 2  zener  diodes die MOETEN vervangen worden.  Die  krengen verlopen als wat!.



afstellen en teste.

oude  zooi.

alles  fris  en nieuw.

TU 517

Ik heb deze helemaal  gereviseerd en afgesteld.  Nieuwe  IF opamps,  MPX en stereo decoder.
Deze  waren allemaal geoxideerd, ik wil niet dat de  tuner  daar in de  nabije  toekomst  kapot  door gaat.




oudio versterker gereviseerd



oude  componenten.



Mooi groot  set,  de versterker is erg  ruimtelijk en heeft meer  dan genoeg energie buffer om elke  soort  speaker aan te  sturen. Sansui versterker gaan vaak stuk, en als die nog niet  stuk is  gaat die  zeker wel.  Zij bouwen  versterkers  op een andere  wijze  dan  bijvoorbeeld marantz , pioneer.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Good job Jon, heb zelf de kleinere analoge tuner van Sansui zeer gevoelig en op een simpel draadje prima ontvangst  kan je niet van alle Marantzen zeggen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Klopt!  ja  sommige  tuners van Sansui zijn erg goed. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Persoonlijk heb ik de tuners een stuk hoger in het vaandel dan de versterkers van Sansui.

Is een puist werk geweest die 517...........ken ze maar al te goed.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Wat mij soms verbaasd na het zien van de foto,s is dat het nog werkt.  :?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op november 29, 2012, 15:54:03
Persoonlijk heb ik de tuners een stuk hoger in het vaandel dan de versterkers van Sansui.

Is een puist werk geweest die 517...........ken ze maar al te goed.  :wink:

AU-X1   BA-F1   :roll:  staan op mijn lijst!    onderhand kan ik de X1  wel  helemaal goed krijgen maar die  Ba-F1  werd lichtelijk gek door dat  foutieve!  schema!.   frusty
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

bas focal marantz

Die 517 vindt ik wel mooi van sansui , mooi dat je die onderhanden hebt genomen en weer een gelukkige eigenaar .


Een sansui X1 ging afgelopen dagen op ebay voor EUR 426,00  naar een nieuwe eigenaar .
Was een 100V , maar dat maakt maakt niets uit als je er een wil zo vaak zie je ze niet .

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

RoGEK

beetje nostalgie....

Mijn vader heeft destijds de 317 set gehad.

AU317, TU317 en een SC1110 cassettedeck

dit samen met de Keesonic KRF speakers die ik nu nog heb een heel lekkere set..

achja... vroeger he..... mooi dat zulke dingen in ere hersteld worden...
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Paul

Citaat van: RoGEK op januari 26, 2013, 16:12:38
achja... vroeger he.....
Houten schepen en mannen van staal.  :-D :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

RoGEK

#10
Citaat van: Paul op januari 26, 2013, 16:28:04
Houten schepen en mannen van staal.  :-D :wink:

toen s.e.x. vies en de lucht nog schoon was ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

RoGEK

#11
oja HAL9000,

wellicht is er nog iets waar deze persoon nog interesse in heeft..

ik heb volgens mij nog 3 of 4 originele grijze interlinks liggen wat destijds bij die sets hoorden.
dit met sansui logo op de kabel.

is op een blokje waar de linker en rechter kabel splits vlak voor de stekkers..

zal eens kijken of ik foto's kan vinden...

misschien wel leuk voor hem als het een echte sansui liefhebber is.  :yes:


dit model:

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17