De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

RHK en 6 gasten bekijken dit topic.

RHK

Citaat van: Marvin op juli 18, 2025, 20:09:54Ben net met een hoop geschuif, meer indraaien, al een heel eind gekomen.
Stapje voor stapje...  :-D

Ben je eigenlijk wel thuis?  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

Marvin

Hahah ja in Amsterdam waren we gisteren al klaar met schuiven en draaien.
Gewoon thuis met dozen schuiven...

Marvin

Marvin

Nog verder ingedraaid, de ruimtelijkheid is zo goed als terug.
Wel bijzonder, ik kijk nu tegen de buitenste zijkanten aan, ik zag voorheen de binnenzijde.
Apart toch..?!
Maar goed, steeds een beetje meer tevreden.

RHK

Citaat van: Marvin op juli 18, 2025, 21:36:06Nog verder ingedraaid, de ruimtelijkheid is zo goed als terug.
Wel bijzonder, ik kijk nu tegen de buitenste zijkanten aan, ik zag voorheen de binnenzijde.
Apart toch..?!
Maar goed, steeds een beetje meer tevreden.

Dat toedraaien heb ik met m'n B&W's ook gedaan. Beter en mooier stereo effect. Kon ook eigenlijk niet anders, ze staan zo'n 4 meter uit elkaar.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

Marvin

Ja maar het staat nu veel meer ingedraaid  dan zonder die basskisten.
Dat vind ik opmerkelijk!
Ik heb het geheel ook iets verder uitelkaar gezet tijdens de eerste set-up, maar het is nu niet zo dat ik nog een meter over had ofzo.
In totaal misschien 7cm links en rechts, dus in totaal iets van 15cm.

RHK

Geluidsreflecties kunnen met een bepaalde invalshoek verrassend verschillen, afhankelijk van de vorm van de kamer, grootte en akoestiek. Kleine verschillen kunnen dus invloed hebben. Niet voor niets hebben we ruimtecorrectie software zoals Audyssey en Dirac.
Alhoewel ik met stereoweergave daarvan wegblijf en het zonder correctie 2 kanaals laat weergeven.
Met HT is dat weer een ander verhaal.
5.2.2

Marvin

Ja dat blijkt.  :-D
Zit nu gewoon een documentaire te kijken en ik merk dat het geluid meer centraal gefocust is dan bijvoorbeeld gisteren.
Wil evengoed nog wel een keer het filter (laten) bekijken, boomboxen van 30jaar oud zullen vast wel eens behoorlijk op hun donder hebben gekregen.
Er zit een spoel en een condensator in, meer heb ik niet gezien, dus veel werk zal het niet zijn. 
Zag wel dat een wat betere condensator van dit formaat snel richting de €80,- gaat, kan nog veel duurder als men wil.

Marvin

Er is nog ruimte om te groeien, ik heb die iniminie combinatie in het midden.   violent1

TurboMarco

Is deze serie uit de jaren negentig ?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

Voorn

Citaat van: Marvin op juli 18, 2025, 23:52:48

Er is nog ruimte om te groeien, ik heb die iniminie combinatie in het midden.   violent1

Hahahahahah wat goed joh! Gewoon volgooien en kijken wat er gebeurt.
Cinema 30, UD7007, Sony UBP-X800m2, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center Kef 204c, Heights Front XQ1, Heights Rear Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Marvin

Die Puma's die ik als front gebruik, en de Lynx die ik als surround gebruik, die worden nog wel met enige regelmaat op een verkoopsite gezet.
De rest van de serie is erg schaars, ik zie ze eigenlijk nooit voorbij komen.
Ik wist dat dit paar Cheetahs bij iemand in de buurt stond, dus ben ik maar eens gaan informeren of er een mogelijkheid was om deze over te nemen.
Na wat onderhandelingen staan ze nu bij mij thuis.

RHK

Citaat van: Marvin op Vandaag om 12:45:50Die Puma's die ik als front gebruik, en de Lynx die ik als surround gebruik, die worden nog wel met enige regelmaat op een verkoopsite gezet.
De rest van de serie is erg schaars, ik zie ze eigenlijk nooit voorbij komen.
Ik wist dat dit paar Cheetahs bij iemand in de buurt stond, dus ben ik maar eens gaan informeren of er een mogelijkheid was om deze over te nemen.
Na wat onderhandelingen staan ze nu bij mij thuis.

Zoals ze vroeger wel eens zeiden;  een vliegende kraai heeft altijd wat.
5.2.2

Marvin

Citaat van: TurboMarco op Gisteren om 21:18:21Is deze serie uit de jaren negentig ?
Midden jaren tachtig, tot vroeg in de negentig.
Die Puma en Lynx zijn van de eerste jaren, die Cheetah (C150 dus) is van de latere productie jaren.

Marvin

Die folder is van 1984, de latere producties zijn net even anders afgewerkt.