UD5005/NR1501 geen geluid bij 'DTS-HD MA 5.1' Blu-ray(s)

Gestart door Remco, februari 22, 2011, 01:36:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remco

Citaat van: sattie op maart 15, 2011, 22:07:30
Waarschijnlijk dan een combi probleem of iets dergelijks wel vreemd.


Ik heb ook afgesproken, althans gevraagd of ik rechtstreeks naar Audioservice mag gaan (met de bon van de MM erbij) ...dan kan ik de klacht wat beter toelichten en bovendien scheelt het twee weken 'wachttijd'. Heb voor mijn vakantie helaas geen tijd meer, ben volgende week weg en daarna ga ik er langs. Keep you (and the others!) posted...
NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

Remco

Even een update, paar weekjes geleden ook met de UD5005 (rechtstreeks bij AudioService) langs geweest... gecontroleerd, geüpdatet en ook goed bevonden.

Helaas, thuis aangekomen en aangesloten nog steeds 'problemen'. Nu was ik toch wel een beetje ten einde raad, wat nu?! Ik was er door drukte niet aan toegekomen om direct te bellen en de zaak opnieuw voor te leggen. Kreeg ik vandaag ineens een mailtje van AudioService:

Uw UD5005/NR1501 zijn bij ons ter reparatie geweest ivm audio mute met DTS-HD. We hebben de NR1501/UD5005 toen geupdate en hier is toen de klacht niet meer geconstateerd. Vandaag kwam er een update voor de NR1501 binnen omtrent deze klacht. Mocht u nog problemem ondervinden, is het verstandig om uw NR1501 weer aan te bieden, zodat we de laatste firmware aan kunnen brengen.

Allereerst, top service dat ze me dit mailtje sturen! notworthy
Het lijkt dus toch in de NR1501 te zitten dus die gaat dus weer richting Elst... daar heb ik nu even geen tijd voor, maar ik verwacht voor eind april die kant op te kunnen en daarna dan eindelijk mijn Blu-ray's goed te kunnen afspelen.

Tot zover voor nu!
NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

Stadium III

Netjes dat ze een mailtje sturen ervoor

Je zou eventueel met de 1501 meschien wel rechtstreeks naar audio service kunnen gaan
Schilt je een hoop tijd
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Remco

Ik ga er zelf even (rechtstreeks) naar toe, heb ik met de UD ook al gedaan. Was binnen twee weken weer thuis, met UPS... prima service!  :yes:
NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

Vlearmoes

Citaat van: Remco op april 19, 2011, 07:48:38
Ik ga er zelf even (rechtstreeks) naar toe, heb ik met de UD ook al gedaan. Was binnen twee weken weer thuis, met UPS... prima service!  :yes:

Je zou er ook op kunnen wachten    koppie koffie in het dorp en ze bellen wanneer klaar

top die mensen daar  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Remco

Ik hoop dat 't het einde van het verhaal is ...heeft lang genoeg geduurd (mede door mijn eigen 'drukte') en ik was eigenlijk een beetje radeloos geworden toen beide bleken in orde te zijn, maar het toch niet goed deden! Hoe ga je dat dan uitleggen? ;)

@Vlearmoes, ik heb gevraagd of ik er op kan wachten... dat gaat helaas niet lukken want ze gaan 'm uitgebreid testen enzo. Sturen hem wel netjes op met UPS, en dat alles onder garantie (dus zonder kosten voor mij). Prima oplossing!
NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

Remco

Vandaag even naar Elst gereden en ik mocht er toch op wachten! Na tien minuutjes stond dus ik weer buiten met de NR1501, geüpdatet met de firmware die het probleem zou gaan oplossen (ja, je leest het goed ...ik had er nog niet helemaal een fijn gevoel bij.). Net het zaakje weer aangesloten en getest, heb zojuist een mail naar Audio Service gestuurd met de volgende strekking:

Als beloofd even een terugkoppeling!

Ik heb drie referentie Blu-ray's geprobeerd met een goed resultaat. Ik geloof dus warempel dat het opgelost is...

De Blu-ray's:

Titel: Traffic (Engels DTS-HD MA 5.1) dit is de Blu-ray waar ik je over vertelde.
Titel: American Gangster (DTS-HD MA 5.1)
Titel: The Recruit (DTS-HD MA 5.1 & Dolby Digital 5.1)

Ik heb zo'n beetje alles wel even geprobeerd;

hoofdstuk skippen (heen en weer);
versneld spelen (voor- en achteruit);
pauzeren en hervatten;
surround modes veranderd op de versterker;
direct op de versterker aan/uit;

Conclusie, het ziet er goed uit!

Dank je wel voor de snelle en goeie service.

Gr.,
Remco


Topservice van Audio Service!  notworthy

...en ik ben helemaal blij!  pompom  pompom  pompom
(Eindelijk kan ik al mijn Blu-ray's zorgenloos bekijken...)
NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4