Verlengd topic met vragen ex. zelfbouw speakers

Gestart door Janver, april 26, 2010, 10:55:17

Vorige topic - Volgende topic

Janver

nee dank je...

Eerst maar budget maken voor center en rears en dan verder kijken. Maar desalniettemin hartstikke bedankt, de kleur past ook niet echt in onze inrichting.
Dat budget maken is iets lastiger, als ik iets leuk koop, moet mijn vriendin ook iets leuk (kunnen) kopen. Zij heeft haar zinnen gezet op schilderijen.

Ik hoop binnenkort budget te hebben voor de center en eventueel ook de rears voor een 600 Euro inclusief verzendkosten. Maar in ieder geval binnenkort neem ik een center speaker for the speech...die zal ik missen.

oh man....I can't wait....ik wil de Eagles, Seal, Diana Krall horen!!! Hopelijk bellen ze morgen...anders geduld....

Hier kan uw reclame staan!

Janver

hello hello hello

pompom pompom pompom

Yes, ze zijn er!!!

Ze staan nu 4 uur te draaien. Even een paar digitale aanpassingen(Audyssey) en zo. een paar keer verplaatsen. Nu toch erg goed geluid.

Nu even één vraag: hoe krijg ik de protection van de tweeters af. Die kunnen volgens mij nog een beetje mooier worden. De hi-hats klinken nog een beetje bedompt.

Daarnaast, MOET ik binnenkort een center aanschaffen EN surrounds, dit is gewoon geweldig.

Ik moet waarschijnlijk mijn MP3 collectie(o.a. gekocht iTunes,maar ook 320 Kbs ingekocht) toch maar origineel kopen op Cd en eventueel ook maar een echte Cd-speler want het verschil hoor ik. Ook het verschil tussen vanochtend zelf geripte 320 Kbs MP3 en dezelfde cd zijn duidelijk te horen, niet alleen door mij, maar ook door mijn vriendin.
Een vraag voor Synology eigenaren:
Trouwens nog maar wel een vraag voor NAS Synology eigenaren. Hoe is bij jullie de omzetting van FLAC naar de mediaplayer(gedaan door Synology), merken jullie een verbetering in kwaliteit bij het streamen?

P.S. de buren violent1 zijn nog niet voorbij geweest om te klagen, ook niet bij harde muziek! Misschien bevalt het hen ook wel.

Gruss,

Jan
:-D

gerard

Mooie aankoop  :-)

Ik weet niet welke kleur je speakers hebben maar een leuke aanvulling zou kunnen zijn:
http://www.stassen.nl/specificaties-outlet/luidspreker/focal-jmlab-chorus-706v-black

Bij mijn RS6 luidsprekers zitten de metalen roosters magnetisch tegen de tweeter: mbv een pen oid wip je ze er zo voor weg.
Overigens hoor ik geen verschil met/zonder roostertje....
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

drees62

Citaat van: Janver op mei 01, 2010, 19:29:27
hello hello hello

Nu even één vraag: hoe krijg ik de protection van de tweeters af. Die kunnen volgens mij nog een beetje mooier worden. De hi-hats klinken nog een beetje bedompt.

Niet doen, je krijgt ze er waarschijnlijk nooit meer goed op. Kan er alleen af met een haaknaald of zo.
Laat je speakers eerst lekker inspelen, denk dat ze dan genoeg hoog geven. Zijn wel Focals hè?  :wink:

Janver

Ze zouden al ingespeeld zijn. Het waren namelijk demo modellen. Misschien dat ze nog niet helemaal ingespeeld zijn.

We zijn begonnen met Mp3's luisteren via de LG. Dat klinkt redelijk bedompt en een dvd/cd in de LG maakt het al een stuk fruitiger. Televisie kijken klinkt ook goed. Maar het had van mij iets mooier hoog mogen zijn. Het is natuurlijk ook een kwestie van wennen.

Janver

Speaker kabels:

Welke speaker kabel nemen voor de surround speakers(Focal 705 V). Omdat ik het langs de muur leg, heb ik ongeveer 30 meter nodig. Momenteel heb ik Monster Cable XPHP NW(2.5 mm2) voor mijn front speakers. Deze kost 5 Euro per meter. Dat zou dus betekenen 150 Euro aan speaker kabel. Dat vind ik aardig wat geld.
Kun je voor de surrounds zonder(of met minimaal geluidsverlies) ook simpelweg de Monster Cable XP NW(1.5 mm2) nemen, die kost 3,50. Dat bespaart dan 45 Euro.

Voor de center heb ik maar 2 a 3 meter nodig, dus dat kan eventueel ook de 2.5 mm2 kabel worden.

Spikes;
Ik lees in de manual op internet(in de doos geen manual) dat er eventueel spikes bij de 716W zouden zitten? Klopt dat? Zo niet, is het M6 of M8 draad?

Ik wil eventueel spikes kopen van VLS omdat deze goedkoop zijn, zijn deze goed?

Zoals jullie merken, alweer veel vragen!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Gruss,

Jan