Telefunken SV-211 versterker

Gestart door mountainbiker, november 17, 2012, 13:39:27

Vorige topic - Volgende topic

mountainbiker

Ken het merk niet. Ben gewoon nieuwsgierig.Hoe zou de kwaliteit zijn voor maar E99? (radio correct)

Technische specificaties
Platenspeler ingang
Ingangs -Weerstand: 47 kohm
Ingangs -gevoeligheid: 5mV
Aansluitingen
Ingangs -Weerstand: 47 kohm
Ingangs -gevoeligheid: 390mV
(Line in, DAB, Tuner, DVD/CD, Tape/Aux)
aansluitingen
Uitgangsweerstand:
Record Out 47kohm
Maximale Output 360mV
Tone controle
Toonhoogte +/-14 dB@ 100Hz (+0,-3dB)
Bas +/- 14dB@ 100Hz (+0,-3dB)
Vermogen 2 X 50 Watt RMS an 4 Ohm
2 X 40 Watt RMS an 8 Ohm
Frequentie 10Hz – 25 KHz (-3dB)
Vervorming minder dan 0,5% @ 1watt
Signal- ruis - Afstand >80dB
( beoordeling )
Gescheiden kanaal > 52dB
Stroom verbruik zie achterzijde apparaat
Afmetingen in mm W430 X D283 X H80
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

Vroeger was het merk bekend de naam is over gekocht en de spullen lijken erg op Tangent/Eltax

http://www.hifitest.de/test/vollverstaerker/telefunken_sv-211-telefunken_cd-211_2635.php

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SMarcel

Ik heb het test bericht gelezen en moet zeggen dat je voor die € 99,00 toch wel een goede versterker in huis haalt. Zeker in dat prijssegment.
Enige minpunt wat men aanhaalt is de Phono ingang, maar daar kun je beter een apparte Phono-Pre voor aanschaffen als je natuurlijk vinyl draait.

Toch nog even een persoonlijke voorkeur uitspreken, als je toch iets anders wilt, kijk dan eens hier naar;
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/home-cinema-sets/m615408968-teac-av-h500.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Succes en groeten,

Marcel

HAL9000

Ik vraag mij af als  dat nog  een Duitser is, die   Telefunken.  het merk heeft vroegah  wel goed  apparatuur gemaakt.
Soort broertje van  Grundig,saba.    Telefunken buizen zijn goed.

Welk  land  word  het geproduceerd???  als het china is, is  het geen  Duits merk meer.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Citaat van: HAL9000 op november 17, 2012, 16:35:11
Ik vraag mij af als  dat nog  een Duitser is, die   Telefunken.  het merk heeft vroegah  wel goed  apparatuur gemaakt.
Soort broertje van  Grundig,saba.    Telefunken buizen zijn goed.

Welk  land  word  het geproduceerd???  als het china is, is  het geen  Duits merk meer.

Wat denk je Hal ? China  :wink:

Vroeger was de naam nog Thomson maar nu Technicolor uit Frankrijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op november 17, 2012, 19:13:03
Wat denk je Hal ? China  :wink:

Vroeger was de naam nog Thomson maar nu Technicolor uit Frankrijk
stupid
http://nl.wikipedia.org/wiki/Telefunken
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

JohnWx

TurboMarco

Zo zie je maar weer dat je voor relatief weinig geld iets leuks in huis kan halen ,dat geld natuurlijk ook voor die Teac set  :yes:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: Marco op november 19, 2012, 01:26:33
Zo zie je maar weer dat je voor relatief weinig geld iets leuks in huis kan halen ,dat geld natuurlijk ook voor die Teac set  :yes:

klopt helemaal Eltax monitoren en Tangent versterker + cd speler dik onder de 500 euro wat 400 euro  8-)