Interlink tussen receiver en CD speler

Gestart door wiemelen, februari 28, 2012, 10:17:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

wiemelen

Van Damme interlink en LS kabels (4mm2) zijn aangekomen en aangesloten.
Deze vervangen de interlink bijgeleverd door Marantz en een paar naamloze LS kabels (4mm2).

Eerste indruk : Toch een verbetering, alhoewel we hier toch over nuances en vooral ook smaak spreken denk ik.
In andere reviews en recensies spreken ze vaak over "een gordijn dat wegvalt". Vond ik altijd wel een vreemde vergelijking,
maar dat is nu eigenlijk de enige omschrijving waar ik zelf ook kan opkomen  :lol: .
Het klinkt allemaal een beetje frisser, minder bedrukt.
En dat was eigenlijk wel een beetje waar ik naar op zoek was.
Jazzy nummers van bijvb Melody Gardot of Dianne Krall klonken voorheen soms "té" warm,
net alsof ze overgeproduced waren of dat de set/speakers er een extra kleuring aan gaven.
Hetzelfde gevoel had ik bijvb ook bij de Andante van het vioolconcerto van Barber gespeeld door Hilary Hahn.
Met de nieuwe kabels heb ik dit gevoel nu minder.

MAAR : ik denk toch dat ik deze kabels in de toekomst nog eens ga vergelijken met verzilverde kabels of kabels gemengd koper en zilver. Voor mijn gevoel mag de klank toch nog iets frisser.
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

JohnWx

#17
Citaat van: wiemelen op maart 07, 2012, 11:40:46
Van Damme interlink en LS kabels (4mm2) zijn aangekomen en aangesloten.
Deze vervangen de interlink bijgeleverd door Marantz en een paar naamloze LS kabels (4mm2).

Eerste indruk : Toch een verbetering, alhoewel we hier toch over nuances en vooral ook smaak spreken denk ik.
In andere reviews en recensies spreken ze vaak over "een gordijn dat wegvalt". Vond ik altijd wel een vreemde vergelijking,
maar dat is nu eigenlijk de enige omschrijving waar ik zelf ook kan opkomen  :lol: .
Het klinkt allemaal een beetje frisser, minder bedrukt.
En dat was eigenlijk wel een beetje waar ik naar op zoek was.
Jazzy nummers van bijvb Melody Gardot of Dianne Krall klonken voorheen soms "té" warm,
net alsof ze overgeproduced waren of dat de set/speakers er een extra kleuring aan gaven.
Hetzelfde gevoel had ik bijvb ook bij de Andante van het vioolconcerto van Barber gespeeld door Hilary Hahn.
Met de nieuwe kabels heb ik dit gevoel nu minder.

MAAR : ik denk toch dat ik deze kabels in de toekomst nog eens ga vergelijken met verzilverde kabels of kabels gemengd koper en zilver. Voor mijn gevoel mag de klank toch nog iets frisser.

je hebt de zelfde speaker kabel alleen een ander merk  :angel:

net zoals de interlink  shutup
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: wiemelen op maart 07, 2012, 11:40:46
Van Damme interlink en LS kabels (4mm2) zijn aangekomen en aangesloten.
Deze vervangen de interlink bijgeleverd door Marantz en een paar naamloze LS kabels (4mm2).

Eerste indruk : Toch een verbetering, alhoewel we hier toch over nuances en vooral ook smaak spreken denk ik.
In andere reviews en recensies spreken ze vaak over "een gordijn dat wegvalt". Vond ik altijd wel een vreemde vergelijking,
maar dat is nu eigenlijk de enige omschrijving waar ik zelf ook kan opkomen  :lol: .
Het klinkt allemaal een beetje frisser, minder bedrukt.
En dat was eigenlijk wel een beetje waar ik naar op zoek was.
Jazzy nummers van bijvb Melody Gardot of Dianne Krall klonken voorheen soms "té" warm,
net alsof ze overgeproduced waren of dat de set/speakers er een extra kleuring aan gaven.
Hetzelfde gevoel had ik bijvb ook bij de Andante van het vioolconcerto van Barber gespeeld door Hilary Hahn.
Met de nieuwe kabels heb ik dit gevoel nu minder.

MAAR : ik denk toch dat ik deze kabels in de toekomst nog eens ga vergelijken met verzilverde kabels of kabels gemengd koper en zilver. Voor mijn gevoel mag de klank toch nog iets frisser.

Als het frisser moet kan je beter op zoek gaan naar andere speakers zilver wil alleen het hoog nog wel is veranderen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

wiemelen

Citeerje hebt de zelfde speaker kabel alleen een ander merk 

net zoals de interlink 

Van die interlink weet ik het niet, maar mijn oude LS kabel was geen type OFC.
En mocht het toch allemaal hetzelfde zijn, dan zal het vast aan de QED banaanstekkers liggen ipv de kale aansluiting  :wink:
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

JohnWx

Citaat van: wiemelen op maart 07, 2012, 21:05:50
Van die interlink weet ik het niet, maar mijn oude LS kabel was geen type OFC.
En mocht het toch allemaal hetzelfde zijn, dan zal het vast aan de QED banaanstekkers liggen ipv de kale aansluiting  :wink:

Was ook OFC of je nieuwe niet want OFC bestaat niet is een loze term bedacht om weer iets nieuws te verkopen


Koperdraad is al voor 99,9% koper waar zou dan die 0,01% Oxygen free .....

Je hebt nu kale aansluiting wat het beste contact maakt  of nu juist banaanstekkers ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

wiemelen

Ik heb nu banaanstekkers.
Net iets makkelijker als ik of mijn vrouw de speakers af en toe verplaats om schoon te maken.
Kale aansluiting zou naar het schijnt net iets beter zijn, of misschien ook eerder een nuance verschil  :-)
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

Whisper.nl

Van Damme is een mooi ls snoer tegen een hele redelijke prijs.

Ik heb er zeker een jaar van mogen genieten.

Wil je nog een stapje hoger tzt dan zou je eens een setje Nordost flatline kunnen uitpoberen.

Wat meer detail, strak laag en frisser dan de van Damme.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

wiemelen

CiteerWil je nog een stapje hoger tzt dan zou je eens een setje Nordost flatline kunnen uitpoberen.
Wat meer detail, strak laag en frisser dan de van Damme.

En weet je zeker dat dit door de Nordost flatline kabels komt of eerder door jouw Siltech interlink die uit zilver bestaat?
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

JohnWx

Je kan het vergelijken met een mono opname de ene speaker de van Damme en de andere de Nordost en dan L en dan weer R


maar voor de prijzen van Whisper klinkt veel erg goed  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: wiemelen op maart 10, 2012, 11:43:24
En weet je zeker dat dit door de Nordost flatline kabels komt of eerder door jouw Siltech interlink die uit zilver bestaat?

De NordOst flatline luister ik nu met de NordOst Red Dawn XLR Interlink.

Met de Siltech FTM 4 gaat ook prima maar dan is het geluid iets "bruiner"

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: John Wx op maart 10, 2012, 13:09:00
Je kan het vergelijken met een mono opname de ene speaker de van Damme en de andere de Nordost en dan L en dan weer R


maar voor de prijzen van Whisper klinkt veel erg goed  :wink:

Valt mee hoor John,

Gewoon goed rondkijken op MP en evt. 2dehands.be.

Kom je leuke snoeren tegen. De flatline per saldo 2 maal 6 meter ad € 75,--.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op maart 10, 2012, 16:44:42
Valt mee hoor John,

Gewoon goed rondkijken op MP en evt. 2dehands.be.

Kom je leuke snoeren tegen. De flatline per saldo 2 maal 6 meter ad € 75,--.

Groet Whisper

Dat bedoel ik ook met de prijzen die Whisper betaald klinkt het al snel goed veel voor weinig en heelll goed
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.