+++ Streaming audio +++

Gestart door xander32, januari 10, 2016, 20:37:31

Vorige topic - Volgende topic

dmeerpa

Citaat van: Jokke op februari 25, 2025, 09:00:12Aangezien we hier nog steeds op een Marantz forum zitten, kan ik de Denon HEOS Link HS2 warm aanbevelen. Prijs/kwaliteit zeker een toppertje.  Speelt Hires bestanden zonder haperingen en heeft me nog nooit in de steek gelaten met Tidal Connect.

Is met zekerheid beter dan de Chromecast Audio.

Op Bol.com voor 314 Euro te koop.

Ik gebruik voor mijn keuken de Denon Heos AMP HS2 (in feite de link met geïntegreerde versterker), betaalde 399€ ervoor..
In bureau heb ik dan een Denon Home 150, en zo kan ik alles bedienen met HEOS.
Marantz C40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B, QNAP TS-877
83" LG G4 OLED 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2, Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

JHR

Ik heb een Wiim Ultra streamer aangesloten op mijn Marantz Cinema 40. De geluidskwaliteit is via de interne HEOS streamer veel beter dan met de WiiM Ultra hoe ik die ook aansluit rca of digitaal. Heeft een externe streamer wel zin op de Cinema 40?

Jokke

Citaat van: JHR op mei 11, 2025, 18:22:25Ik heb een Wiim Ultra streamer aangesloten op mijn Marantz Cinema 40. De geluidskwaliteit is via de interne HEOS streamer veel beter dan met de WiiM Ultra hoe ik die ook aansluit rca of digitaal. Heeft een externe streamer wel zin op de Cinema 40?
Normaal gezien moet je met je Cinema 40 goed kunnen streamen via HEOS.  Dus een externe streamer erbij heeft dan niet veel zin.
De huidige problemen met HEOS (Tidal en Qobuz) worden normaal in de volgende firmware update opgelost.  Dus even geduld.
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8
Focal Clear, AKG 702, FiiO K17, Denon HEOS Link HS2, Tidal
Jamo Concert 11, Denon PMA-2000R

CorbMC

Wat bepaald precies welke streaming services beschikbaar zijn?

Dit is wat ik in mijn CD50N zie, en dan heb ik Amazon Music al toegevoegd.

En dit is wat je volgens de officiele Marantz site zou zien:

Nou ken ik de andere diensten zoals iHeart, Pandora, Sirius of MoodMix niet eens, maar hoe krijg je dat in je keuzes? Origin IP van je toestel / ISP?
Marantz CD50N  -  Model 50  -  PM6007  -  Monitor Audio Silver 500  -  Elac ELT-7 - B&W DM603 - Wharfedale Diamond 220 - Polk T15 - DT1990 - Wiim Pro - Geshelli JNOG 2

Jokke

Het hangt af van je regio.

Sommige streamingdiensten zijn niet beschikbaar in Nederland of België.
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8
Focal Clear, AKG 702, FiiO K17, Denon HEOS Link HS2, Tidal
Jamo Concert 11, Denon PMA-2000R

KayaRahnee

Omdat ik graag bijleer:
Na heel wat zoeken is het me nog steeds niet duidelijk wat Airplay voor me zou kunnen betekenen.
Ik ben dan ook een complete noob in deze dingen.
Hoe werkt het, wat kan het enz ...?
Ik ben in bezit van een Bluesound Vault 2i, dit voor streamen muziek. Deze bedien ik via een Ipad.
Verder maakt een Nokia streambox (is android) een smart tv van mijn televisie.

Meer concreet wat ik wil weten ...
Kan ik mijn Ipad scherm via airplay spiegelen naar het tv scherm? Hoe doe ik dat?
Kan ik YouTube music via airplay streamen naar mijn stereo set?
Misschien heb ik al wel de oplossing in bezit mbt afspelen YouTube Music ... moest dat zo zijn hoor ik dat ook graag, zou trouwens alleen maar een bewijs zijn van mijn digibeet zijn. Alvast bedankt

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Frits Denon

Ik kan je niet helpen. Ik heb er niks mee. Gebruik zo nu en dan mijn Imac om e.e.a. weer te geven via de Dragonfly Red van mijn Imac naar de Line 1 van mijn stereo versterker. Gebruik ik trouwens meer om naar films te kijken via mijn Imac en dan geluid via de stereo.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem,Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase Amp: E-3000, CD DP 410, Tuner T 109, Speakers: Elac FS 249.3, Hepta Four Tune II, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4

RHK

Citaat van: KayaRahnee op januari 08, 2026, 19:26:15Omdat ik graag bijleer:
Na heel wat zoeken is het me nog steeds niet duidelijk wat Airplay voor me zou kunnen betekenen.
Ik ben dan ook een complete noob in deze dingen.
Hoe werkt het, wat kan het enz ...?
Ik ben in bezit van een Bluesound Vault 2i, dit voor streamen muziek. Deze bedien ik via een Ipad.
Verder maakt een Nokia streambox (is android) een smart tv van mijn televisie.

Meer concreet wat ik wil weten ...
Kan ik mijn Ipad scherm via airplay spiegelen naar het tv scherm? Hoe doe ik dat?
Kan ik YouTube music via airplay streamen naar mijn stereo set?
Misschien heb ik al wel de oplossing in bezit mbt afspelen YouTube Music ... moest dat zo zijn hoor ik dat ook graag, zou trouwens alleen maar een bewijs zijn van mijn digibeet zijn. Alvast bedankt

Ik zou zeggen, Google maar eens en je vind alles wat je wilt weten over Airplay.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

KayaRahnee

Citaat van: RHK op januari 08, 2026, 20:06:35Ik zou zeggen, Google maar eens en je vind alles wat je wilt weten over Airplay.  8-)

Citaat van: KayaRahnee op januari 08, 2026, 19:26:15Na heel wat zoeken is het me nog steeds niet duidelijk wat Airplay voor me zou kunnen betekenen.

Heb ik dus gedaan ...
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /

RHK

Het is simpel gezegd een streamingsmogelijkheid van Apple apparatuur om verbinding te maken met andere apparaten en TV's die compatibel zijn met Apple Airplay. Ik kan bijvoorbeeld met m'n Ipad via Airplay streamen naar de Marantz of LG tv.
Maar ik heb de indruk dat je daar al achter bent inmiddels.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

KayaRahnee

Natuurlijk heb ik al wel iets gevonden, echter niet echt wat ik zoek.
Dus dat wat ik in m'n eerste post heb proberen duidelijk te maken.

RHK

Citaat van: KayaRahnee op januari 08, 2026, 23:42:45Natuurlijk heb ik al wel iets gevonden, echter niet echt wat ik zoek.
Dus dat wat ik in m'n eerste post heb proberen duidelijk te maken.

Het staat in m'n antwoord, vanaf bijv. je Ipad of Iphone middels Airplay naar apparaten streamen die ook Airplay ingebouwd hebben .
Via Airplay kan ik ook bijv. het Ipad scherm dupliceren op de smart tv, omdat die ook airplay software ingebouwd heeft.
Meer kan ik er niet over zeggen.
5.2.2

KayaRahnee

Maar ik moet toch zorgen dat mijn tv de nokia streambox (android) Airplay begrijpt? ... dus ergens iets moet installeren om connectie te kunnen verwezenlijke tussen deze twee.

RHK

Citaat van: KayaRahnee op Gisteren om 11:03:10Maar ik moet toch zorgen dat mijn tv met de nokia streambox (android) Airplay begrijpt? ... dus ergens iets moet installeren om connectie te kunnen verwezenlijke tussen deze twee.

Jouw Nokia zal niet compatibel met Airplay zijn. De bron waarvandaan je streamt, moet airplay (Apple apparaat) aan boord hebben en die gebruikt de Airplay software. Waar het dan naartoe gaat, moet ook Airplay kunnen verstaan.
Resumé, je Nokia streambox streamt al van alles (Netflix, YouTube, Prime Video, Disney+) naar je tv. Ik kan er weinig aan toevoegen.
5.2.2

NB

Apple snapt alleen Apple spullen. Daarom begin ik er niet aan.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Quantis tuner-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.