SR-14 alleen zacht geluid frontspeakers

Gestart door Kammie, juni 06, 2008, 00:55:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kammie

ben via menutjes alles doorlopen snap het zelf ook niet. Hoop dat iemand het herkent en nog tips heeft of de oplossing zelfs.
Marantz sr14, Marantz DV12s2, RC 5000, Infinity Delta 70, Samsung LCD 40mb86

gerard

Het lijkt er idd wel op dat de speakerdraad zo los in de 4mm gaatjes is gestoken, zonder stekker!
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Kammie

dat heeft een coll van me gedaan maar had ze daarvoor via zijkant gedaan zoals hoort en zoals ik zei speakers doen prima. als ik mijn pc op receiver aansluit is het perfect maar moet dan volume via pc regelen. Receiver is dan eindversterker zeg maar. heel vreemd
Marantz sr14, Marantz DV12s2, RC 5000, Infinity Delta 70, Samsung LCD 40mb86

Marvin

#18
dan heb je de pc waarschijnlijk vanuit de kop telefoon-uitgang aangesloten.
gewoon even de line-out van de pc aansluiten (meestal de middelste plug van je geluidskart) ipv de koptelefoon.
dan nog kan je het geluid via de pc regelen, maar als je die gewoon op ongeveer 3/4 zet dan moet het geluid gewoon goed uit die versterker komen. en daarmee verder door de receiver te regelen zijn.

verder denk ik dat je de ATT functie in de Tuner stand aanstaat of aanslaat...
knippert dat niet ergens in het scherm?? ATT dus....

gerard

Citaat van: Kammie op juni 06, 2008, 00:55:27
Heb net SR-14 gekocht. Probleem is nadat ik speakers heb aangesloten via de tuner alleen zachtjes geluid hoor als ik volume voluit heb. Geef ik een digitaal signaal met dvd dan idem maar als ik speaker aansluit op center speaker doet hij het wel. Maak ik van de SR-14 een eindversterker dus de audio out van pc op SR-14 op pre amp in dan kan ik volume regelen met de pc en gaat het prima.


Als je nu de tulpjes (van je pc) uit de pre-amp in haalt denkt de sr-14 weer dat ie niet alleen maar eindversterker is, maar dat ie ook andere aangesloten apparaten moet versterken.
Volgens mij is het dan klaar. Je pc op een andere analoog in (aux?) aansluiten.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Stadium III

ik zou wel de kabels eruit halen en goed erin draaien !!!

Verder blijft het een vreemd iets !

Waar woon je in ons land meschien dat er wel iemand in  de buurt woont om je te komen helpen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Kammie

Wat denk je. De verbindingsbruggen zoals op mijn foto te zien zaten verticaal. ten einde raad en zonder hoop deed ik ze horizontaal en kan nu volume regelen en gaat goed tot nu toe. Vreemd heb hem spelend meegenomen bij vorige eigenaar en niks veranderd. Zit er nog een adder onder het gras?
Woon trouwens in Bemmel tussen Arnhem en Nijmegen. Ga nu rest proberen aan te sluiten. Bedankt voor de support tot zover. kom vast nog eens terug.
Marantz sr14, Marantz DV12s2, RC 5000, Infinity Delta 70, Samsung LCD 40mb86

Stadium III

Zitten denk ik weinig addertjes onder het gras

Verder wonen er wel forumleden in de buurt !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: Stadium III op juni 12, 2008, 20:32:43
Zitten denk ik weinig addertjes onder het gras

Verder wonen er wel forumleden in de buurt !
Jep, maar of die er verstand van hebben is een tweede  :angel:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Kammie

haha zag waar je woont Maurice snap hem helemaal haha .(wel fijn gevoel )
Marantz sr14, Marantz DV12s2, RC 5000, Infinity Delta 70, Samsung LCD 40mb86

Jan

Bij de verbindingsbruggen lees ik erboven 'Pre-Out/Main-In' Als ik het goed heb lees ik links van de verbindingsbruggen 'L' en daaronder 'R'. Als dat zo is, is 'L' met 'R' m.b.v. de verbindingsbruggen (verticale positie) kortgesloten.

Kammie

Hoi Jan Ik heb ze zoals ik zei nu horizongtaal staan en doet prima. ik heb naast mijn front speakers nu ook center speaker aangesloten. Krijg ik daar aleen geluid uit als 5.1 aan is of kan het ook anders bij bv film op tv?
Marantz sr14, Marantz DV12s2, RC 5000, Infinity Delta 70, Samsung LCD 40mb86

Stadium III

Je kunt surround mode's kiezen zoals bolby prologic
Zo kun je eventueel wel geluid eruit krijgen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4