De set van the_basser + een vraagje

Gestart door the_basser, april 05, 2017, 18:39:45

Vorige topic - Volgende topic

the_basser

Zo'n vier jaar geleden is het hifi-virus bij me ontwaakt en nooit meer weggegaan. Ik ben gestart met de aankoop van 2 Dali Sensor 5 vloerstaande speakers. Ik had het geluk een leuke receiver op de kop te tikken, de Onkyo TX-NR609, di ik nog steeds met veel plezier gebruik voor beeld. Ik heb toen ook een instap platenspeler gekocht, de Marantz TT5005.

Afgelopen zomer heb ik een upgrade gedaan met de Marantz PM8005. Wat een geweldenaar is dat zeg  :-D
Bedankt voor jullie hulp bij het uitzoeken trouwens  :yes:

Snel werd duidelijk dat de Marantz TT5005 tekort kwam voor mijn Marantz PM8005. Streamen wat ik via Tidal, Apple TV3 en doorgelust met een FIO D3 naar de Marantz deed klonk veel beter.

Nu heb ik vandaag mijn platenspeler vervangen voor een exemplaar dat ik al lange tijd op het oog had. Dit is de Technics SL1700 MK2. Een prachtig ding.

Voor mijn set verwijs ik graag naar de foto's. Ik ben er erg blij mee  :-) :-) :-)

Er is veel meer power. Toch heb ik het gevoel dat het niet top is. Mijn vermoeden is dat het element niet zo super is. Ik had alleen gehoopt dit niet meteen te hoeven vervangen en blij te zijn met de upgrade.

Er zit een Stanton 500 element op met een naald die al wat speeluren gehad heeft. Hoewel ik veel meer power voel, klonk een plaat van de Stones erg schel en ook Talking Heads - Remain in the Light klonk wat zenuwachtig. Geluid gaat soms beetje op en neer.

Misschien moet ik alleen de naald vervangen, maar dan vraag ik me af of ik niet meteen naar een nieuw element moet kijken. Wat denken jullie?

Groeten, Bas

sjoek

Welkom op dit mooie forum... op de foto's ziet het er goed uit :-D.

Over de naald zou ik het volgende advies geven. Indien de naald niet de duur is zou ik deze eerst vervangen. Indien de naald alleen al meer dan bijvoorbeeld 60 euro kost. kan je sowiezo eens voor een ander element kijken... grado is een hele mooie combinatie met technics.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Welkom Bas, super dat je jou direct voorstelt, inclusief foto's. Dali - Marantz is ook een bewezen prettige combi :yes:.

the_basser

Thanks heren :-D

Ik had eerder wel eens wat vragen gepost. Maar nu ik voor mijn gevoel de set heb staan wilde ik graag de foto's met jullie delen.

Bij Grado kun je het met als bij de andere elementen zo gek maken als je wilt. Heb ik met de Grado black al een flinke verbetering t.o.v. de Stanton 500? Naald kost 30,- en Grado black 84,-. Mja liefst spaar ik om de gold erop te zetten. Keuzes keuzes  :?

jrm

Je kan ook kijken naar AT (audio technica) zij maken ook fraaie elementen.

pietjepc

Even een lijstje van de buren geleend:

Opvolgend in kwaliteit en prijs :

Grado Prestige Black
Audio Technica 95 E
Grado Prestige Green
Audio Technica 110 E
Denon DL 110 h
Denon DL 160 h

Het lijstje is nog veel langer, maar op een gegeven moment bereik je een punt waarop een element overkill voor een draaitafel wordt.
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

NB

Hallo, ik heb ook vroeger ook zo'n  Stanton gehad, en vond het een te lomp element en niet prettig klinken,  heb het toen vervangen voor Ortofoon concorde. Die is gebleven, tot platen spul de deur uit ging. Niet te gek duur en klinkt goed..
(Oh, ja ik had er ook een NAD prepre bij)
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Brutus

Welkom Bas, heb helaas geen verstand van platenspelers maar er zijn er geluk voldoende hier die dat wel hebben  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Matt

Sowieso bij een tweedehandse draaitafel weet je niet wat er allemaal met gebeurd is. Een nieuwe naald -of element- zal sowieso wel een verbetering zijn (in het geval dat de naald niet werd vervangen).

Denk dat het best wel ok is om eerst een bepaald budget voorop te stellen en dan de zoektocht te beginnen.

Ik speel momenteel met een element ter waarde van €50 (orotofon OM10), wil ik een noemenswaardige upgrade bots ik toch bij elementen in de prijscategorie €200-300.
Maar dan heb ik een element dat zo duur is als de draaitafel,... En dat ga ik nu ook niet doen :)
Dus nog even afwachten tot ik het allemaal kan upgraden :)

Edit*
Mooie set heb je daar! Mijn eerste -degelijke- set was ook een marantz - dali combi.
Maar de kleine broertjes dan :)
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

sjoek

Citaat van: the_basser op april 05, 2017, 19:41:12
Thanks heren :-D

Ik had eerder wel eens wat vragen gepost. Maar nu ik voor mijn gevoel de set heb staan wilde ik graag de foto's met jullie delen.

Bij Grado kun je het met als bij de andere elementen zo gek maken als je wilt. Heb ik met de Grado black al een flinke verbetering t.o.v. de Stanton 500? Naald kost 30,- en Grado black 84,-. Mja liefst spaar ik om de gold erop te zetten. Keuzes keuzes  :?

Grado was ook een voorbeeld. Zoals hierboven al aangegeven zijn er heel veel meer mogelijkheden. Of dit beter gaat zijn is vooral ook je eigen bevinding uiteraard.
Zoals matt ook aangeeft is het voor jou mischien het beste om eerst een budget vast te stellen en daarvan uit de mogelijkheden te bekijken.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

the_basser

Heren allemaal bedankt voor het meedenken! Ik ga er wel zo'n 200,- voor uitgeven. Maar dat gaat wel pas rond de zomer zijn. Ik zal me behoorlijk inlezen en een weloverwogen keuze maken. Persoonlijk houd ik van een wat warmer geluid met veel detail, laag moet niet te heftig aanwezig zijn. Dat zal dan ook de richting zijn waarin ik zoek.

Voor nu maar even wennen aan de Stanton. Het blijft hobby he  :-)

Wat zijn jullie opvattingen aangaande interlinks? Ik woon trouwens in de buurt van Maastricht. Weten jullie een goede audio technicus in de buurt toevallig?