De set van QuattroNL - Totem Mite wordt Dreamcatcher

Gestart door QuattroNL, maart 05, 2011, 15:35:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: WilliamB op maart 10, 2014, 11:26:39
Ik heb ergens gelezen, dat je door middel van zand het laag kan beïnvloeden.
Ja, als je er een laagje zand in legt wordt het laag lager... violent1 byebye (:-D)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Citaat van: WilliamB op maart 10, 2014, 11:26:39
Ik heb ergens gelezen, dat je door middel van zand het laag kan beïnvloeden.

klopt.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op maart 10, 2014, 17:01:23
Ja, als je er een laagje zand in legt wordt het laag lager... violent1 byebye (:-D)
Nog sterker, ik hoor zelfs het verschil tussen de verschillende soorten zand. De korrelgrote, samenstelling en indien het vogelzand betreft, deze al dan niet voorzien van anijs, is voor mij duidelijk hoorbaar :yes:. Het ene wel beter dan het andere. Ik heb zelf zeer goede ervaringen met vogelzand van Groenrijk, het huismerk. En dan specifiek de variant zonder anijs. Die met anijs klinkt wat analytischer, wat frisser 8-).

RoGEK

Citaat van: xander32 op maart 11, 2014, 06:56:54
Nog sterker, ik hoor zelfs het verschil tussen de verschillende soorten zand. De korrelgrote, samenstelling en indien het vogelzand betreft, deze al dan niet voorzien van anijs, is voor mij duidelijk hoorbaar :yes:. Het ene wel beter dan het andere. Ik heb zelf zeer goede ervaringen met vogelzand van Groenrijk, het huismerk. En dan specifiek de variant zonder anijs. Die met anijs klinkt wat analytischer, wat frisser 8-).

:schater: :schater:
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

QuattroNL

Van het weekend een rear-speaker wissel gedaan: de Totem Mites zijn vervangen voor de Totem Dreamcatcher.
Voor de niet Totem-kenners: de Dreamcatcher is het model onder de Mite, dus feitelijk het instapmodel.
Waarom dan deze niet-upgrade? De Mite is zeker niet slecht (erg goed zelfs) alleen heeft deze compleet andere drivers dan mijn Arro's.
Aangezien de Arro's een blijvertje zijn (upgraden naar Staffs is voor mij financieel nu niet te doen) wil ik alle speakers matchen qua drivers voor een in mijn ogen betere surround bubble.
De Dreamcatcher heeft dezelfde woofer als de Arro dus lijkt mij dat beter matchen. Helaas zijn de tweeters wel anders maarja. Het blijft ook gewoon een kwestie van proberen.

Afgelopen M&G bij mij liet ik al doorschemeren dat de Mites mogelijk beschikbaar kwamen. Drees62 liet daarna weten dat een vriend van hem interesse had. 'Toevallig' stond er op het buurforum een setje Dreamcatchers in mijn kleur (mahonie) te koop dus 1+1=3.
Zaterdag werden de Dreamcatchers gebracht (vanuit Antwerpen, zonder meerkosten!) en zondag werden de Mites opgehaald. Snelle deals dus  pompom

Gisteravond ingemeten met Audyssey maar ik moet nog gaan checken (met een vette actiefilm) wat de effecten zijn. Ik hoop goed want er is geen weg terug  8-)

Volgende mogelijke stap: de Model One center vervangen voor een Dreamcatcher center.
Helaas zou ik dan het topmodel (= duurste) vervangen voor het instapmodel (= goedkoopste) en dat geeft psygologische weerstand  clown1
Nou is de center in surround zo ongeveer de belangrijkste speaker en hij bevalt opzich prima dus daar ben ik nog niet uit. Waarschijnlijk ga ik overstag als er een Dreamcatcher 2e hands aangeboden wordt  :-D

Hieronder een foto van de (uiterlijke) verschillen tussen de Mite (links) en Dreamcatcher.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Zoldar

Ik kan me je side grade goed voorstellen. Zo veel mogelijk dezelfde speakers uit een lijn met bijna gelijken driver bezetting.

over de center speaker. heb je audyssey wel eens een sessei laten doen zonder center? over het algemeen vind ik  de main fronts beter en  minder gekleurd stemmen reproduceren. dat komt niet zo zeer door de kwaliteit van de center speakers maar doordat ik die altijd ergens op een gammel ikea meaubel staat. dat trilt dan mee als een kartonnen doos.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

QuattroNL

Citaat van: Zoldar op maart 17, 2014, 14:54:18over de center speaker. heb je audyssey wel eens een sessei laten doen zonder center? over het algemeen vind ik  de main fronts beter en  minder gekleurd stemmen reproduceren. dat komt niet zo zeer door de kwaliteit van de center speakers maar doordat ik die altijd ergens op een gammel ikea meaubel staat. dat trilt dan mee als een kartonnen doos.
Ik heb het idd nog niet zonder center geprobeert. Kan dat voor de gein eens doen ('als ik een keer niks te doen heb'  clown1).

Wbt dat Ikea meubel heb je wel gelijk. Da's idd een soort van karton dus niet echt solide. Maarja, 'k heb ook niet even een alternatief (en een marmeren plaat zal dat kartonnen meubel niet kunnen waarderen).
Wellicht kan ik op termijn een metalen beugel maken waar ie op rust. Voor als ik ooit aan m'n voorzetwandmeubel ga beginnen  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

WilliamB

En hoe vindt je vrouw haar nieuwe Totem's inbouw luidsprekers ? Laat je ze wit, of ga je ze nog overspuiten ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

QuattroNL

Citaat van: WilliamB op november 16, 2014, 10:34:50
En hoe vindt je vrouw haar nieuwe Totem's inbouw luidsprekers ? Laat je ze wit, of ga je ze nog overspuiten ?
Heb nog geen kans gehad ze haar te laten zien, we hadden sinds gistermiddag een klein logeetje die nu net pas weg is (de rust is wedergekeerd  :-o).

Ze blijven wel wit, de muur waar ze inkomen is/blijft ook wit(-ig).
Ach, ze is niet zo kieskeurig dus ze zal al lang blij zijn dat die lelijke zwarte speakers van haar kamer af gaan  clown1
(met standaard inbouwspeakertjes zal ze vast ook tevreden geweest zijn,ik wilde natuurlijk persé Totems  shutup )
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB