Citaat van: 211 op mei 17, 2010, 22:28:20
Hallo Mars,
Dank voor je welkom... Ik las een recentie over de M3's op HiFi.nl... het is maar een mening maar herkenbaar ? of juist helemaal niet ?
http://www.hifi.nl/recensies/1893/amp;MC_Systems_M3.html
Hoor graag van je, ralf...
oi Ralf,
De recensie die in jouw link staat ken ik.
Ik ben het op sommige punten met jan eens , zoals dat deze speakers nogal kieskeurig zijn wat betreft plaatsing en ook wel wat betreft de acoustiek van de ruimte waar je je set wilt gebruiken.
Echter ben ik het met een paar punten zeker Niet eens met Jan de Jeu ( hij bij nader inzien ook niet , maar dat vertel ik strakkies
)
En dat is dat deze speakers het beste uit de verf komen , door middel van het weergeven van live registraties.
Mijn mening is juist dat ze live registraties ook mooi weergeven , maar dat hun echtte kracht in zuiverheid , fasreinheid en neutraliteit ligt , en daarom juist goed uit de voeten kunnen met mooie studio albums.
Ter illustratie; Marco ( een van onze MOD's) is een tijdje terug samen met zijn vader bij op bezoek geweest ( in die tijd had ik mijn eerste set MC_SYSTEMS M3, nu heb ik na veel omzwervingen en proberen mijn tweede set)( en versterking was ''Classe'')
Ik weet wat audio betreft zeer zeker wat ik doe, maar ik vind het leuk om naar meningen enz enz van anderen te luisteren.
Dus ik vroeg aan het eind van de middag ( nadat we veel met gear gewisseld hadden en zelfs even een equalizer ertussen gezet) ook aan Marco en zijn vader....; jongens zech nou eens eerlijk , wat vind je nou van deze combi/ set?
Hun beide antwoord was dat ze het nooit verwacht hadden dat een twee weg syteem met maar een 17 inch bas-mid erin en een tweeter ( weliswaar een goede; DYNAUDIO ESOTEC) in staat waren om gewoon neutraal alles van het aangeboden signaal wat tussen de 28hz en 40khz zonder enige voorkeur of nadruk op een klank, aan ons te weten te presenteren.
Een Ander woord wwaar ze eigenlijk allebei te gelijk aan dachtten , als ze naar mijn set luisterden was; ZUIVER!!!
Enfin het hele bovenstaande verhaal is op dit forum terug te vinden in het topic; ''De set van Mars'' of het topic ''luisteren bij Mars''.
En een ander punt wat jan zegt ( in zijn conclusie) ; dat het vermoeiende speakers kunnen zijn.
Nou geloof me als iemand een pietje precies enz enz wat onder andere audio betreft, ben ik het wel. En als ik na een te korte tijd geerriteerd wordt door een set , dan ga ik daar mee aan de slag.
Sterker nog , nadat mijn eerste set m3's de deur uit waren heb ik hier heel wat over de vloer gehad, en tuurlijk ook best wel speakers die nog mooier etc etc waren , maaar dan werd het prijskaartje wat aan die speakers hing , zo hoog en zo niet reeel voor mij . En na veel wel betaalbare mooie speakers hier te hebben gehad ( oa ''Totem Arro'' en Reference en sonus faber en dutch speaker systems) was ik toch blij dat ik precies op het goeie moment en goeie tijd in Amsterdam bij m'n broer was, want die maakte me attent op een vriend van hem die zijn MC-SYSTEMS M3 verkocht.
Zodoende staat er nu weer ( een in wel heel erg mooie near mind staat ) set MC-SYTEMS M3 muziek te maken , welke hij aangeboden krijgt door een ''SUGDEN MYSTRO"" en deze krijgt weer signaal van de cd speler en dat is bij mij een ''audio analqoue Pagganninni cd-speler , die alleen een modernere ''trichord''klok heeft gekregen)
EN wat blijkt, na veel missers heb ik op het ogenblik weer een ''Match''
Tenslotte , zou ik je nog uitleggen over Jan de Jeu, ten eerste aardige vent met wel heeeeeeeeeeeeeeel vel kennis van zaken.
EChter is het leuk om te weten dat hij enkele weken na de door jou aangezewezen recensie , hij ergens in eennn gepsrek of blad ...enfin wahat ever....zijn woorden nuanceerde MBT de M3 recensie.
Hij is namelijk zo erg over stag gegaan is dat hij ze zelf toen heeft aangeschaft en ze tot nu toe / heden dag, de ''MC-SYTEMS M3'' als referentie speaker gebruikt in de tot 6500 euro klasse ofzo .
Je kan zijn reviews terug lezen in de ''music emotion'' die elke maand weer opnieuw verschijnt.
Ten slotte ralf , tuurlijk moet je altijd alles zelf weten enz enz , maar een tweedehands speaker is juist erg interresant , en er zijn wat vaste richt lijnen voor als je die in de gaten houdt of 1 van ons meeneemt dan zit je goed , en dan kan je eeen 12.000 systeem , ineens voor 4 of 5000 kopen ....ik bedoel maar
HAVE FUN MARS