Apple TV box streamer zo veel voor het geld

Gestart door ArjenAH, februari 23, 2026, 18:16:41

Vorige topic - Volgende topic

ArjenAH

Ik heb nu de Panasonic Blueray speler en is een fantastisch product.

Maar wat ik allemaal met de Apple box heb, daar kan een Blueray speler niet tegen op.

Zoveel materiaal in 4K voor een abonnement van nog geen 14 euro.

De Apple TV box kan je al kopen voor 160 euro.

De combinatie met mijn OLED maakt het helemaal compleet  hello !

(Het is mogelijk om de Apple account aan te maken op een Window systeem.)
Stereo:Arcam A25, Arcam ST25, B&W704 S3, DS224+, Thorens TD, FIIO K15 DAC

HT: LG 65" G5 OLED, Powernode (N331), Sub SVS SB-1000 Pro, PULSE FLEX 2I x2, HTM6 S3,

Desktop: B&W 606 S3, Powernode N330 FIIO K9 DAC.

Software: Audirvana Studio V3

RHK

Citaat van: ArjenAH op februari 23, 2026, 18:16:41Ik heb nu de Panasonic Blueray speler en is een fantastisch product.

Maar wat ik allemaal met de Apple box heb, daar kan een Blueray speler niet tegen op.
Mooi dat je het zo beleeft.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

JohnWx

Citaat van: ArjenAH op februari 23, 2026, 18:16:41Ik heb nu de Panasonic Blueray speler en is een fantastisch product.

Ja kan gewoon
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio Oehlbach Dali ARGON

ArjenAH

Eerlijk moet ik toch terug komen over mijn mening over Blueray speler/disk.
Vandaag heb ik de Blueray disk 'Top Gun' met Tom Cruise binnen gekregen.

Ik was verast van de beeldkwaliteit, van deze disk en nu het besef dat een streaming dienst hieraan niet kan tippen...

Soms moet je jezelf corrigeren  HB

HT: LG 65" G5 OLED, Powernode (N331), Sub SVS SB-1000 Pro, PULSE FLEX 2I x2, HTM6 S3,

RHK

Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

TurboMarco

CiteerVandaag heb ik de Blueray disk 'Top Gun' met Tom Cruise binnen gekregen
Zoals ik het lees gaat het dan niet over de UHD ..toch?
HT: Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Def Tech CS9040, SM55, D7, Behringer A800, REL T9X, BK XXLS400 , Sumiko S9

LG77C4

Stereo: Cambridge audio 340A se, Def Tech D9, Onkyo BD SP809

ArjenAH

dmeerpa

Als ik het zo lees, vraag ik me toch de toegevoegde waarde van de Apple TV box af?

Je kan de Apple TV app (gratis) installeren op je LG TV (net als HBO, amazon Prime, Disney+, Netflix, DAZN,...) Je haalt er dus eigenlijk een heel stuk hardware vantussen dat mij overkill lijkt, en is eigenlijk een bron van verlies of het bakje zou een beter werk moeten doen dan de TV om het signaal om te zetten naar beeld dan de TV.

Verder heb je dacht ik via LG gratis 3 maand recht op AppleTV.
Marantz C40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B, QNAP TS-877
83" LG G4 OLED 4K
Zone 1 : 7.2.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+, PC-2000 Pro
Zone 2 : HEOS AMP HS2, Boston Acoustic A25

ArjenAH

Citaat van: dmeerpa op Gisteren om 12:17:59Als ik het zo lees, vraag ik me toch de toegevoegde waarde van de Apple TV box af?

Je kan de Apple TV app (gratis) installeren op je LG TV (net als HBO, amazon Prime, Disney+, Netflix, DAZN,...) Je haalt er dus eigenlijk een heel stuk hardware vantussen dat mij overkill lijkt, en is eigenlijk een bron van verlies of het bakje zou een beter werk moeten doen dan de TV om het signaal om te zetten naar beeld dan de TV.

Verder heb je dacht ik via LG gratis 3 maand recht op AppleTV.
Wat AppleTV ook heeft is dat elke app wordt om gezet naar 4K, HDR en naar Dolby Visioen. (Bij mij bvb NLziet)

Dit is eigenlijk het enige wat ik gebruik.

dmeerpa

Citaat van: ArjenAH op Gisteren om 12:43:37Wat AppleTV ook heeft is dat elke app wordt om gezet naar 4K, HDR en naar Dolby Visioen. (Bij mij bvb NLziet)

Dit is eigenlijk het enige wat ik gebruik.

omzetten naar 4K doet de LG ook, dus kan je de NLZIET-app gebruiken op de LG. Maar naar HDR en Dolby Vision omzetten doet hij niet zover ik weet, al zijn er wel extra AI dingen op de G5 die ik niet ken.
Al stel ik me vragen bij hoe goed de Apple TV dit doet, gezien je iets toevoegd dat niet bestaat. Ik had (heb die hier nog ergens liggen) één van de allereeste AppleTV boxen, en tot op vandaag de slechtste aankoop die ik ooit had gedaan. Ik heb toen zelfs dat spul gehacked om er Linux met XBMC op te draaien. Natuurlijk is er sindsdien veel veranderd met al de streamingapps. Al kan ik die ook draaien op mijn ChromeCast, TV box en TV.
Marantz C40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B, QNAP TS-877
83" LG G4 OLED 4K
Zone 1 : 7.2.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+, PC-2000 Pro
Zone 2 : HEOS AMP HS2, Boston Acoustic A25

ArjenAH

Iets toevoegen doet HDR en Visioen eigenlijk nooit. De AppleTV box heb ik ook al wat jaartjes maar wel de laatste versie.
Ik heb in het begin behoorlijk wat 4K films gekocht.

Beelden op de LG zijn geweldig, ook die van Netflix. Op internet gaan berichten dat de Apple streamingdienst iets beter zou zijn.
Zelf zie ik dat niet.

Zelfde wat een Blueray betreft, zoveel verschil met Netflix of Apple zie ik niet.

Ik ben het met je eens, zoveel meerwaarde heeft de Appletv box niet.