Revox

Gestart door HAL9000, april 28, 2012, 15:02:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

zoals  men weet repareer ik ook andere merken  en niet  alleen marantz.   revox  komt  op 2e  plaats  heb nu wel  de  hele  serie  onder mijn neus  gehad.  van klein A78  tot  patser B285. 

Deze  week had  ik 2  b750MKii's  en 1  B760  tuner.  Destijds  hebben deze  units  ene klein  gods vermogen  gekost.
De B 750MKII is  de  zwaardere  variant  van 2x50watt bij 8 ohm en 2x100watt bij 4 ohm.  Zijn ook een van de weinige versterkers  die  4ohm gespecificeerd  zijn.   

klachten waren dat de  B750  nagekeken moest worden.  Bij aanzetten klapte  er  gelijk een eind  kanaal uit met een harde  piep.  :|
Met dank aan: 

ROE  elko's......

Protect oud.

protect  gereviseerd

Alle  onderdelen zoals  relais  etc  zijn goed  te krijgen.
Phono 1  en phono 2 mic

gereviseerd.

eindversterkers.


oud

gereviseerd.


voorversterkers  en toon regeling.

paar tantaaltjes.

Frisse  nieuwe  panasonic's


Alles  compleet.

Alles  dat vervangen is,  Vooral  die  vreselijke  Roedersteins.  puke Allemaal  lek op + pol.


De  Set 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Ook de  B760  tuner  moest  duidelijk gerepareerd  worden.   klacht:  gaat aan maar doet niks.  frusty  shutup

Intern,  erg indrukwekkend  gemaakt. Alles  heeft ook zijn eigen compartiment.


Multiplex. Was  defect.

computer met geheugen.
2e  deel ervan.


Alle verbrande  componenten.






Heb de  tuner  afgesteld  en  volledig getest.  Ook  de  computer werkt  weer  prima!  pompom
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

B285   shutup

Ik heb er  onlangs  twee onder  mijn neus  gehad. Dit is  hét top model van revox  in de  jaren 80.  2x100watt 1005  digitale  receiver.  De  tuner van deze  receiver is  meer dan geweldig!  altijd goed stereo ontvangst  en bijna  nooit  ruis.   Voeding van deze  is  redelijk  Te  noemen.  De  elko'tjes  bij de  spanningsregulatoren dienen wel  vervangen te worden.  Vaak  zijn ze  verdroogd  door de  hitte en  stress factor  waar ze  voortdurend in staan.






Eindversterker is een ander  verhaal. Hier is een  hoop op aan te merken, vooral het matige  print  materiaal in combinatie met  hitte.   +  dat ik ook nog ene exemplaar kreeg die  gesloopt  was.  nopompom

ik mis  wat  frusty


Alles  weer  compleet gemaakt,  en helemaal nagelopen. De  vorige  monteur  was  niet zo secuur  met  onderdelen op de juiste  manier plaatsen.  shutup

koelmodificatie  toegepast

bescheide  koelribbetje



gereviseerd  totaal.


Deze  is  wat jonger (1987) met  zwart front.
Ik heb ook  zijn oudere  broer  onder handen gehad  uit 1983.

Met het bijbehorende  flut  cassettedeck.  NIET KOPEN! al deze  loopwerken  lopen vast.

Heel erg oppassen met het aankopen van deze  series.  Hebben veel  onderhoud  nodig en dat is niet altijd  even makkelijk bij deze  B285's.   
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

i2Paq

Wel enorm apart zeg qua uiterlijk!

Mooi om te zien wel.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

HAL9000

Citaat van: i2Paq op mei 02, 2012, 08:46:07
Wel enorm apart zeg qua uiterlijk!

Mooi om te zien wel.
ja,  heel  analytisch.   ReVox kent veel  verzamelaars!  ik prefereer  toch  luxman over  reVox.   Minder werk  maar  klinkt net zo goed.    Tuners  van reVox  zijn wel  beter,  en  makkelijker  te repareren!.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!