Pm80 reviseren of iets nieuws kopen....

Gestart door Hansh, november 06, 2011, 00:38:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Voor een  Pm80  zou ik 175,- vragen.   MKII 200/250   ES versie  250,-.
Pm7004  is  volgens mij nog  gebaseerd  op de  Pm-78  die  zal  misschien beter klinken dan de  PM80MKII, Bij laag rendement speakers  is  de  PM80XX een  betere keuze, dit  omdat het  power management bij de 80  veel  sterker is  dan van de 78  700x 800x serie.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Don Logan

Gewoon die pm 80 bak laten reviseren joh!! Word je toch horendol van elke keer iets anders kopen? :yes:

Hansh

Citaat van: Don Logan op november 06, 2011, 22:05:47
Gewoon die pm 80 bak laten reviseren joh!! Word je toch horendol van elke keer iets anders kopen? :yes:

Nou.... Ik heb hem al een jaar of 15, hè...... Maar je boodschap is duidelijk........

Whisper.nl

Het lijkt mij verstandiger om OT te blijven er geen aandacht meer aan te besteden.

GRoet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Maurice

#19
Citaat van: Whisper.nl op november 07, 2011, 19:42:47
Het lijkt mij verstandiger om OT te blijven er geen aandacht meer aan te besteden.

GRoet Whisper
Wijze woorden Hans, ik ga gelijk wat opschonen, inclusief mijn reactie (ja, ook moderators gaan wel eens off-topic....)!
Voor eventuele discussies over audiozaken kan een apart topic worden geopend en hebben niets van doen met het onderwerp hier.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

merlin

De PCB van het driverboard eerst laten checken alvorens te reviseren...
? ___ wat is de PCB ________?


:x :| :-o :-(

Velen zeggen reviseren maar mijn PM80 is van medio 1991. Ik neem aan dat versterkertechnieken sindsdien behoorlijk verandert zijn...
Wat mij bij Marantz opvalt is dat alle nieuwe versterkers op de top van de Premium na op geen enkele wijze de poweropgaven halen van de PM80!
Zijn reserves lijken dus veel groter! Het gaat mij daarbij meer om de reserves dan om het wattage aangezien ik vermoed al bij 2 watt een volle huiskamer te hebben.....
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

JohnWx

Citaat van: merlin op december 18, 2011, 01:18:40
De PCB van het driverboard eerst laten checken alvorens te reviseren...
? ___ wat is de PCB ________?


:x :| :-o :-(

Velen zeggen reviseren maar mijn PM80 is van medio 1991. Ik neem aan dat versterkertechnieken sindsdien behoorlijk verandert zijn...
Wat mij bij Marantz opvalt is dat alle nieuwe versterkers op de top van de Premium na op geen enkele wijze de poweropgaven halen van de PM80!
Zijn reserves lijken dus veel groter! Het gaat mij daarbij meer om de reserves dan om het wattage aangezien ik vermoed al bij 2 watt een volle huiskamer te hebben.....

De techniek is nog net zo als begin jaren 70
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

#22
Dat klopt John.

Zelfs de stok oude sziklai schakeling wordt nog steeds toegepast.(jaren 60)
Local en global feedback ook.
ALLE transistor schakelingen werken hiermee.(feedback)

Nieuwe schakelingen worden in de Hypex N-core toegepast.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

merlin

Alle schakelingen nog hetzelfde?
Natuurlijk, de electronicawetten van Gauss, etc veranderen niet maar Marantz zei vroeger een spanningsversterkingsschakeling toe te passen en tegenwoordig zegt Marantz een stroomversterker toe te passen.
Wie helpt mij hier met zijn "licht" (liefst begrijpelijk voor niet electronisch onderlegden...  :wink:)

"Hypex N-core "
een term als laatste toevoeging maar ik snap hier niets van. Als ik er van uit mag gaan dat de inzender het wel snapt dan zou ik graag meer toelichting krijgen. Ook niet soldeerders/programmeurs met slechts 6 jaar Atheneum - natuurkunde en 1,5 jaar T.U.- natuurkunde vinden het nog leuk om wat bij te leren....
Dus "deskundigen": schrijf ook voor geinteresseerde muziekliefhebbers die meer willen weten van technieken.
Onze dank is grooooooooot !
hahahha
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op december 18, 2011, 11:11:33
Dat klopt John.

Zelfs de stok oude sziklai schakeling wordt nog steeds toegepast.(jaren 60)
Local en global feedback ook.
ALLE transistor schakelingen werken hiermee.(feedback)

Nieuwe schakelingen worden in de Hypex N-core toegepast.

Heb een back up met info rondom Nijmegen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: merlin op december 18, 2011, 12:46:58
Alle schakelingen nog hetzelfde?
Natuurlijk, de electronicawetten van Gauss, etc veranderen niet maar Marantz zei vroeger een spanningsversterkingsschakeling toe te passen en tegenwoordig zegt Marantz een stroomversterker toe te passen.
Wie helpt mij hier met zijn "licht" (liefst begrijpelijk voor niet electronisch onderlegden...  :wink:)

"Hypex N-core "
een term als laatste toevoeging maar ik snap hier niets van. Als ik er van uit mag gaan dat de inzender het wel snapt dan zou ik graag meer toelichting krijgen. Ook niet soldeerders/programmeurs met slechts 6 jaar Atheneum - natuurkunde en 1,5 jaar T.U.- natuurkunde vinden het nog leuk om wat bij te leren....
Dus "deskundigen": schrijf ook voor geinteresseerde muziekliefhebbers die meer willen weten van technieken.
Onze dank is grooooooooot !
hahahha

Ik denk dat je iets wilt horen wat er niet is


Er is in versterker techniek niets veranderd alleen verzinnen ze andere benamingen of ipv links om rechts om


Maar het blijft een ding wat versterkt in een norm die hifi heet

Wil je meer info kijk op www.breem.nl
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Even terug te komen op een eerdere  vraag: PCB = print circuit board, oftewel printplaat.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

merlin

Citaat van: Maurice op december 19, 2011, 11:24:40
Even terug te komen op een eerdere  vraag: PCB = print circuit board, oftewel printplaat.

Dank je Maurice,
het is lang geleden dat ik gesoldeerd heb!
(1973: zelfbouwpakket Philips amp 2x 40 Watt (was erg veel destijds)... haha
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

JohnWx

Citaat van: merlin op december 20, 2011, 00:16:48
Citaat van: Maurice op december 19, 2011, 11:24:40
Even terug te komen op een eerdere  vraag: PCB = print circuit board, oftewel printplaat.

Dank je Maurice,
het is lang geleden dat ik gesoldeerd heb!
(1973: zelfbouwpakket Philips amp 2x 40 Watt (was erg veel destijds)... haha

voor mij is het nog teveel  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject