Goedkope DAC ?

Gestart door jwx, juni 13, 2009, 23:29:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Slashhead

Citaat van: Jeroen op juni 18, 2009, 22:25:38
Wat Slashhead en Lapti bedoelen is volgens mij upsampling net zoals bij de Dacmagic gebeurt. En er zijn andere DAC's die dat kunnen en ik weet niet hoe het werkt maar ze zijn er nogal lyrisch over. En volgens mij is SACD een medium waar wel degelijk hoogwaardige muziek is opgenomen alleen de manier hoe het op een schijfje is gezet is anders dan op CD (correct me if i am wrong).

Naar mijn weten wordt 16/44 geinterpoleerd naar 24/192. Hoe beter het algoritme dat daarvoor gebruikt wordt, hoe beter volgens mij de gewone CD weergave klinkt door zo'n Cyrix Logic DAC.

JohnWx

Citaat van: Jeroen op juni 18, 2009, 22:25:38
Wat Slashhead en Lapti bedoelen is volgens mij upsampling net zoals bij de Dacmagic gebeurt. En er zijn andere DAC's die dat kunnen en ik weet niet hoe het werkt maar ze zijn er nogal lyrisch over. En volgens mij is SACD een medium waar wel degelijk hoogwaardige muziek is opgenomen alleen de manier hoe het op een schijfje is gezet is anders dan op CD (correct me if i am wrong).

Gr. Jeroen


Word vaak gebruikt bij een pc of een streaming apparaat om het signaal volgens mij wat op te krikken lees: filteren
Dus eigenlijk appels met peren vergelijken

hieronder een review van hifi.nl


http://www.hifi.nl/nieuws/40061/Nieuw:_Cambridge_Audio_DacMagic.html
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Slashhead op juni 18, 2009, 22:50:02
Naar mijn weten wordt 16/44 geinterpoleerd naar 24/192. Hoe beter het algoritme dat daarvoor gebruikt wordt, hoe beter volgens mij de gewone CD weergave klinkt door zo'n Cyrix Logic DAC.


Maar een  Cyrix Logic DAC is een digital sound processor dus ga je van het origineel iets anders maken hoeft niet verkeerd te klinken maar is niet zo bedoeld
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Slashhead op juni 18, 2009, 15:50:36
Ja, van 16bits/44kHz 24bits/192kHz maken. Dan doen SACD spelers toch ook met een gewone CD.

Bijvoorbeeld de Cirrus logic CS4397 Super DAC


Cijfers zeggen niks wat heb je aan iets wat je niet kan horen
Je moet wat verzinnen als verkoop argument en dat is de enige reden voor dit soort termen als upsampling upscaling etc.etc. voor de VERKOOP
Als je elke converter moet geloven is er maar 1 en dat is wat ze maken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Slashhead

Citaat van: jwx op juni 18, 2009, 23:02:26

Cijfers zeggen niks wat heb je aan iets wat je niet kan horen
Je moet wat verzinnen als verkoop argument en dat is de enige reden voor dit soort termen als upsampling upscaling etc.etc. voor de VERKOOP
Als je elke converter moet geloven is er maar 1 en dat is wat ze maken

Ik zal de laatste zijn die zal beweren dat upscalen de beste DA conversie zal opleveren. Goede DA conversie houdt meer in dan enkel een omzetting van een x-aantal bitjes.
Mij ging het erom dat de meeste high-end CD spelers van tegenwoordig dergelijke technieken toepassen. Als jij vervolgens zegt dat de high-end merken weer teruggaan naar de DAC7 dan houdt dat in dat ze afscheid nemen van het principe van upscalen van CD en daarnaast SACD niet meer gaan ondersteunen.

JohnWx

ja SACD gaat niet meer ondersteund worden is te duur in verhouding tot de omzet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Slashhead op juni 19, 2009, 05:17:45
Ik zal de laatste zijn die zal beweren dat upscalen de beste DA conversie zal opleveren. Goede DA conversie houdt meer in dan enkel een omzetting van een x-aantal bitjes.
Mij ging het erom dat de meeste high-end CD spelers van tegenwoordig dergelijke technieken toepassen. Als jij vervolgens zegt dat de high-end merken weer teruggaan naar de DAC7 dan houdt dat in dat ze afscheid nemen van het principe van upscalen van CD en daarnaast SACD niet meer gaan ondersteunen.


De chips moeten wel weer effe gebakken worden alleen is er een strijd wie wat krijgt
Philips zegt wij en andere zeggen nee wij ook wij zitten ook nu bij jullie

touwtrekken dus

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

oftewel het word zo clean allemaal
en mijn mening is dat cijfers en blokken niks zeggen
en hang maar is een mooie oude dac aan een dvd speler zoals een DAC 5 vanMission of een Meridian 203 of hang er maar een DCC recorder aan als DA converter de DD-82/92
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

dit is ook wel knap bij SHERWOOD

zie logo DTS bij een cd speler ?

http://sherwoodsg.com/index.php?op=products&id=93
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.