B&W 683

Gestart door fred3543, oktober 27, 2010, 13:49:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81


fred3543

bedankt voor de link , dit is iig de prijsklasse waar ik het een beetje in zoek - max. 500 per stuk. :|
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

JohnWx

Citaat van: fred3543 op oktober 31, 2010, 21:51:46
Vrijdagavond de speakers naar binnen getild  - alle andere speakers van de Sr6004 afgehaald  - de 683 met 2 sets kabels aangesloten , speaker C op on.
De stoel er eens goed voorgezet - vrouw en kind op tijd richting 1e verdieping en toen.........tja
Een mooi geluid - dat wel,  maar na mijn klaargelegde serie cd's en dvd's eens doorgelopen te hebben
kreeg ik geen enkel moment het "dit is het helemaal" gevoel.
Dus zaterdagmorgen de Onkyo 875 naar beneden gehaald - ook hiermee bleef het geluid
bij klassiek - prachtig  en gedetailleerd, maar bij de Tiesto liep ik er niet echt warm voor.
Dus - De 6004 compleet met sub  surround en 683 nogmaals in de herkansing.
En dit klonk wel heel erg mooi.......De vaste prijs die deze boxen moeten opbrengen is 1000 euro.
Aangezien ze in mijn oren alleen voldoen inc. met mijn klipsch set - ga ik nog even verder zoeken naar een set die het zonder de sub ook red met een droge diepe bas.( helaas buurman)
Als iemand een suggestie heeft  - de 683 , maar dan met een bas zoals de Jamo's van vroegah.. clown1
Positief effect van deze sessie - vrouw vond de boxen wel mooi staan......



Je moet wel oppassen met Klipsch met een vergelijk dat ze erg makkelijk zijn aan te sturen en denk je gelijk vaak van yeh dit is het maar dat komt doordat je harder speelt dan normaal en dus ook meer power voor het laag krijgt en dat kan resulteren in een soort van luister moeheid bij sommige

Als je een zwaardere versterker op de B en W zou zetten krijg je het zelfde idee

Als ik zo je muziek smaak hoor en je beleving denk ik dat jij jouw sound alleen krijg met een baskast alleen is dan weer de vraag heeft de artiest het zo bedoeld


Susses met de tocht
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

minguel

Citaat van: fred3543 op oktober 31, 2010, 21:51:46
Vrijdagavond de speakers naar binnen getild  - alle andere speakers van de Sr6004 afgehaald  - de 683 met 2 sets kabels aangesloten , speaker C op on.
De stoel er eens goed voorgezet - vrouw en kind op tijd richting 1e verdieping en toen.........tja
Een mooi geluid - dat wel,  maar na mijn klaargelegde serie cd's en dvd's eens doorgelopen te hebben
kreeg ik geen enkel moment het "dit is het helemaal" gevoel.
Dus zaterdagmorgen de Onkyo 875 naar beneden gehaald - ook hiermee bleef het geluid
bij klassiek - prachtig  en gedetailleerd, maar bij de Tiesto liep ik er niet echt warm voor.
Dus - De 6004 compleet met sub  surround en 683 nogmaals in de herkansing.
En dit klonk wel heel erg mooi.......De vaste prijs die deze boxen moeten opbrengen is 1000 euro.
Aangezien ze in mijn oren alleen voldoen inc. met mijn klipsch set - ga ik nog even verder zoeken naar een set die het zonder de sub ook red met een droge diepe bas.( helaas buurman)
Als iemand een suggestie heeft  - de 683 , maar dan met een bas zoals de Jamo's van vroegah.. clown1
Positief effect van deze sessie - vrouw vond de boxen wel mooi staan......

Zo zie je maar weer wat mooi klinkt bij de een, niet altijd mooi is bij de andere.

Citaat van: fred3543 op november 01, 2010, 12:33:33
bedankt voor de link , dit is iig de prijsklasse waar ik het een beetje in zoek - max. 500 per stuk. :|

Klipsch moet je van houden. Het is in mijn beleving wel een heel ander soort geluid. O, volgens mij ben je al bekend met Klipsch?

In de prijsklasse tot max € 500 zitten toch hele leuke speakers.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

JohnWx

Ik heb ooit bij een (ex) forumlid SB Marantz een show gekregen van zijn KLIPSCH RF7 wel met een paar aanpassingen zoals het kokertje van de tweeter met doek bekleed en wat onderdelen verbeterd


En dat is en was een zeer aparte maar prettige ervaring waarbij 2 zware eindbakken dacht 300watt of meer zelfs in de beveiliging gingen zo hard kan meneer Klipsch spelen en bleef strak en zuiver
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Lion of Judah

Wil je persé met een HT-versterker blijven spelen? Mijn ervaring is dat de uiteindelijke geluidskwaliteit bepaald wordt door de som der delen (ruimte/akoestiek-speakers-versterker-bron). M.a.w speakers met een droge diepe bas zullen er zeker zijn maar als de rest van de keten die eigenschappen niet heeft dan komt die eigenschap ook minder uit de verf.

