Citaat van: Frits Denon op augustus 21, 2025, 09:39:14Het ontwerp is anders, het systeem is anders. En het klonk ook anders. Mijn waarneming en die van hem en ook van een andere dealer hier in het Noorden. Daar ben ik ook geweest met dezelfde vraag.
Als je D hebt mis je niks, als je A/B hoort klinkt het anders, net als met buizen en dan vindt je dat fijn of niet. Ik hoor liever A/B.
Jazeker klinken versterkers verschillend.
Wanneer je gehoor nog toereikend is tenminste.
In 9 van de 10 gevallen zijn het microdetails.
Alhoewel ik behoorlijk schrok toen ik een oude Harman / Kardon citation 12 deluxe klaar had.
Bass heavy, midden gebied mist wat luchtigheid en het hoog is ietwat terughoudend .
Wat een verschil met de Marantz model 170dc!
De HK is zeer simpel opgebouwd en ze zeggen vaak less is more maar niet in dit geval.
Maar ''again'' dit is of was MIJN perceptie.
Een tijdje terug wederom kennis gemaakt met een klasse D eindversterker van een vriend van me.
Niet mijn kop koffie.
Ik meette voor het aansluiten alleen de dc offset omdat ik daar vroeger flink de boot mee ingegaan ben.
Ik mis duidelijk de ''glans'' welke pre 1980 Marantzen wel geven.
En ter afsluiting wil ik even heel duidelijk maken dat de nieuwprijs van een versterker werkelijk geen moer uitmaakt.
En wederom: Luidsprekers, akoestiek en de kwaliteit van de opname bekleden een veel grotere rol.
Heeft iemand een andere mening hierover is dat helemaal prima.