JVC,Magnat,Marantz

Gestart door PM95, maart 04, 2008, 23:14:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

De samenstelling voor mn 2e set die in de luister ruimte upstairs komt te staan is bijna gereed.

De versterking gaat worden een JVC AX-Z911 digital integrated amp ,dat wil zeggen een stereo versterker met ingebouwde da convertor.







Ik heb deze versterker al eens op bezoek gehad en kan deze nu voor een vriendenprijsje over nemen  pompom notworthy

De luidsprekers worden Magnat Transpuls 35.



Een uitgebreid verslag volgt .

tot sinas  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Zo te zien ook satelliet ontvangst ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

#3
De groote Transpuls 80  :-D



Ik zou die nog wel eens tegen willen komen  :yes:


Transpuls 101 die uiterst zeldzaam is,ik vind het er wel wat rommelig uit zien .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Inmiddels staat deze set hier een week te spelen en ik ben er helemaal mee in mn nopjes,alleen de cd speler (Marantz CD75) gaat nog vervangen worden aangezien de CD75 na 25 jr trouwe dienst kuren begint te vertonen,gelukkig staat de vervanger klaar om in gebruik genomen te kunen worden ,de set gaat er va volgende week zo uit zien:

Marantz CD10 cd speler.
JVC AX-Z911 integrated amp.
Magnat Transpuls 35 luidsprekers.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

#5
Citaat van: Marco op april 04, 2008, 10:21:47
Inmiddels staat deze set hier een week te spelen en ik ben er helemaal mee in mn nopjes,alleen de cd speler (Marantz CD75) gaat nog vervangen worden aangezien de CD75 na 25 jr trouwe dienst kuren begint te vertonen,gelukkig staat de vervanger klaar om in gebruik genomen te kunen worden ,de set gaat er va volgende week zo uit zien:

Marantz CD10 cd speler.
JVC AX-Z911 integrated amp.
Magnat Transpuls 35 luidsprekers.




Hij wel............... heeft ie een cd 10  hello .Gaaf margco, heb je de AB er ook bij?

Ik zit er ook aan te denken om een 10 ( weer) aan te schaffen!

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

pffff...geen idee of de ab erbij zit  :?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

ola ! mers,

Er zit wel een afstandbediening bij,ook de transportschroeven ontbreken niet  pompom

De CD10 doet zn werk wel goed  :yes: maar ik twijfel nog in welke set ik hem ga gebruiken,op het moment ondervind mijn gehoor nog enige last vd verkoudheid  frusty dus wacht ik nog even af met het vinden vd juiste match.

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

Citaat van: Marco op april 07, 2008, 16:45:59
ola ! mers,

Er zit wel een afstandbediening bij,ook de transportschroeven ontbreken niet  pompom

De CD10 doet zn werk wel goed  :yes: maar ik twijfel nog in welke set ik hem ga gebruiken,op het moment ondervind mijn gehoor nog enige last vd verkoudheid  frusty dus wacht ik nog even af met het vinden vd juiste match.

greetz Marco

stupid  ik wil  ook weer eentje.

Maar ik weet er wel een te staan ( twee eigenlijk) en de ene persoon vraagt teveel en bij de andere zit geen AB nopompom

Ik zou hem eens een tijdje in je set beneden gebruiken :yes: ja toch
is je reinste klassieker .
En als ik er eentje heb, ga ik wel gelijk achter een reserve loopwerk enz enz aan ( dat is die op zeker waard :yes:)

have fun and greetz , mars

edit; moet nou gaan werken nopompom nopompom
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Citaat van: Marco op maart 04, 2008, 23:14:02
De samenstelling voor mn 2e set die in de luister ruimte upstairs komt te staan is bijna gereed.

De versterking gaat worden een JVC AX-Z911 digital integrated amp ,dat wil zeggen een stereo versterker met ingebouwde da convertor.







Ik heb deze versterker al eens op bezoek gehad en kan deze nu voor een vriendenprijsje over nemen  pompom notworthy

De luidsprekers worden Magnat Transpuls 35.



Een uitgebreid verslag volgt .

tot sinas  :-D



Echt een hele mooie versterker er tsaat ook nog het kleine broertje op MP de 711 met da converters onboard en het hele rataplan
zeer onder gewaardeerd
we hebben ooit op een avond bij een audioclub met zo een gedraaid en met de 1001 receiver en mensen dachten dat het een accuphase 207 was   HEERLIJK en alles aangesloten op dropveters en met zogenaamde speakers nog in test face maar kwamen bij een denon setje vandaan


nou de ene superlatieven dan de andere tot dat het doek omhoog ging en alles met dropveters aan elkaar zat een een haspel niet uitgerold van de gamme mmmmmmmmmm smullen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

ja de JVC klinkt niet verkeerd,een berg power heeft hij ook  :yes:
De meeste mensen kennen het niet,ik vind hem wel vergelijkbaar met de PM95 wat klank betrefd.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Inmiddels ziet mn set er zo uit :

JVC AX-Z911 digital integrated amp.
Marantz CD-10 .
Marantz SD-55 compact cassette deck.
Magnat TP35 speakers.

Wat er nog aan zit te komen zijn 2 aktieve subs met dezelfde units als de TP35 met Hypex versterking.

ik zal binnenkort wel paar fotos maken.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Leuke speakers die magnat.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

update:

De CD-10 matchte toch niet helemaal lekker in deze setup,het hoog vond ik toch wat te fel dus heb ik de CD-75 er weer voor terug gezet nadat ik ook nog een CD-72 mk2 geprobeerd had,die Cd72  zette het laag weer iets aan en dat kon ik ook weer niet gebruiken.
De voorheen gebruikte Monster luidsprekerkabels zijn ook vervangen voor Tara labs Prism kabel ,de kabel waar ik eerder ook al zo over te spreken ben die ik ik mn huiskamer set gebruik.

Kortom ik heb nog steeds veel schik met de CD-75 wat in mijn geval een zeer goede allrounder blijkt te zijn  pompom

grtz Marco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: SB_Marantz op januari 23, 2009, 12:59:05
Leuke speakers die magnat.
thanks  :-)

ik ben er ook zeer te spreken over .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)