B&W 683

Gestart door fred3543, oktober 27, 2010, 13:49:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dmeerpa

Citaat van: minguel op oktober 27, 2010, 14:21:02
Hoi Fred3543

Tweede hands gaan deze speakers tussen de € 900 tot € 1000 per set (zie MP).

Minguel

PS. Mocht je ze willen overnemen zou ik ze eerst op je eigen 6004 uitproberen om te kijken of ze in jou oren nog geweldig klinken. Ik heb deze speakers ook, maar vond ze niet tot hun recht komen met mijn SR8002. Misschien dat het voor jou oren anders uitpakt, maar als het je achter buurman is, dan moet het zeker geen probleem zijn om ze bij jou thuis uit te proberen.

Citaat van: Lion of Judah op november 01, 2010, 19:56:15
Wil je persé met een HT-versterker blijven spelen? Mijn ervaring is dat de uiteindelijke geluidskwaliteit bepaald wordt door de som der delen (ruimte/akoestiek-speakers-versterker-bron). M.a.w speakers met een droge diepe bas zullen er zeker zijn maar als de rest van de keten die eigenschappen niet heeft dan komt die eigenschap ook minder uit de verf.

Oftewel, die zware eindbakken zullen daar ook wel een rol in gespeeld hebben.

Zelf heb ik de Marantz SR8002. En mijn speakers zijn wel in staat om een droge diepe bas te leveren. Ik heb wel een extra eindversterker (Rotel) achter de receiver hangen om de extra watts te leveren. Nu tijdens mijn zoektocht heb ik allerlei versterkers mee gehad naar huis. En zelfs een Vincent stereo versterker nagenoeg in de zelfde prijsklasse als de SR8002 haalde het niet van mijn SR8002. En zeker niet met de Rotel (2e hands 250€) erachter.  Nu ik ben er zeker van mocht ik een Marantz PM-11S2 gebruiken ik er nog meer ga uithalen, maar die kost een heel stuk meer dan de SR8002, en dan vraag ik me af of hij wel genoeg power zou hebben ten opzichte van de SR8002/Rotel combinatie.

Inderdaad uiteindelijk wordt de geluidskwaliteit bepaald wordt door de som der delen (ruimte/akoestiek-speakers-versterker-bron). Maar een Surround receiver moet niet altijd onderdoen. Hang er gewoon een 2e hands eindversterker erachter die voor de nodige reserves zorgt, je zal zien dat er een nieuwe wereld open gaat. En zoals in mijn geval, dat voor 250€ (oké de behuizing kan bovenaan een laagje verf gebruiken)
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

xander32

Heb een  vergelijkbare ervaring met een (Rotel RB1070) ev achter een SR6001.
Echter, mijn (ex) SR8002 was geen partij voor de MF A5.


Sander.

fred3543

tja, upgraden kan altijd nog! maar nu eerst even genieten van de huidige setup ( en doorsparen) 8-)
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub