Ik heb weer eens een marantz 2440 quadro adapter op de tafel gehad. Wat deze versterker moet voorstellen is dat je een bestaand stereo apparaat receiver of geïntrigeerde versterker in een quadro systeem kan ombouw. De 2440 heeft een stereo versterker op de quadro rear kanalen waar ook de SQ decoder, CD-4 decoder komt op te staan en de matrix effecten (nagalm).
Deze 2440 had een kapot eind kanaal dat opzich een beetje vreemd is omdat deze niet gebridged kan worden zoals bij de 4230 etc en de 4140. Ook melde de eigenaar dat deze voor 350,- was gereviseerd!.
350,- voor zo'n klein versterkertje van 2x30watt verwacht dat de printen zijn schoon gelikt. Echter bleek dat helemaal niet zo te zijn. Alleen de eindversterker is deels voorzien van nieuwe elko's en de 3 voedings elko's zijn vervangen door een bizar hoge lading elko's
.
Dit is wat ik aantrof.
voeding, origineel.
VU control, origineel.
Matrix, origineel.
Eindversterker deels gedaan.
Pre, origineel.
Leuke die oude rotte paarse meuk.
Hier was ik ook niet zo blij mee. Een grote fitting zekering in een kleine fitting.
nieuwe 105 graden elko's
matrix en voeding ook gereviseerd
VU control ook, en de eindversterkers gerepareerd. Ook die achterlijke 80v10.000uF vervangen door wat er in hoort 63v 4700x3 met nieuwe klemmetjes.
goede kwaliteit elko's hoor maar horen hier niet in.
Dit is wel reviseren. alle oude meuk.
Heb ook gelijk de SQ 2 decoder gedaan.
Ik vind het jammer dat mensen zo in de maling worden genomen.
De 2440 speelde voortreffelijk SQ en matrix werkte ook goed.