Pioneer sa9500MKII

Gestart door HAL9000, augustus 20, 2012, 16:45:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb weer eens  ene dikke  pioneer op mijn tafel  gehad.  De  grootste van de  serie  9500MKII.  De  mkii  heeft een  dubbele voeding  en de  MKI  niet.  De  MKI  is wel groter  in formaat en lijk zo  imponerend alleen de  MKII is  een veel mooier  gemaakte  machine.

Dit exemplaar  werkte  wel, alleen had  een brom  erin zitten.  Vaak  zijn de voedingen verdroogd  van deze  versterkers. Alles  was  origineel  en lekker vies.


toon regeling  oud.

gereviseerd  en schoongemaakt.


voeding oud.





zeker de power torren en de  gelijk richt  diodes  stond het los  uit  de tin.  De  transistoren waren op.

nieuw  en zwaarder!.

last van oxidatie.

alles  gereviseerd en door gesoldeerd

protect, gereviseerd.  relais  is niet  ingebrand nog.

phono  oud.

gereviseerd  en schoongemaakt, bij deze  stage  kan je ook de  impedantie  en weerstand bijstellen.



goed werkende  eindversterkers.  Wel vuil.





maar een paar  elkotjes. Wel  doorgesoldeerd.



oude  componenten.

schoon  gereviseerd en  afgesteld.



Erg goed klinkende versterker met genoeg vermogen en functies.  Ik heb er  zelf  ook een paar gehad van deze  serie.  Na een revisie van de voeding zijn dit hele  betrouwbare  versterkers.

SA9100 etc, zijn voor  1975  gemaakt,  deze  klinken erg vol. Hebben ook voedingsproblemen. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

 hello hello hello hello hello  Ook andere merken verdienen het om in oude luister hersteld te worden. Jon en Wilfred, hulde en lof voor deze klus(sen)! (Ken ut zelluf niet, dus jullie de eer.)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Ziet er netjes uit Jon  , ik ben er blij mee om hem zo te zien .

Die vintage beestjes hebben toch echt iets wat hedendaagse apparaten niet hebben .

toevallig nog een vermogens meting gedaan ?

HAL9000

Alleen  even met  de scope  gekeken  als beide  sinussen  allebei tegelijk versterkte.
kan evt  wel even  meten.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Ik  test gerepareerde en/of gereviseerde versterkers gedurende een half uur op vol vermogen  waarna ik  het volume iets terug zet naar 70% en de versterker nog zeker een half uur monitor.
Lekker laten zweten die handel zodat je zeker bent dat het ding i.o. is.

Ook het monitoren is erg belangrijk.

Tevens wordt er tussentijds of zelfs al begonnen met het insturen van een blokgolf ......
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Nee dat  is veelste  lang,  Ik ben zo  10/15 min bezig op  vol vermogen. Dat vind ik meer  dan zat.  Als  de versterker niet correct is  gaat deze na  1 sec al  vreemd doen op  100% vermogen.

Deze versterkers  komen niet verder dan 50% van  volledige vermogen bij standaard  spelen.  Kijk is het een PA  disco versterker dan is het wat anders.  En als ik niet tevreden ben of toch wilt  weten als alles goed houd dan gooi ik tijdens  spelen wel verschillende sinus vormen erin.

Bij marantz 240 250 (m)  altijd! 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

In de tijd van  de FTC , de federal trade commission dus werd er een uur aangehouden terwijl er gedurende dat tijdsbestek geen significante afwijkingen mochten optreden.

Dat is andere koek....
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: SB_Marantz op augustus 21, 2012, 17:34:47
In de tijd van  de FTC , de federal trade commission dus werd er een uur aangehouden terwijl er gedurende dat tijdsbestek geen significante afwijkingen mochten optreden.

Dat is andere koek....
Vroega was alles anders, houten schepen en mannen van staal.  :lol: :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Ja  die  oude normen waren  destijds  wel goed.  Nu  word  er  anders  gemeten.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Citaat van: Paul op augustus 21, 2012, 18:40:43
Vroega was alles anders, houten schepen en mannen van staal.  :lol: :wink:

Nu anders om  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bas focal marantz

Heeft dit beestje een trafo voor links en de ander voor rechts , of is het zoals de opvolgers  de A serie a7xx a8xx  die ook 2 trafo's hebben maar een voor de voor en de ander voor de eind versterker .

HAL9000

als  het goed  is, is  alles  duo  mono  gemaakt. Zitten ook 2  gelijkrichters in, 4  buffers.    De  serie  hierna  is ook goed.  tot ruim in de  jaren  90 blijft pioneer goed.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!