tweak

Gestart door jwx, november 02, 2010, 18:54:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Citaat van: Whisper.nl op november 03, 2010, 20:18:38
Ik heb 'm net twee maal doorgelezen.

Ik zou het voor mezelf zo willen formuleren:

Er was eens een tweak hij klonk leuk, bruikbaar en redelijk betaalbaar.
Hij stoorde me niet en lag niet dwars maar werkte mee en ik was heel tevree. (dit is serieus bedoeld)
Beschadigt mijn set niet en geeft een (kleine) verbetering.
Soms werkt en soms werkt het niet. Hoe leuk kan een hobby als onze niet zijn. ?
Als een tweak werkt en ik ben er blij mee ga ik niet opzoek naar een wetenschappelijk onderbouwing.
Zelf vind ik niet dat dat een toegevoegde waarde heeft. Ik ga liever genieten van mijn stereo.

Een aantal onder ons en bij andere fora vinden tweaks maar niks.
Daar hebben ze recht op, hun mening. Je kunt een mening op verschillende manieren uitdragen.
Zo volwassen als we zijn kunnen we toch respekt hebben voor andermans mening.
Laat het ook zo zijn dat ,dat als je een keer ongelijk hebt, je dit durft toe te geven.

Mag ik jullie veel tweak en luister plezier toewensen.

Groet Whisper

stupid
euhh, mooi verwoord vind ik.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Citaat van: lo op november 03, 2010, 20:23:02
stupid
euhh, mooi verwoord vind ik.

groet,

lo
Persoonlijk geen bezwaar.
Alleen ben ik van nature (bijna) altijd nieuwsgierig waarom iets zo is. ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: lo op november 03, 2010, 20:21:12


notworthy

Toch constateer ik dat het je bijzonder goed af is gegaan :yes:
(misschien wel een heel etens spoor op tafel nu  HLP)
Zinnige constateringen die imo hout snijden. Per saldo zijn er zaken of fenomenen die op dit moment niet verklaard kunnen worden maar idd op termijn wel. (vaak hebben we zelf de kennis niet voorhanden en kennen we de info of personen die dat wel hebben niet)

groet,

lo
Thanks!

Trouwens, even voor de duidelijkheid: ook placebo is voor mij een verklaring voor een fenomeen constatering (of autosuggestie, of hoe je het ook wilt noemen).
Wil je hierover meer wilt lezen, dan kan ik Sartre, het zijn en het niet adviseren.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Whisper.nl

Citaat van: Maurice op november 03, 2010, 20:44:19
Thanks!

Trouwens, even voor de duidelijkheid: ook placebo is voor mij een verklaring voor een fenomeen constatering (of autosuggestie, of hoe je het ook wilt noemen).
Wil je hierover meer wilt lezen, dan kan ik Sartre, het zijn en het niet adviseren.

Placebo noem je dat.
Voor mij is dit het onderbewuste aanspreken.
Je luisterd naar een cd en er wordt herinnering aangesproken/opgeroepen.
Je neemt een hap van je lievelings eten en je denkt terug aan je jeugd.
Een bepaalde muziek zal een bepaalde gemoedstoestand oproepen.
Dit kan leuk zijn, droevig, saai en ga zo maar door.
Er wordt bij bepaalde winkels een soort muziek gedraait die de kooplust zou stimuleren.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

is elke tweak geen PLACEBO als we het terug vertalen




'ik zal behagen'





Dus werkt het  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: Whisper.nl op november 06, 2010, 22:01:55
Placebo noem je dat.
Voor mij is dit het onderbewuste aanspreken.
Je luisterd naar een cd en er wordt herinnering aangesproken/opgeroepen.
Je neemt een hap van je lievelings eten en je denkt terug aan je jeugd.
Een bepaalde muziek zal een bepaalde gemoedstoestand oproepen.
Dit kan leuk zijn, droevig, saai en ga zo maar door.
Er wordt bij bepaalde winkels een soort muziek gedraait die de kooplust zou stimuleren.

Groet Whisper
Placebo kan zeker een toegevoegde waarde hebben, er is immers voldoende wetenschap die hier zinnig gebruik van maakt.
Ik denk zelf dat dit trouwens twee kanten op werkt. Geloof je dat een willekeurige tweak effect heeft, dan zul je dit horen. Geloof je dat een willekeurige tweak geen effect heeft, dan zul je ook geen effect horen. Het zal denk ik dus ook je objectief luistervermogen beïnvloeden.

Gemoedstoestand doet een hoop, veel marketing is hierop gebaseerd. Sterker nog, veel marketing richt zich er direct op om met een bepaalde gemoedstoestand geassocieerd te worden. Heineken: gezellig met vrienden, Grolsch: relaxed genieten, Bavaria: even bijkomen. McDonalds: feest voor het hele gezin. Allways: een doekje voor het bloeden, zodat je minder beroerd voelt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

Uit onderzoek is gebleken dat demente bejaarden een hogere dosis pijnstiller nodig hebben, omdat ze niet profiteren van het placebo-effect. Het vooruitzicht dat de pijn gaat verminderen geeft op zich al pijnvermindering bij mensen, maar dementerenden profiteren niet van dit effect.
Het placebo-effect bestaat dus echt en heeft waarschijnlijk te maken met het aanmaken van dopamine in de hersenen als reactie op de anticipatie dat er verbetering komt. Bij tweaks zal zoiets ook zeker meespelen, maar het is niet de enige verklaring.

Maurice

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 07, 2010, 09:38:36
Bij tweaks zal zoiets ook zeker meespelen, maar het is niet de enige verklaring.
Inderdaad, soms is er ook daadwerkelijk een effect ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

Het placebo-effect is niet minder echt, hoor.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 07, 2010, 10:05:38
Het placebo-effect is niet minder echt, hoor.

Heb altijd een placebo gevoel als ik met me vrouw in bed lig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Ach gut....... Spreekt je vrouw je daar nooit op aan dan. Als jij naast haar ligt en denkt dat je een behoorlijke tuinkabouter hebt, en dat zei denkt waar blijft ie nou?

:schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op november 07, 2010, 11:35:34
Ach gut....... Spreekt je vrouw je daar nooit op aan dan. Als jij naast haar ligt en denkt dat je een behoorlijke tuinkabouter hebt, en dat zei denkt waar blijft ie nou?

:schater:

groet,

lo

Bedankt Lo het is zondag vandaag en dan mag ik weer zal aan je denken als het weer tot een tweak komt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Als je maar niet te hard aan mij denkt hè :evil:
Ben wel heel erg benieuwd naar je tweak. Houdt ons op de hoogte als je wil :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.