Zomaar een dinsdag naar het Brabantse land op bezoek bij onze moderator Lo (Leo). De weergoden zijn ons gunstig gestemd en het is perfect 'luisterweer'. Zoevend over de diverse snelwegen die ons land heeft, rij ik toch nog zo'n kleine 2 uur voordat ik bij Leo voor de deur sta.
Mede forumlid Bert was al eerder gearriveerd en voordat ik ook maar mijn jas had uitgetrokken, stond er al een heerlijk kopje koffie gereed met een appelgebakje.
De set van Leo ken ik al vele jaren en toch valt iedere keer op de rust en kracht van Leo zijn set. Het meest opvallende is dat de kwaliteit van opnamen heel erg goed te horen is en de set laat nergens iets extra's horen of verbloemt het e.e.a... Als de Bass bagger klinkt, dan laat de Dynaudio's dat ook genadeloos horen, gelukkig zijn er bands die nog de moeite nemen om hun geluid goed te laten opnemen en vastleggen.
Via diverse 'nieuwe' ontdekte muziek door mij via Spotify – ik kreeg de tablet in mijn handen gedrukt – liet ik Leo en Bert meevoeren naar diverse genres, waarbij vooral Bert shazam raadpleegde om de muziek te bewaren.
In een mum van tijd was het lunchtijd, Leo had zijn best gedaan en we kregen een heerlijk 'deels zelf' gemaakte soep van Leo, deze was heerlijk en smaakte erg goed. De soep stond nauwelijks op tafel of de deurbel ging en daar stond Rob voor de deur. Daarnaast de warmgemaakte Brabantse broodjes.
Na de lunch gingen we weer in de kamer luisteren en herhaalde ik deels de eerder uitgevoerde quiz: Weet je wie dit is? Ook Rob pakte vaak zijn telefoon met Shazam om de muziek te herkennen en vast te leggen voor thuis.
Leo hartelijk bedankt voor de beroemde Brabantse Leo gastvrijheid en met Bert en Rob voor de gezelligheid en gevoerde gesprekken.
In de auto weer terug, besefte ik, dat ik wel erg nadrukkelijk aanwezig was en constant de tablet in mijn handen had (Bert en Rob overigens wilde deze niet over nemen). Na ruim 2 uur later kwam ik weer met een grote glimlach veilig terug aan de kust en heb wederom een heerlijke M&G forum dag gehad.