Ik heb een pm78 en samen met mijn cd 16 speelt hij "alle kanten op".
Nu zie je (in mijn ogen dan), dat er nogal eens wat laatdunkend gedaan worden over de pm78.
Over zijn uiterlijk, zijn gebruikte compenenten...kortom het is wat een zozo versterker.
Een beetje als een Opel Kadett zeg maar
(het rijd en that's it) of vooruit de eerste serie Ford Fiesta.(heb ik zelf gehad!).
Maar zelf....vind ik het juist een allround versterker met allerlei knoppen, die vaak ontbreken bij de modernere
versterkers.Je kan er ook van allerlei speakers mee aansturen met zijn(ongeveer) 2x100w/8 ohms.
Je hebt knoppen van....... bass/treble/source direct/klasse a of ab/en wat ik zelf erg handig vind>de balans
knop.Ga je ergens anders zitten, dan verschuif je even de balansknop.En de looks , gehard plasticachtig weet het, maar het heeft wel wat vind ik.Zeker als je , zoals ik zelf bent opgegroeid met zilveren (nu vintage) apperatuur.Ik moet zelf niets hebben van die moderne versterkers, die ontworpen lijken door "audio-kunstenaars", ipv audio ontwerpers
Je kan ook alles aan de versterker hangen met al zijn aansluitingen(oa phono/2 tape aansluitingen/aux) en je kunt op je luie kont blijven zitten cq liggen, ...... je drukt maar op de afstandsbediening.
Kortom waarom is de PM78 in mijn ogen zo onderschat.
Natuurlijk moet ik zeggen, wat interesseert mij dat wat een ander zegt.!Maar ergens blijft het wat hangen , dat de pm78 zo wordt "ondergeschoven".
Je ziet ze ook weinig worden aangeboden, de reden daarvan is misschien/waarschijnlijk:..... dat ze allemaal de geest hebben gegeven? of zijn weggegooid bij het oud vuil?
weten jullie misschien waarom de 78 zo (weinig) populair is.