Marantz Sacdspeler/dvdspeler DV6600

Gestart door Wim1976, mei 30, 2012, 21:54:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wim1976

Hallo Marantz fans,

Ik heb zopas een sacd/dvdspeler dv6600 op de kop getikt voor weinig en heb deze gekocht om voornamelijk cd's af te spelen.
Is dit apparaat een volwaardige opvolger voor mijn oude trouwe Philips CD624 ?
Ik vind de dv6600 op het eerste gehoor wel goed klinken.
Ziet er ook erg mooi uit met mijn SR5600 erbij.
Ik ben erg blij met mijn set nu.
Klinkt een sacd echt veel beter dan een gewone cd trouwens?
Ik moet eens gaan kijken of ik een sacd ergens op de kop kan tikken.

Groeten,Wim

Whisper.nl

Welkom Wim,

Misschien is het wat om in het topic de Set Van Wim eens in de etalage te zetten.
Liefst met Pics.

M.b.t de SACD en CD.
Er zijn slechte SACD en CD.
Er zijn perfecte CD en SACD.

Succes met je zoektocht en veel luisterplezier met je nieuwe aanwinst.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Slashhead

Mijn ervaring met Marantz CD spelers is dat een SACD beter klinkt. En dit is niet omdat een SACD per definitie beter moet klinken dan een CD, dat ligt meestal aan de speler zelf waardoor dit onderscheid groot is. Als voorbeeld is dat mijn eigen SA8400. Met een externe DAC wordt een normale CD op het niveau gebracht van SACD weergave van de SA8400.

JohnWx

Citaat van: Slashhead op mei 31, 2012, 06:41:35
Mijn ervaring met Marantz CD spelers is dat een SACD beter klinkt. En dit is niet omdat een SACD per definitie beter moet klinken dan een CD, dat ligt meestal aan de speler zelf waardoor dit onderscheid groot is. Als voorbeeld is dat mijn eigen SA8400. Met een externe DAC wordt een normale CD op het niveau gebracht van SACD weergave van de SA8400.

tis wel appels met kiwi's vergelijken


de opname's is de zwakste schakel als de sound egineer hoofdpijn heeft kan een sacd slecht klinken


en een cd op het nivo van een sacd brengen klinkt verwarrend voor mij
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Slashhead

Wat ik bedoel is dat de ene DAC de ander niet is. Sommige DAC's leveren betere resultaten met 24/192 dan met 16/44.1, de SA8400 is daar een voorbeeld van. Dus zeg ik, op deze speler levert het je wat op als voor SACD gaat.

Daarnaast heb ik vaak genoeg een hybrid SACD in een goede non-SACD CD speler gelegd en die speelt op 16/44.1 mijn SA8400, die de SACD laag afspeelt, helemaal weg. Dit heeft niets met de opname te maken omdat ik in mijn vergelijking dezelfde (SA)CD gebruik.


JohnWx

Citaat van: Slashhead op mei 31, 2012, 17:34:08
Wat ik bedoel is dat de ene DAC de ander niet is. Sommige DAC's leveren betere resultaten met 24/192 dan met 16/44.1, de SA8400 is daar een voorbeeld van. Dus zeg ik, op deze speler levert het je wat op als voor SACD gaat.

Daarnaast heb ik vaak genoeg een hybrid SACD in een goede non-SACD CD speler gelegd en die speelt op 16/44.1 mijn SA8400, die de SACD laag afspeelt, helemaal weg. Dit heeft niets met de opname te maken omdat ik in mijn vergelijking dezelfde (SA)CD gebruik.

nu snap ik het thx appels appels :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

gerard

Ik gebruik m'n DV6600vM al 6 jaar om m'n CD's af te spelen, klinkt goed, probleemloze speler.
(Ik had de speler gekocht met een SR4600)

Een paar jaar geleden wel een losse DAC toegevoegd; geeft een fractie voller geluid (vind ik iets prettiger), komt misschien door oudere techniek van de DAC. (18 bit/44.1 kHz/8x oversample)

Ik heb volgens mij maar 1 sacd en kan niet zeggen dat die nou opvallend beter/anders klinkt dan andere goede cd's.

Veel luisterplezier  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Wim1976

Bedankt allemaal voor de reacties.
Het is dus toch wel een goed apparaatje die sacd/dvdplayer dv6600.
Ik vind hem ook best goed klinken eigenlijk.
Prima setje zo met mijn Marantz SR5600 receiver en PJ(made by Jamo) 3weg zuilspeakers.


Ziet er ook erg netjes uit met elkaar.
De philips cdspeler heb ik inmiddels verkocht aan een liefhebber.

Groeten,Wim