B&W 683

Gestart door fred3543, oktober 27, 2010, 13:49:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

fred3543

Ik heb nu diverse speakers beluisterd  , en zoals niet verwonderlijk ben ik op een paar speakers gevallen
die helaas ruim 4000 euro per stuk kosten.. :|
Aangezien ik dit er thuis niet doorheen ga krijgen ( vrouwen vinden zelfs vakantie nog belangrijker clown1) en ik
zelf ook wel weet dat een Sr6004 met minder ook wel genoeg plezier geeft -is mijn vraag als volgt:
Mijn achterbuurman heeft een set B&W 683 staan op een Onkyo 805
deze klinken in mijn oren echt geweldig - in zijn oren echter niet!!! dus kan ik ze overnemen. :kwijl:
ze zijn een half jaar oud - en zgan.  Wat zou een reeel bod zijn? en is er in deze prijsklasse nog meer te vinden ( hij heeft 670 per stuk betaald) wat zo volwassen klinkt?
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

minguel

Hoi Fred3543

Tweede hands gaan deze speakers tussen de € 900 tot € 1000 per set (zie MP).

Minguel

PS. Mocht je ze willen overnemen zou ik ze eerst op je eigen 6004 uitproberen om te kijken of ze in jou oren nog geweldig klinken. Ik heb deze speakers ook, maar vond ze niet tot hun recht komen met mijn SR8002. Misschien dat het voor jou oren anders uitpakt, maar als het je achter buurman is, dan moet het zeker geen probleem zijn om ze bij jou thuis uit te proberen.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

fred3543

in welk opzicht bedoel je " niet tot hun recht komen "  - versterker kan beter?  speakers kunnen beter?
Ik heb bij Saturn ook geluisterd naar een ingeruilde set Quad 21L ( of 22L dat weet ik niet meer) op een Sr6004.
dit klonk erg mooi - maar in mijn mening te veel " hoog " . (JM Jarre en Kane meegenomen)
Nu is natuurlijk een Onkyo 805 geen Sr6004 - maar voor deze receiver had ik een Onkyo 875.
De Klipsch set die ik heb staan klonk op deze veel onnatuurlijker als op de SR6004.
De 683 klonk op de Onkyo erg natuurlijk - dus ging ik er eigenlijk vanuit dat dit op de Sr6004 alleen nog
maar beter zou worden - maar dat zegt dus helemaal niets? :-o
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

minguel

Versterker kon in mijn beleving beter. Ik heb deze speakers een jaar geleden doel bewust gekozen na een luister sessie van een paar uur. Luister sessie was met een stereo-versterker.

Op de een of andere manier heb ik het idee dat deze speakers nogal wat vragen van je versterker. Ik heb een tijd geleden een PM15 toegevoegd aan mijn set en nu pas komen deze speakers tot hun recht.

Uit je reactie begrijp ik dat deze speakers wel wat voor je zijn. Om dat compleet te maken gaf ik als advies om ze eerst te beluisteren op je eigen set. Klinken ze nog steeds zoals jij ze op je netvlies hebt, dan is dat nog mooier.

Advies is alleen om teleurstelling te voorkomen.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

fred3543

en hartelijk dank daarvoor!!
Ik ga idd maar eens voorstellen of ik het hele spul zaterdag eens naar mijn huiskamer mag tillen..
Is het btw zo dat een Stereo versterker een ander geluid produceerd als een HT Receiver?
De Sr6004 heeft toch ook een niet misselijke 7x110 W ?
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

JohnWx

als het goed is hoeft een versterker alleen maar te versterken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: jwx op oktober 27, 2010, 17:09:25
als het goed is hoeft een versterker alleen maar te versterken


de speaker is makkelijk aan te sturen 90db dus dat gaat goed komen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Jeroen

Ik zou ook de speaker ook meteen bi-ampen want dat kan de SR6004 dan gebruik je geen 2x 110watt maar 4x 110watt.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

fred3543

#8
Citaat van: Jeroen op oktober 27, 2010, 17:37:25
Ik zou ook de speaker ook meteen bi-ampen want dat kan de SR6004 dan gebruik je geen 2x 110watt maar 4x 110watt.

