Welke Marantz reciever met HT 5.1 set Boston Acoustics

Gestart door Theun, juli 03, 2012, 23:09:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Theun

Hey, mede MARANTZ leden

Omdat ik nieuw ben op dit forum zal ik me even voorstellen, me naam is willem v. hoorn ben 42 jaar en woon provincie in brabant, zo dat is kort maar krachtig.

Beste mensen, om maar mee met de deur in huis te vallen, ik ga binnenkort over tot aankoop van een HT 5.1 set, alles bestaat uit Boston acoustic: Vloerstaanders A250, Boekplank speakers A25, Center speaker A225c, Subwoofer ASW 650.

Maar mis natuurlijk nog iets die dit alles gaat aansturen.
Had zelf in me gedachten de  Marantz sr 5006, maar hoorde nog al wat negetiefe berichten over deze reciever onder anderen een dof geluid uit de speakers, misschien dat hier iemand ervaring mee heeft dan hoor ik graag.

Ik ben ook aan het kijken naar de sr 7005, een prachtig toestel, zit ook net nog binnen mijn budget maar als ik het af kan met de sr5006 dan is daar ook niks mis mee, en dan nog natuurlijk de vraag of alles een beetje match met de recievers, dus al met al een hoop twijfel.

Misschien dat iemand mij al in de goede richting kan helpen, alvast bedankt.

WimPeu

Allereerst welkom hier Theun. Alweer een Brabo maar dat is verder niet zo erg.. :-D. BA en Marantz is door Ken I himself goed gekeurd dus de match zal zeker goed zijn. Verder zou ik voor de 5006 gaan...heb je volgend jaar tenminste een reden voor upgrade.  :-D want met de 7005 ben nl meteen klaar en dat is eigenlijk helemaal niet leuk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

Mooi he al die Brabanders hier op het forum. Goed volk zou ik zo zeggen. Maar goed.
De vraag. Welke versterker. Ik zou gewoon kopen welke voor jou het beste is en minder naar de prijs kijken, let ook op kleinigheden. Weet dat er zeer binnenkort nieuwe versterkers aankomen. Dus worden de oude straks met flinke korting in de winkels verkocht. Je hebt dan toch nieuw voor een leuke prijs. Of wacht even op de nieuwe (zie elders op het forum) en je hebt dan weer het nieuwste van het nieuwste. We horen graag over jouw beslissing en ik wens je nog veel leesplezier hier op het forum. Maar weet wel dat er één doodzonde is en dat is het niet plaatsten van voldoende foto's van jouw set.

Janver

Welkom op het forum!

Ik zou kiezen voor de SR6006, boven de SR5006. Betere Audyssey en daarnaast voor iets van 670 euro al verkrijgbaar.

HcHifi.nl heeft scherpe prijzen!
Hier kan uw reclame staan!

jrm

Welkom op dit leuke forum!

Belangrijkste detail is wat je met de receiver gaat doen, welke eisen stel je eraan?
- Aansluitmogelijkheden
- Mogelijkheden
- The looks!!
- Stereo gedeelte voor alleen luister plezier?

Maak voor jezelf een lijstje wat je er mee wil en bedenk dat aantal Watts ondergeschikt is aan wat de weergevers kunnen.

Veel plezier de komende tijd met uitzoeken en probeer zoveel mogelijk te luisteren indien mogelijk.

Marvin

Stond er niet een 7005 op het HT forum voor weinig?

still life

Citaat van: Theun op juli 03, 2012, 23:09:55
Ik ben ook aan het kijken naar de sr 7005, een prachtig toestel, zit ook net nog binnen mijn budget maar als ik het af kan met de sr5006 dan is daar ook niks mis mee,
Misschien dat iemand mij al in de goede richting kan helpen, alvast bedankt.

:yes:

tegenwoordig staat deze topper in de uitverkoop..

Citeeren dan nog natuurlijk de vraag of alles een beetje match met de recievers, dus al met al een hoop twijfel.

de 7005 heeft de beste tools/ADSY-versie aan boord,
om je speakers & bronnen naadloos samen te laten werken/spelen..

laat het twijfelen dus maar stoppen..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Theun

Allereerst mijn hartelijk dank voor het welkom op dit forum, en voor de reacties. :-)

Kan niet altijd snel reageren, op het moment is razend druk op het werk, laat thuis en dan op de bank ploffen je kent dat wel.
Ik heb wel over twee weekjes vakantie en dan zeg ik, het leven is goed in het brabantse land. :-)

Wat ik wil toevoegen is dat ik een leek ben op recievers en speakers, mijn kennis gaat niet verder tot een setje van 100 euro.
Had dit even moeten aan geven in de openings post, dus als ik even tijd heb ben ik me ook aan het in lezen op dit forum en het net.
Daarom kan helaas nog geen foto's plaatsen, ik heb verders nog niks.

Zaterdag laat in de middag nog even de stad in geweest, samen met de vrouw des huizes, winkel uit winkel in. Niet echt leuk, kom toevallig bij een mm winkel, gelijk maar even naar binnen lopen.
Kom bij audio afdeling en in de luister kamer zie ik de boston a250/a360 en anderen vloerstaanders staan.
Een medewerker aan zijn jas getrokken, die zeer behulpzaam was en gelijk luisteren.

Ik kan wel zeggen dat de boston's gelijk af vallen, ik vond ze erg dof klinken en niet gedetailleerd.
Ze hadden ook een aantal kefs staan volgens mij uit de c en q serie, het type weet ik niet.
Die ook even geluisterd, wouw maar wat een wereld van verschil zeg deze klonken zeker niet dof en zeer gedetailleerd. Maar de prijs is ook een stuk duurder.
Dit alles werd aangestuurd door een yamaha reciever of versterker, type kende ik niet.
Het liep helaas al tegen sluitingstijd om wat andere vloerstaanders te luisteren zat er niet meer in.

Dus ik begin weer op het nul punt, wilde eerst gaan voor ht 5.1 set maar daar stap ik toch vanaf, vindt voor mij de rear speakers totaal geen meer waarden heeft.
Wat ik in me gedachten heb zijn twee vloerstaanders, centre en een sub, noem het maar even een 3.1 set.
Misschien mensen met ervaring in deze opstelling dan hoor ik graag.

Ga toch wel voor de marantz sr 7005 reciever, maar nu er de nieuwe marantz line aan zit te komen hoop ik toch wel op een paar leuke acties.

Maar wat de speakers betreft die me aanspreken zijn de monitor audio rx6 en Focal chorus 716v, zo gauw als het uit komt ga ik die zeker ergens luisteren.
Zijn er mensen die in het bezit zijn van de rx6 of de 716v in c,q met de sr 7005

P.S denk dat ik beter een ander topic kan openen, onder het rubriek speakers, omdat dit niet meer op zijn plaats is.

Stadium III

Je bent nu al verpest dat je zeker de 7005 wilt hebben

Maar goed wat mijn advies is ga bij leden luisteren en daar eens wat advies inwinnen
Dit omdat je in grotere winkels wat sneller naar een product toe geduwd word

Er zijn er hier genoeg met een 5.1 installatie die jou verder kunnen helpen !

Suc6 met de zoektocht
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Theun

Nou verpest valt wel mee hoor.
Ben het ook zeker met je eens dat je gaat luisteren en advies gaat inwinnen, kan ook heel goed zijn dat ik nu met een marantz bezig ben en tenslotte eindig met een denon om maar een voorbeeld te noemen.
Heb op moment ook weinig tijd ervoor, ik heb over paar weken vakantie en dan ga ik bij een kennis en daar weer een kennis van is even thuis kijken, schijnt ook een audiofiel te zijn. :wink:
Wordt vervolgt.

Marvin

Om een indruk op te doen ben je ook hier van harte welkom.
Ouwe meuk in vergelijk met al dat hightec HT geweld hier, maar een beste ervaring rijker...
Als je wilt neem je gewoon wat luidsprekers mee, ik sluit die zooi hier wel aan als je dat zou willen.

Succes met de zoektocht... !

Theun

Dank je Marvin, ik zal je aanbod in me gedachten meenemen.
Ga in der deze dagen ook bij één van de leden langs, die heeft iets moois te koop staan, ben reuze benieuwd. :-)