Ik heb een voor en eindbak van sansui op de tafel gehad, beide unit hadden heel wat problemen. Bij de PRE was de voeding kapot, en de phono gaf DC op beide kanalen.
totaal zicht.
Heb alle elko's vervangen samen met wat zener diodes en weerstanden. Die lijm die sansui gebruikt is heel bijtend en oxideert alle metalen stukken.
Phono stage kapot. Heb hier 1 ic vervangen en de klein signaal torren.
Leuke voorversterker voelt wel plastic aan.
De eindbak is een heel ander verhaal, er zit een bon bij van RAF A'dam die hem in 1997 heeft behandeld. Storing was krakend/ploffen/piepend rechter kanaal. De Persoon waarvoor ik hem nu maak heeft hem op MP gekocht met deze storing. RAF heeft onderdelen vervangen maar die mensen daar hebben niet op zitten letten.
Je ziet het niet heel goed maar meest rechtse pootje van de 9mm is helemaal verrot weer door die lijm.
Ook rechts boven weerstanden en een zener diode verrot.
hier is het goed te zien.
gereviseerd
bij nader inzien, bleek Links net zo slecht te zijn, zo niet slechter. Ik heb deze ook behandeld.
Na heel wat afstellen en testen vond ik hem verder goed. Helaas ging toch nog de voeding plots brommen.
Bleek er een elko ineens bol te gaan staan.
Veiligheid weerstand heet te zijn geworden.
hIer was ook weer dat lijm rot aanwezig, verschillende weerstanden, de elko en een hele boel print bindingen.
Heel leuk set zit meer dan genoeg vermogen in, Ik mat zo'n 190Watt schoon per kanaal.
Beetje vreemd drive ontwerp.
Nu verder met mijn 4140's