Citaat van: jwx op november 01, 2010, 13:48:45
Ik heb ooit bij een (ex) forumlid SB Marantz een show gekregen van zijn KLIPSCH RF7 wel met een paar aanpassingen zoals het kokertje van de tweeter met doek bekleed en wat onderdelen verbeterd

En dat is en was een zeer aparte maar prettige ervaring waarbij 2 zware eindbakken dacht 300watt of meer zelfs in de beveiliging gingen zo hard kan meneer Klipsch spelen en bleef strak en zuiver

Oftewel, die zware eindbakken zullen daar ook wel een rol in gespeeld hebben.
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

fred3543

Citaat van: Lion of Judah op november 01, 2010, 19:56:15
Wil je persé met een HT-versterker blijven spelen?

Het is Idd wel de bedoeling om HT te blijven spelen - De SR6004 Voldoet hier uitstekend.
Alleen stereo cd's afspelen moet in mijn beleving veel beter kunnen ( ook met deze receiver).
Zoals vermeld klinken de 683 i.c.m de surrrounds/sub geweldig.
Alleen Kunnen ze waarschijnlijk veel meer als de 6004 kan leveren ( en dan is 1000 euro een beetje jammer).
80% gebruik ik de Surround ( TV - DVD -BR - Tuner ) en 20% audiocd.
De Uiteindelijke Speakers moeten dus ( in verhouding tot de 6004) een aanvulling op de surround zijn + een verbetering van het stereogeluid t.o.v kleine frontspeakers ( die dan "fronthigh" worden)

Waarschijnlijk is het "genoegen nemen "met minder omdat de 6004 de beperkende factor blijkt?
een 2e versterker is voor mij geen optie.
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

fred3543

het zijn de MonitorAudioSilver RX6 geworden....(meteen betere kabels/stekkers erbij)
nog even 3 dagen geduld en dan.... HB HB HB HB
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

mars

Citaat van: jwx op november 01, 2010, 13:48:45
Ik heb ooit bij een (ex) forumlid SB Marantz een show gekregen van zijn KLIPSCH RF7 wel met een paar aanpassingen zoals het kokertje van de tweeter met doek bekleed en wat onderdelen verbeterd


En dat is en was een zeer aparte maar prettige ervaring waarbij 2 zware eindbakken dacht 300watt of meer zelfs in de beveiliging gingen zo hard kan meneer Klipsch spelen en bleef strak en zuiver

oi,

Ja idd , ik ben indertijd ook bij Willy geweest , en die liet me toen een stukje van ''Yello'' horen op oorlogsterkte , maar bleef idd mooi en loeistrak.

Maar toch he , toch ben ik niet zo'n ''Klipsh'' Fan.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

oi @ Fred3543

Zeker goede keus :yes:.

Ik heb die silver serie in heel wat opstellingen gehoor :yes:d , maar wat mij betreft altijd heel mooi speakertje notworthy
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

jowa

Citaat van: fred3543 op december 08, 2010, 11:54:25
het zijn de MonitorAudioSilver RX6 geworden....(meteen betere kabels/stekkers erbij)
nog even 3 dagen geduld en dan.... HB HB HB HB

Mooie en goeie keuze  HB

fred3543

ik ben er ook erg blij mee!  lang aan het twijfelen geweest tussen de  RX8 -B&W 684-focal716v en deze,
maar dit was in mijn oren de beste "allrounder"..
Wel bizar dat de B&W ( die ik al had afgewezen) er met klassiek zo goed uitkwamen - maar met
mijn HT opstelling klonken of ze onder mijn dekbed lagen..
hoe dan ook - knoop doorgehakt en morgen avond lekker spelen.
( Maar waar zetten we die kerstboom nu neer?? clown1)
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

JohnWx

Citaat van: fred3543 op december 09, 2010, 09:33:10
ik ben er ook erg blij mee!  lang aan het twijfelen geweest tussen de  RX8 -B&W 684-focal716v en deze,
maar dit was in mijn oren de beste "allrounder"..
Wel bizar dat de B&W ( die ik al had afgewezen) er met klassiek zo goed uitkwamen - maar met
mijn HT opstelling klonken of ze onder mijn dekbed lagen..
hoe dan ook - knoop doorgehakt en morgen avond lekker spelen.
( Maar waar zetten we die kerstboom nu neer?? clown1)

Maar waar zetten we die kerstboom nu neer ??


Dat is heel duidelijk : NIET

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

fred3543

slecht voor de stroomverdeling? :-D
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub