Ik gebruik als microfoon een Galaxy CM-140, REW heeft hiervoor een calibratiefile. Overigens hou je jezelf behoorlijk voor de gek met deze grafiek, stel het bereik maar eens in op 40-100 dB.
De pieken en dalen zien er dan toch wat anders uit. Maak en plaats ook maar eens een waterfall, de echte problemen worden dan goed zichtbaar
Citaat van: Zoldar op juni 10, 2012, 20:39:59
creatief met kurk prt II
- fotocamera gepakt en foto van mezelf gemaakt zoals ik normaal op de bank zit.
- camera laten staan en de microfon precies op de hoogte en lengte as gezet als mijn oor op de voorgaande foto.
- Laptop aangeloten op de DAC en met REW een paar sweeps over de Graaf gedaan.
- lekker hanessen met de phase, cross en gain.
het begint er aardig op te lijken. de bult bij 33khz is aardig in toom. De response tot 20 hz is behoorlijk vlak. De bult tussen 65-70 hz krijg ik nog niet weggewerkt. Uit een test van hifi world blijkt dat de bas poorten vanaf 80Hz mee doen. Een keer een prop erin proberen.
Wat hoor je hier nu van in het echie? best veel.
- Yello - boshkits van hun laatste CD. dit ging mega boomen. Nu is het nog steeds zwaar maar hoor je die lage toon ook trillen. Beetje zoals op mijn koptelfoon.
- bob marley - positive vibration van babylon by bus. heerlijk, je kunt het basloopje echt goed volgen. het is nog steeds lekker romig en vet maar nu met definitie.
het geheel wordt wat strakker en hier en daar doet het "kaler" aan. (volgens mij is dit wennen). Ja het gaat wat lijken op wat de onkyo doet met audyssey, in de goede zin