Een set van sprins

Gestart door sprins, juni 12, 2013, 21:14:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: sprins op augustus 09, 2013, 18:36:26
Enfin, een vakantie verder en het inzicht dat er toch te weinig bass in mijn 901 line-array zat heb ik de boel een beetje omgegooid.

Via het onvolprezen (*kuch*) Marktplaats een set 502b bass modules van een tot restaurant omgebouwd oud swingcafé overgenomen. Vervolgens 2 MA500 blokjes per 502b en 4 kanalen van een (yay! Marktplaats) MM9000 voor de 901s aangesloten op een Bose 802C controller (met ingebouwde cross-over).

Aangezien e.e.a. niet helemaal bij elkaar hoort moet ik nog wel een eq. curve gaan uitvogelen om het geluid een beetje te corrigeren, maar het is verbazingwekkend hoe goed alles samen klinkt.

En er is genoeg bass nu...

Wil niet flauw doen doen hoor maar ( te weinig bas ?? met de Bose egualiser kun je dat bijstellen )  die Bose 901 III serie hoort andersom te staan.

Je hebt de achterzijde naar voren stralen - inclusief de bass pijp -

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

sprins

Citaat van: Whisper.nl op augustus 09, 2013, 22:17:20
Wil niet flauw doen doen hoor maar ( te weinig bas ?? met de Bose egualiser kun je dat bijstellen )  die Bose 901 III serie hoort andersom te staan.

Je hebt de achterzijde naar voren stralen - inclusief de bass pijp -

Ja, wat schrijf ik nou in mijn vorige reactie: Daar ben ik dus mee aan het experimenteren om tot optimaal geluid te komen van dit samengeraapte zooitje. Vooralsnog klinkt het zo, met twee 901s 'verkeerd om', beter.

En die baspijpen, die doen niet zoveel meer aangezien de crossover al het laag naar de subs stuurt.

Whisper.nl

Citaat van: sprins op augustus 09, 2013, 23:30:18
Ja, wat schrijf ik nou in mijn vorige reactie: Daar ben ik dus mee aan het experimenteren om tot optimaal geluid te komen van dit samengeraapte zooitje. Vooralsnog klinkt het zo, met twee 901s 'verkeerd om', beter.

En die baspijpen, die doen niet zoveel meer aangezien de crossover al het laag naar de subs stuurt.

Het blijft een leuke hobby  hello

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

sprins

Citaat van: Whisper.nl op augustus 11, 2013, 10:31:09
Het blijft een leuke hobby  hello

Dat is het zeker. En dit is het uiteindelijk geworden, oude (70s volgens mij) Bose 800 PA speakers (de 802 voorgangers, zonder bass reflex pijpen) icm 502b bas dozen wat samen hangt aan een Bose 802C controller.

Alles aangestuurd door slechts één MM9000 met aparte versterking voor de mid-hoog en de lage dozen.

Die 800 speakers had ik nog liggen, en daar had ik niet veel van verwacht. Nou wil het toeval dat die dus nog ZGAN klinken aangezien ze nylon randen rond de speakers hebben ipv de latere foam. En dat nylon gaat veel beter mee door de tijd.

En de combinatie klinkt in mijn oren uitzonderlijk goed (nog wel een kleine equalizer curve erbij). En hard! Hiermee kun je volgens mij in een middelgrote kroeg een swingavond organiseren.

Al met al heb ik er weinig werk aan gehad. Slechts één van die bas dozen was niet helemaal netjes in elkaar geschroefd, en van de andere zat de foam-rand klem tussen de pakking (WFT). Maar dat was uiteindelijk makkelijk te fixen.

Heerlijk die ouwe marktplaats meuk  pompom

Eip

Mooie set heb je vooral de bose luidsprekers zijn mooi om te zien, ze zullen ook wel flink hard gaan. En als er een speakertje sneuvelt in de strijd dan merk je daar toch niets van, want er zitten er meer dan genoeg in.   :yes:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

sprins

Citaat van: Eip op augustus 14, 2013, 17:42:36
Mooie set heb je vooral de bose luidsprekers zijn mooi om te zien, ze zullen ook wel flink hard gaan. En als er een speakertje sneuvelt in de strijd dan merk je daar toch niets van, want er zitten er meer dan genoeg in.   :yes:

Als er een speakertje scheurt dan gaat het zo irritant klapperen. Dan moet je het wel even met wat duct tape repareren  clown1 </McGyver>

Marvin

Of echte luidsprekers aanschaffen. 



;) :schater:

sprins

Citaat van: marvin op augustus 14, 2013, 22:31:08
Of echte luidsprekers aanschaffen. 

;) :schater:

Over de speakers waar je op doelt kan ik weinig zeggen. Misschien als je een betere camera aanschaft  :angel:

Maar doe maar een biertje nu je er toch bent  :kwijl:

Marvin

Het was een sfeer impressie.  :schater:
Heel veel (te)grote boksen, (te)veel wattages en een (té) hoge gevoeligheid en weinig buren rondom in de zomermaanden. 

Ik heb Tannoy PA-luidsprekers, de kleinste is 12inch....
Veel te veel subwoofers, BTW..... :schater:


sprins

Ik geloof niet zo in te veel. Ik zeg altijd maar: beter mee verlegen dan om verlegen  :-D