Squeezebox

Gestart door Jeroen, februari 24, 2009, 22:49:57

Vorige topic - Volgende topic

cheese

Hallo Heren,

Ik heb ondertussen toch ook wel interesse in een squeezebox, maar wil graag een keer bij iemand gaan kijken en luisteren............zodat ik mijzelf een goed beeld kan vormen of het wat voor mij is.

Bij wie mag ik een keer langs komen voor een stuk uitleg en beleving?

Ik woon in amersfoort maar werk door heel nederland en afstanden is dus op zich geen probleem.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

WimPeu

Citaat van: cheese op augustus 02, 2009, 14:24:31
Hallo Heren,

Ik heb ondertussen toch ook wel interesse in een squeezebox, maar wil graag een keer bij iemand gaan kijken en luisteren............zodat ik mijzelf een goed beeld kan vormen of het wat voor mij is.

Bij wie mag ik een keer langs komen voor een stuk uitleg en beleving?

Ik woon in amersfoort maar werk door heel nederland en afstanden is dus op zich geen probleem.

gr cheese

Als de Sub uitleg nou bij mij thuis kan dan kan ik je meteen het een en ander van de SB laten zien en uitleggen. :-D
Je mag natuurlijk zowiezo wel langskomen voor die uitleg natuurlijk.

Neem vrouw en kinderen mee voor een lekker dagje in de Drentsche natuur. hello
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Oude spelling met sch   :lol: :-D  clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Citaat van: Paul op augustus 02, 2009, 16:55:14
Oude spelling met sch   :lol: :-D  clown1

'Tuurlijk Paul, ik ben een conservatief man!  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cheese

Hallo Wim,

Ik kom graag een keer bij je langs om te kijken hoe het werkt.....en zal even met de vrouw overleggen of ze dat wil.

gr cheese
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

MadVillain

Mocht je over een week in de buurt zijn van midden limburg dan ben je ook gewoon welkom.

Zelf ga ik denk ik overstappen naar iTunes icm Airport Express! Op de airport express kan je een versterker op aan sluiten (analoog of digitaal) en dan kan je draadloos muziek streamen naar je versterker. En dan kan je met je iPod Touch iTunes bedienen. En verschillende zones aansturen qua muziek en geluid. De muziek loopt in elke zone dan ook synchroon!

Zo kan ik in de woonkamer, keuken en eetkamer dezelfde muziek draaien en de iPod touch kan ik door het hele huis gebruiken als remote! Scrollen en zoeken door mijn muziek is zo geen probleem. En het is een goedkopere oplossing dan de Squeezebox duet.

cheese

oke klinkt ook leuk om even bij jou te gaan kijken......heb je een pm gezonden.

gr cheese

Jeroen

Je kunt met de i phone en touch ook de squeeze box bedienen hoor, je moet alleen een programma op de i phone (of touch) zetten en daarmee kun je de nummers hetzelfde selecteren als met de i phone (of touch). Ik weet niet precies hoe het programma heet maar ik geloof iets van iPeng. Link naar website: http://penguinlovesmusic.de/
Ik heb zelf geen squeezebox maar ik heb dit wel werkend gezien dus daar kun je wel vanuit gaan.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

MadVillain

Weet ik. Heb ik ook draaien op mijn Touch. Maar ik vind het niet echt een fijn progamma. Beetje onlogische indeling.

Maar toch vind ik de multiroom functie voor een relatief lage prijs via die airport expressjes een leukere oplossing!

WilliamB

Even zitten zoeken waar ik deze vraag kon stellen, dus heb ik een topic uit de oude doos gehaald.

Ik heb al een aantal weken een Logitech Squeezebox Touch, en wat is dit toch een mooi apparaat voor dat geld.
Maar toch een klein probleempje.

Ik heb hier diverse apparaten aan gesloten op het netwerk . Sommige bedraad, en sommige draadloos.
De Touch heeft een probleem als ik deze via de kabel aansluit, en krijg dan de melding op het display

" DHCP- adres niet gevonden. Voor dit netwerk kan geen DHCP-adres worden gevonden"

Het vreemde is dat hij het wel erg goed doet, als ik hem draadloos instel.

( in het begin heeft hij het goed gedaan. Probleem is gekomen bij het spanningsloos maken van mijn router/modem )
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3