Marantz PM6010ose vs PM8200

Gestart door SmauG, januari 02, 2012, 20:05:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: SmauG op januari 04, 2012, 09:02:53
Ach, het is jammer. Ik had graag gemerkt dat ik op deze manier een soortgelijk driedemensionaal geluidsbeeld kon krijgen. Misschien kan ik beter uitkijken naar een echt grote upgrade.
Desalniettemin ga ik vandaag alsnog een paar driades beluisteren (het paar dat ik ooit als eerste hoorde) en eventueel nog een ander paar luidsprekers. En dan gaat de rem er een tijdje op.

Geduld is een schone zaak.  :angel:

Die laatste klopt als een bus rust en niet overhaasten (herkenbaar  :-D)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SmauG

En deze heb ik dus aangeschaft! Wat een heerlijke luidsprekers, mooi postuur, en ik veel maar dan ook VEEL betere staat (nieuwstaat) als de eerder genoemde set. voor hetzelfde geld notabene.
Betreft wel Model D70MkIIb, deze is iets nieuwer en uit een andere periode van Driade. maar klinkt fijn!
Ze staan nu lekker te spelen en zal als mijn AV meubeltje klaar is (lees geverft is) eens een foto'tje maken van het geheel.

Wat de bron/versterking betreft kan het natuurlijk beter, maar heb vanmiddag unaniem met de betreffende kennis besloten dat het voller en opener klinkt als zijn yamaha versterker + technics cd speler zowel met de Driades als zijn nieuwe Dynaudio's.
Dusdanig dat hij ook zijn ogen open houdt voor een mooie marantz set  :yes:

Ik ben zeer tevree!  pompom

jrm

 hello hello

Gefeliciteerd, maar eh......

TTIWWP

:-D

SmauG

Zeker!
Zaterdag ga ik mijn AV meubel in dezelfde lak zetten als de luidsprekers (van vorm zijn ze namelijk gelijk).
Als dat klaar is zal ik eens een mooi plaatje schieten van wat ik heb staan.  byebye

jrm

Aha, dat gaat mooi worden  :yes:

'we' wachten af en succes met je werk.

HAL9000

Erg  stom van dat winkeltje  dat ze  niet even de boel willen opstellen is 5 min  werk.
Maargoed dan hebben zij  nu 0,- omzet en helemaal geen marge.  :schater:

Zijn deze nieuwe  speakers  moeilijk of makkelijk aan te sturen?  Met nu een 2x60watt versterker?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SmauG

#21
Sja, nu verkoopt hij niets nee. De versterker staat nu op MP mocht iemand er interesse in hebben.

In mijn oren is de belasting makkelijker voor mn versterker. Althans, ze spelen luchtiger en vrijer. en komen lekker los in verhouding tot de veel te zware B&W DM640i die ik hier heb staan.
Ik had Hier gelezen dat driades een (nagenoeg)liniar impedantieverloop hebben, echter meet ik Re van 3,8ohm dus ga ervanuit dat de belasting wel laag is.
Het model draide die ik heb zou de laatste versie zijn van de 7reeks, deze is echter wel door een ander designer gemaakt, dus hoever deze stelling juist is durf ik niet te zeggen. er is sowieso heeeeel weinig terug te vinden over deze reeks luidsprekers, Ik put dan ook uit eigen ervaringen die ik met deze luidspreker heb.

PS: Foto's moet ik verschuldigd blijven omdat ik vandaag niet aan verfen toegekomen ben  :roll:

SmauG

Goed, e.e.a. is veranderd.

Luidsprekeropstelling gewijzigd, "beschermende" stukjes vloerbedekking onder de luidsprekers vandaan gehaald wat heeft geresulteerd in een beter stereobeeld maar allerbelangrijkst een heerlijk neutraal en rustig mid (dag/nacht verschil daar het met de vloerbedekking binnen 1 track luistermoeheid veroorzaakte, heel irritant).
Misschien wel de grootste verandering: de CD6000ose en de PM6010ose hebben plaatsgemaakt voor een SA7001 en PM7001.  pompom

Had voor het eerst sinds een beste tijd weer een keer de WOW factor, en dat allemaal te danken aan een stukje vloerbedekking   notworthy
Ben weer helemaal in mn nopjes.

De ose spullen krijgen een plekje bij mijn schoonvader mocht ik er geen koper voor vinden.
en dan in de toekomst misschien een paar nieuwe elco's erin, daar een van de bufferelco's ietwat bol staat.

Zal nu toch echt een wat aan het meubel gaan doen daar de onderdelen al een week klaarliggen voor een likkie verf :-P