In het kader van een thuis-PA in de hobby-ruimte ben ik begonnen met wat onderdelen bij elkaar te sparen. Momenteel staan er 4X Marantz MA500, één Bose 1602 (uit ik meen eind 70-er jaren) 6X Bose 901 (allen uit eind 70-er jaren) en een nieuwe Bose active equalizer. Alles aangesloten op een Airport Express zodat ik met iTunes een beetje kan experimenteren hoe e.e.a. klinkt.
Later wil ik er nog een SR6004 tussen zetten die ik nog heb staan als een soort crossover zodat ik nog een subwoofer (of 3, 2X REL en 1x MJ Acoustics) eraan kan hangen op zo'n manier dat ik een beetje kan instellen welke frequenties ik naar die subs stuur. Maar er komt al zoveel bas uit die 901s dat ik me afvraag of dat een verbetering (in het kader van meer=beter) is...
De MA500 blokjes zijn ideaal om te daisy-chainen voor meer speakers. Via de inverse-out (voor bridge modus) lus ik ze net zolang door totdat de speakers op zijn
Voor de HPF en LPF en algehele equalizing komt er ook nog een (waarschijnlijk) Prodjuser Q 162 graphic equalizer (nu gebruik ik de iTunes equalizer om te testen, een beetje loudness kan nooit kwaad).
Als alles naar wens is dan hang ik er wat DJ gear aan (ben ik ook aan het verzamelen) en ga ik daar weer eens mee aan de slag
Enfin, tot zover mijn formele introductie.