Waarom heb je een subwoofer nodig

Gestart door TurboMarco, september 25, 2025, 10:01:28

Vorige topic - Volgende topic

dmeerpa en 5 gasten bekijken dit topic.

Mcorp

Citaat van: SB_Marantz op Vandaag om 10:20:17Tevens is het geen oxydatie maar oxidatie.

is een verouderde vorm (tot 1996) idd maar dat maakt het nog niet fout ik ben van 1968 dus heb het zo geleerd en dat hou ik dan ook lekker aan  :schater:  :schater:  :schater:  :schater:  :schater:
Overigens geef ik geen zak om de Nederlandse taal zolang mensen mij begrijpen vind ik het prima...........als ik hoor hoe de kids praten tegenwoordig dan neem ik het gewoon niet meer serieus, over taal zeuren is kinderachtig en ik zit niet meer op school gelukkig.
Laten we maar zeggen dat goedkoop duurkoop is..........tenzij het goed klinkt.

Proud owner of Chinees stuff............and love it.

TurboMarco

Nou ik heb vandaag de Sumiko sub die bovenop de REL staat ook aangesloten op het LFE kanaal, deze twee sub's samen op LFE klinkt toch wel bruut hoor  HB
Vrijdag ook maar beide sub's voorzien van audiofiele  :lol: Speakon kabels met vergulde stekkers

HT: Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Def Tech CS9040, SM55, D7, Behringer A800, REL T9X, BK XXLS400 , Sumiko S9

LG77C4

Stereo: Cambridge audio 340A se, Def Tech D9, Onkyo BD SP809

TurboMarco

Deze voor mn rear sub direct aangesloten op rear l/r

het is wel weer goud wat er blinkt  :lol: daarom heb ik gekozen voor doorzichtige krimpkous  :schater:
HT: Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Def Tech CS9040, SM55, D7, Behringer A800, REL T9X, BK XXLS400 , Sumiko S9

LG77C4

Stereo: Cambridge audio 340A se, Def Tech D9, Onkyo BD SP809

RHK

Citaat van: dmeerpa op Vandaag om 09:40:48Het lijkt erop dat RUconnect gewoon Chinees spul is...

Omdat ik de track en trace code kreeg weet ik ook vanweer het spul verzonden wordt, bl Changlweg 8-10, 1437 EM Rozenburg Nederland.

Dat adres is gekoppeld aan YunExpress Supply Chain Solution B.V, een bedrijf met slechtte reviews die gebruikt wordt door dropshippers om hun pakketjes vaak vanuit China naar Rozenburg te sturen, om vervolgens door DHL, Post NL, etc in Nederland te laten bezorgen. Oorzaak omdat ze heel vaak gebruikt worden door dropshippers die snel rijk willen worden met goedkoop Chinees spul en als het op support aankomt niet thuisgeven, of je het spul zelf naar China laten terugsturen.
(voor de duidelijkheid de site van Ruconnect geeft wel gewoon een terugstuur adres in NL op).

Na wat zoek werk merk je dat het merk Emotiva dezelfde kabels bezit alleen met hun naam dan op de connector maar die hetzelfde principe hanteert als Ruconnect een fabrikant die rechtstreeks aan de gebruiker levert.

Ik wil hiermee totaal niet beweren dat de kables van Ruconnect slecht zijn.
Mocht het slecht zijn dan zouden de Nederlandse forums er wel vol van staan. Maar het toont misschien ook wel het snakeoil verhaal aan. Waar mensen de kabel ophemelen en zels vergelijken met héél dure kabels. De vraag is of velen nog zo zouden spreken van een audiophile kabel als ze weten waar deze kabels vandaan komen, want velen gaan ervan uit dat de kabels gewoon in Nederland worden gemaakt.

Al geef ik eerlijk toe dat als ik dit eerder had geweten, ik waarschijnlijk had gekozen voor 2 SVS Soundpath kabels die gewoon in de VS worden gemaakt en die 4 € goedkoper uitkwam maar door de verzending uit Frankrijk uiteindelijk amper 9€ duurder was, of de InAkustik Premium die in Duitsland worden gemaakt enkel en alleen al voor mijn gemoedsrust en misschien omdat ik onbewust toch geloof in verschillen in kabels voor analoog signaal...

Ik heb contact gehad met RU Connected over jou opvatting/gedachte;
Antwoord van RU Connected;
*Als eerste een concrete correctie: ons magazijn staat in Lelystad, niet in Rozenburg. Als deze persoon een track & trace heeft gekregen vanuit Rozenburg en YunExpress, dan is het geen klant van ons geweest.
De speakerkabel bijvoorbeeld wordt naar onze specificaties gemaakt in Duitsland. We hebben er momenteel zo'n drie kilometer van op voorraad in Lelystad. Van dropshipping vanuit China is dus geen sprake.
Het uiterlijk van de kabels waar ik mee gestart ben is niet helemaal uniek. Het verschil zit in de opbouw, keuze van materialen en hoe we de kwaliteitscontrole doen.
Een goede kabel geeft het signaal zo zuiver mogelijk door en hoort helemaal geen speciale kwaliteiten aan het signaal toe te voegen. Dat bereik je niet met een esoterisch ontwerp, maar juist met een simpel en degelijk ontwerp, goede materialen, voldoende dikke aders en degelijke connectoren. *

Dus zeg ik; resumé, jouw gedachte dat de kabels van RU Connected "gewoon Chinees spul" is, is onjuist.

Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2