Gr. Jeroen

nopompom eeh Bi ampen...zal ik eens iets over gaan lezen - maar nu wil ik dus morgenavond de 683 als front
-de klipsch als front-hoog / center en surround + sub. aansluiten
Hoe kan ik dan " Bi Ampen? ( wil ook niet meteen al mijn settings door de war gooien voor een avond/ochtend proefluisteren)
Ik lees ook veel over " inspelen" - dit is waarschijnlijk alleen bij nieuw uit de doos?
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

minguel

Citaat van: fred3543 op oktober 28, 2010, 08:30:09
nopompom eeh Bi ampen...zal ik eens iets over gaan lezen - maar nu wil ik dus morgenavond de 683 als front
-de klipsch als front-hoog / center en surround + sub. aansluiten
Hoe kan ik dan " Bi Ampen? ( wil ook niet meteen al mijn settings door de war gooien voor een avond/ochtend proefluisteren)
Ik lees ook veel over " inspelen" - dit is waarschijnlijk alleen bij nieuw uit de doos?

Achterop de 6004 heb je als het goed is een knop met speaker C. Als het goed is staat het in de handleiding van de 6004 beschreven.

Door deze knop in te schakelen gebruik je 2 onbenutte versterkers uit de 6004. Je kan dan het hoog en het laag van de 683 apart aansturen. Daarvoor moet je wel een LS kabel hebben die aan beide kanten 4 aansluitpunten heeft. Anders moet je met 2 kabels.

Zoek even binnen dit forum. Bi-ampen met een SR via het C kanaal is al meerdere keren voorgekomen.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

fred3543

OK! Kabels heb ik nog genoeg vanuit mijn vorige woning ( daar stonden JBL speakers op een Onkyo 875)
Idd , zal de Marantz600paginagids er eens bijpakken ! :-)
Ik hoop dat de voorpret van een paar mooie speakers niet bedorven gaat worden door mijn
huidige tegelvloer en "strakke" wandmeubels....
Nog tips voor het aansturen van de Subwoofer  - of alleen Stereo beoordelen?
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

minguel

Zelf zou ik (heb ik ook zo gedaan) de speakers zonder SUB beluisteren. Als het basis geluid je bevalt kan je altijd nog een SUB toevoegen. Mijn stelling is dat eerst de basis moet kloppen, dan kan je indien gewenst een SUB toevoegen.

Bij mij speelt zowel in stereo als in HT, de SUB mee.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

fred3543

dank voor alle tips  notworthy- ik laat zondag even horen hoe ik verder ga!
fred
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

fred3543

Vrijdagavond de speakers naar binnen getild  - alle andere speakers van de Sr6004 afgehaald  - de 683 met 2 sets kabels aangesloten , speaker C op on.
De stoel er eens goed voorgezet - vrouw en kind op tijd richting 1e verdieping en toen.........tja
Een mooi geluid - dat wel,  maar na mijn klaargelegde serie cd's en dvd's eens doorgelopen te hebben
kreeg ik geen enkel moment het "dit is het helemaal" gevoel.
Dus zaterdagmorgen de Onkyo 875 naar beneden gehaald - ook hiermee bleef het geluid
bij klassiek - prachtig  en gedetailleerd, maar bij de Tiesto liep ik er niet echt warm voor.
Dus - De 6004 compleet met sub  surround en 683 nogmaals in de herkansing.
En dit klonk wel heel erg mooi.......De vaste prijs die deze boxen moeten opbrengen is 1000 euro.
Aangezien ze in mijn oren alleen voldoen inc. met mijn klipsch set - ga ik nog even verder zoeken naar een set die het zonder de sub ook red met een droge diepe bas.( helaas buurman)
Als iemand een suggestie heeft  - de 683 , maar dan met een bas zoals de Jamo's van vroegah.. clown1
Positief effect van deze sessie - vrouw vond de boxen wel mooi staan......

sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

Marantz 81

#14
Ja dat bi-ampen is leuk maar voeding en rest van het circuit van die SR6004 kan het niet leveren wat die B&W Speakers nodig hebben ,(meestal) zijn mooi klinkende speakers ook moeilijk aan te sturen

Klipsch RF62 zou ik eens proberen makkelijk aan te sturen en geven die Bass waarnaar je opzoek bent ze klinken ook mooi zuiver maar je moet wel van het klipsch geluid houden   byebye